וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הביקיני: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יהיה משאל העם הגורלי ביוון, יצויין צום י"ז בתמוז, יתקיים גמר המונדיאל לנשים, נציין 65 שנים לחוק השבות ונחגוג את יום הביקיני

משאל העם ביוון

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בהפגנה של מחנה ה"לא" ומתנגדי תכנית החילוץ באתונה, 3 ביולי 2015. רויטרס
ראש הממשלה בנאום בשבוע שעבר/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יערך משאל העם ביוון על תכנית החילוץ החדשה עם בעלי החוב באירופה. בשבוע שעבר סירבו שרי האוצר של גוש האירו להאריך את תכנית החילוץ הנוכחית ויוון הפכה למדינה האירופית הראשונה שלא עומדת בתשלום חובותיה לקרן המטבע הבינלאומית. עם תום תכנית החילוץ, ליוון נגמרה הגישה לכספי הסיוע וגם הבנק האירופי המרכזי הקפיא את הזרמת המזומנים לבנקים במדינה, שלא נפתחו השבוע. ראש ממשת יוון אלכסיס ציפראס הבטיח בנאום לאומה כי משאל העם יתקיים למרות סירוב הנושים להאריך את הסדר החוב.

צום י"ז בתמוז

גן לאומי חומות ירושלים. דורון נסים, רשות הטבע והגנים
גן לאומי חומות ירושלים/רשות הטבע והגנים, דורון נסים

אתם צריכים לדעת שלמרות שהיום התאריך העברי הוא י"ח בתמוז – צמים היום את הצום לציון התאריך י"ז בתמוז. י"ז בתמוז הוא אחד מארבעת ימי הצום שנקבעו לזכר חורבן שני בתי המקדש. תענית יום זה מציינת את הבקעת חומת ירושלים כמה שבועות לפני שנחרב בית המקדש השני. התאריך להבקעת החומה בימי בית ראשון כפי שמצויין במקרא הוא ט' בתמוז אך בתלמוד הירושלמי נאמר כי מדובר ב-י"ז בתמוז. כמו כל הצומות מלבד יום כיפור ותענית אסתר, במקרה והיום נופל על שבת נדחה הצום ליום ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

גמר המונדיאל לנשים

קרלי לויד, שחקנית נבחרת ארצות הברית. GettyImages
קרלי לויד, שחקנית נבחרת ארצות הברית/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך גמר המונדיאל לנשים, שבו ייפגשו יפן וארצות הברית, בשחזור של גמר המונדיאל הקודם ב-2011, אז הפתיעו היפניות עם ניצחון דרמטי בפנדלים. האמריקניות, שזכו בטורניר היוקרתי פעמיים, האחרונה שבהן ב-1999, יחפשו נקמה על הגמר האחרון, בעוד שיפן תנסה להמשיך בשורת הניסים שלה, שהחלה ברבע הגמר עם שער ניצחון בדקה ה-87 מול אוסטרליה, והמשיכה בחצי הגמר אותו ניצחה משער עצמי ביזארי של אנגליה בדקה ה-93.

65 שנים לחוק השבות

עולים מאוקראינה נחתו היום בנתב"ג, דצמבר 2014. דרור עינב
עולים מגיעים לארץ/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 65 שנים, בשנת 1965, התקבל בכנסת חוק השבות המעניק לכל יהודי שהביע את רצונו להשתקע בישראל את הזכות לעלות לישראל ולקבל תעודת עולה אשר מזכה באופן מיידי באזרחות ישראלית. לחוק השבות ישנם שלושה סייגים שבעקבותיהם שר הפנים יכול לבטל את הזכות לקבלת אזרחות – אם המבקש פועל נגד העם היהודי, אם המבקש עלול לסכן את בריאות הציבור או את ביטחון המדינה ואם המבקש הוא בעל עבר פלילי העלול לסכן את שלום הציבור. בשנת 1970 תוקן החוק כדי שיאפשר עלייה לארץ גם למי שאביו או אחד מסביו היה יהודי, מי שבן זוגו הוא יהודי או בנו או נכדו של יהודי חוץ מאדם שהיה יהודי והמיר את דתו מרצון.

יום הבקיני

דוגמנית לובשת ביקיני בתצוגת אופנה בניו יורק,1963. AP
ביקיני בתצוגה בניו יורק, 1963/AP

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום הביקיני הבינלאומי! הביקיני הומצא בתאריך זה לפני 69 שנים, בשנת 1946, על ידי לואי ריאר שמקצועו היה בכלל מהנדס מכוניות. לאמו של ריאר היתה חברת ביגוד והוא הציע לה את הרעיון לבגד הים החדש ואף הציע את השם על שמו של האי שבו ערכו באותה התקופה ניסויים אטומיים. לואי ריאר טען כי גם בגד הים החדש יצור התלהבות "אטומית" ואכן צדק. יש לציין כי דגם בגד הים המורכב משני חלקים נמצא כבר בציורים יווניים על גבי כדים והוא נלבש לצרכים אתלטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully