וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה הסודית בין חמאס לאנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים

4.7.2015 / 10:14

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי סגן ראש הלשכה מדינית של הארגון השתתף השבוע בארוחת "איפטאר", לשבירת צום הרמדאן, בביירות. הצעד, הנחשב לחריג, עורר זעם רב בקרב דרג הביניים בחמאס

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
קיבל פניות זועמות מאנשי חמאס עקב הפגישה. משעל/AP

כמה מבכירי ארגון חמאס ובהם סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, השתתפו בארוחת "איפטאר", שבירת צום הרמדאן, שערכו אנשי חיזבאללה בביירות – כך דווח היום (שבת) בכלי תקשורת פלסטיניים. מהדיווחים עולה כי בארוחה השתתפו גם כמה נציגים של משמרות המהפכה האיראניים. במהלך השבוע דווח כי אבו מרזוק נסע לפגישה החשאית בביירות, ושם נועד עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כדי להציג לו את עמדת חמאס בנוגע להצעת הסכם הפסקת האש ארוכת הטווח עם ישראל.

השתתפותו של אבו מרזוק ואנשי חמאס בארוחה לצדם של אנשי חיזבאללה ומשמרות המהפכה, נחשבת לצעד חריג לנוכח הלחימה שמנהלים האחרונים נגד פעילים פלסטינים בסוריה, ובהם גם אנשי חמאס. בתקשורת הפלסטינית דיווחו כי הצעד עורר זעם רב בקרב פעילי חמאס בדרג הביניים, שהביעו את מחאתם ברשתות החברתיות ובמכתבים לראש הלשכה המדינית חאלד משעל.

לקריאה נוספת:
עדויות: הפלסטיני נורה 3 פעמים; צה"ל: "המח"ט פעל כשורה"
דאעש בסיני קיבל אחריות על הירי: "שיגרנו רקטות לפלסטין הכבושה"
זריף אופטימי: "מעולם לא היינו כל כך קרובים להסכם"

חסן נסראללה. AP
ראשי הזרוע הצבאית של חמאס מרוצים מההתקרבות לאיראן דרך ביירות. נסראללה/AP

צמרת הארגון בגדה המערבית וברצועת עזה נמנעה מלהתייחס לדברים. עם זאת, ראשי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הראו שביעות רצון לנוכח ההתקרבות בין הצדדים. מפקדי הזרוע הצבאית מביעים זה זמן רב עניין בהתקרבות לאיראן בגלל אפשרויות המימון של טהראן עבור פעילויות חמאס.

בתוך כך, ארגון חמאס מסר הבוקר כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו במהלך הלילה 21 פעילים של אגודת הסטודנטים של הארגון באוניברסיטת א-נג'אח שבאזור שכם. המעצרים מתווספים למעצרם של יותר מ-100 פעילי חמאס אחרים בכל רחבי הגדה במבצע מעצרים נרחב שהחל ביום חמישי לפנות בוקר. מנגד, דובר בשם מנגנוני הביטחון של הרשות, עדנאן דמירי, אמר כי המעצרים לא בוצעו משיקולים פוליטיים, אלא מסיבות ביטחוניות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully