וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ממשלת נתניהו הנוכחית לא תסיים את שנת 2015"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את ראש הממשלה ואמר כי התקציב המתגבש לא יעבור: "או שנראה שינוי בקואליציה, או שנלך לבחירות". לדבריו, "נתניהו מכר לחרדים הכול"

צילום: עומר מירון, עריכה: ליאור קירשנר

(צפו בליברמן מתנגד להצביע לצד הקואליציה במתווה הגז, השבוע)

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (שבת) כי ימי הממשלה של בנימין נתניהו ספורים. "ברור שממשלת נתניהו במתכונת הנוכחית לא תסיים את שנת 2015", אמר ליברמן באירוע "שבתרבות" שהתקיים בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ. "תקציב מסובך לא יעבור. או שאנחנו נראה שינוי בקואליציה, או שנלך לבחירות".

ליברמן הוסיף כי קיימים הבדלים מהותיים בתפישה בינו לבין נתניהו. "יש בינינו הבדלים בהשקפת העולם. אני לא יכול לקבל את גישתו של ראש הממשלה שלא נוכל לבנות בירושלים, וגם חוק הלאום נדחק. כשהוא פיזר את הכנסת ידענו שהוא סגר עם המפלגות החרדיות, הוא מכר להם הכול".

עוד בוואלה!NEWS:
הפגישה הסודית בין חמאס לאנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים
"מסוכן בסיני? פיגועי הטרור רחוקים 400 ק"מ מהחופים"
צבא סוריה וחיזבאללה פתחו במתקפה על עיר בגבול לבנון

בנימין נתניהו ואריה דרעי בדיון על התקציב במליאת הכנסת. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"ידענו שהוא סגר עם המפלגות החרדיות". בנימין נתניהו ואריה דרעי במליאת הכנסת/יואב דודקביץ'

בהמשך דבריו התייחס ליברמן גם לירי הרקטות שהתחדש לאחרונה מרצועת עזה. "שנה חלפה מאז 'צוק איתן' וראינו שלושה טילי גראד נוחתים בדרום הארץ. יש פגיעה בהרתעה הישראלית מאז 'צוק איתן', אף אחד לא סופר אותנו, לא בעזה, לא בסיני, ולא במשא ומתן עם איראן בווינה", אמר ליברמן.

"בכל התחומים אין בעל בית ואין אסטרטגיה, אנחנו לא יוזמים ולא מובלים, רק מגיבים", הוסיף שר החוץ לשעבר. "אנחנו צריכים להגביר את שיתוף הפעולה עם המודיעין המצרי, זה אינטרס שלנו. אנחנו צריכים להיות להם לעזר, עזה משמשת מקלט להרבה פעילים של דאעש. אסור שישראל תפעל בסיני, זאת תהיה טעות אם אנחנו נפעל לבדנו בסיני".

"מרתיעים את חיילי צה"ל במקום את המחבלים"

לדברי ליברמן, ישראל אינה עושה די כדי למגר את פיגועי הטרור נגדה. "אבו מאזן עוסק בטרור מדיני, וחמאס בטרור מסורתי", אמר. "מדינת ישראל משלמת דמי שתיקה, הם חופרים מנהרות ומייצרים טילים. הם מצטיידים טכנולוגיות, הם לא מסתתרים ואנחנו מאפשרים מבלי להפריע להם, ככה הממשלה קונה שקט מחמאס. זה מצב בלתי נסבל, אנחנו מטיפים לכל העולם להילחם בטרור ואנחנו לא עושים כלום. הסבב הבא הוא שאלה של הזמן, מי שקובע מתי העימות הוא חמאס".

על המבצע ברצועת עזה בקיץ שעבר הוא הוסיף: "הקבינט נגרר ל'צוק איתן' בלי כוונה ובלי הגדרת יעדים, נגררנו למערכה. אמרתי לראש הממשלה שהולכים עד הסוף או שעדיף לא להתחיל בכלל, אף פעם לא לעצור באמצע. מה שמטריד אותי מאוד היום הוא שבמקום להרתיע את המחבלים אנחנו מרתיעים את חיילי צה"ל. הם מוכנים לקחת סיכון ולהיפגע במקום לבלות חצי שנה בחקירות מצ"ח, זה אבסורד ובלתי נסבל".

פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
"השנה האחרונה הייתה השקטה ביותר מזה עשור". פעיל חמאס בעזה/רויטרס

מהליכוד נמסר בתגובה כי "אלמלא החלטתו של ראש הממשלה לבנות את גדר הביטחון מול גבול מצרים ובגולן, הטרור של דאעש ואחרים כבר היה עלול לחדור למדינת ישראל, ובזכות הניהול האחראי והתקיף שבו הוביל את מבצע 'צוק איתן', השנה האחרונה מול עזה הייתה השקטה ביותר מזה עשור: כעשר רקטות מאז 'צוק איתן' לעומת 140 רקטות בשנה הראשונה אחרי מבצע 'עופרת יצוקה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully