וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: גל השריפות במעלה החמישה - הצתה מכוונת

4.7.2015 / 16:15

17 צוותי כיבוי ו-4 מטוסים פועלו לכיבוי השריפה, השלישית באזור השבוע. ממצאים ראשונים העלו חשד להצתה מכוונות על ידי בקבוקי תבערה. "לא הגיוני שאנו מתמודדים עם שלוש שריפות בשבוע באותו מקום"

צילום: דוברות והצלה בית שמש

שריפה פרצה היום (שבת) באזור קיבוץ מעלה החמישה שבסמוך לירושלים, והתפשטה לעבר הקיבוץ. 17 צוותי כיבוי פועלים במקום בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי שהוקפצו לאוויר. צוותי הכיבוי השיגו שליטה על האש ופועלים לכיובי מלא של השריפה. מממצאים ראשונים עולה כי ככל הנראה מדובר בהצתה, תחנת הראל של המשטרה פתחה בחקירה. "במקרים רבים אנו מבינים מהחוקרים של תחנת כיבוי האש בבית שמש כי מדובר בהצתות מכוונות על ידי בקבוקי תבערה ושלל אמצעים שונים", אמר טפסר ראובן יצחק, מפקד כבאות והצלה בית שמש.

השריפה החלה בוואדי סמוך והתפשטה לכיוון הקיבוץ. בשל קרבת הלהבות, פינתה המשטרה בצהריים את בריכת השחייה של הקיבוץ ונשקלה האפשרות לפנות חלק מהבתים. נוסף לכך, נפתח חפ"ק במקום. זו הפעם השלישית השבוע ששריפה פרצה באזור.

עוד בוואלה!NEWS:
ליברמן: "ממשלת נתניהו הנוכחית לא תסיים את שנת 2015"
הפגישה הסודית בין חמאס לאנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים
"מסוכן בסיני? פיגועי הטרור רחוקים 400 ק"מ מהחופים"

שריפה במעלה החמישה, יולי 2015. כיבוי והצלה בית שמש, אתר רשמי
השריפה ליד מעלה החמישה, היום/אתר רשמי, כיבוי והצלה בית שמש

עוד ציין טפסר יצחק כי השבוע עלו בלהבות למעלה מ-1,200 דונם של יער וחורש טבעי. "אנו ערוכים בכוחות גדולים לתת מענה לכל אירוע, וכפי שהיה עד עכשיו, על ידי ריכוז מאמץ של כוחות ואמצעים טכנולוגיים, גם להשיג שליטה על האש במהירות וגם כדי למנוע פגיעה בנפש ורכוש", הוסיף.

מומי אלמליך, דובר שירותי כבאות והצלה בית שמש סיפר: "סמוך לשעה 13:00 התקבל דיווח על שריפה בוודאי סמוך למעלה החמישה. כמה צוותי כיבוי הוזנקו למקום האירוע ולאחר זמן קצר הודיעו שהשרפה מתקדמת במהירות למעלה החמישה, לכן הופעל נוהל סיוע הדדי ממחוז מרכז וירושלים בשיתוף פעולה עם מטוסי כיבוי. בעקבות העשן שהצטבר בריכת הקיבוץ פונתה. שקלנו לפנות את קו הבתים הראשון. ברור לנו שלא הגיוני שאנו מתמודדים עם שלוש שריפות בשבוע אחד באותו מקום אך לגבי נסיבות השריפות האחרונות חוקרי השריפות עדיין לא הגיעו למסקנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שריפה במעלה החמישה, יולי 2015. כיבוי והצלה בית שמש, אתר רשמי
ארבעה מטוסים מסייעים לכיבוי האש/אתר רשמי, כיבוי והצלה בית שמש

שלשום השתוללה שריפה ביער הסמוך לקיבוץ וכילתה 180 דונם של חורש עד שהצליחו הצוותים להשתלט עליה. צוותי הכיבוי חושבים שהאש לא כובתה לגמרי והמשיכה לבעור במקום נסתר, והיום התפשטה מחדש.

כ-800 דונם יער וחורש טבעי נשרפו אתמול באזור בית שמש. 20 צוותי כיבוי ושישה מטוסים פעלו בשריפה שפרצה בין קיבוץ צרעה לכפר דיר ראפאת. לאחר שעות ארוכות, הושגה שליטה על האש. באירוע לא היו נפגעים.

בתחילת השבוע כילתה שריפה שפרצה ביער בין מעלה החמישה להר אדר 77 דונמים של יער וחורש טבעי. 15 צוותי כיבוי בתגבור אנשי קק"ל ומסוק משטרתי מנעו מהאש להתפשט לעבר היישובים הסמוכים.

(עדכון ראשון: 14:14)

שריפה במעלה החמישה, יולי 2015. כיבוי והצלה בית שמש, אתר רשמי
שריפה במעלה החמישה, יולי 2015/אתר רשמי, כיבוי והצלה בית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully