וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לתורמים יהודים: "אהיה טובה יותר לישראל מאשר אובמה"

לפי אתר "פוליטיקו", במהלך אירועי התרמה בנוכחות תורמים יהודיים, ציינה הילרי קלינטון כי תפעל לקירוב בין שתי המדינות, והדגישה את קשריה הטובים עם בכירים ישראלים. "קשרים אישיים הם דבר חשוב בדיפלומטיה"

"אמריקה לא יכולה להצליח בלעדיכם". רויטרס
מביעה את מחויבותה כלפי ישראל. קלינטון/רויטרס

הילרי קלינטון מאותתת בתקופה האחרונה לתורמים יהודים פוטנציאליים כי היא תהיה טובה יותר לישראל מאשר הנשיא הנוכחי, ברק אובמה – כך דיווח האתר "פוליטיקו". זאת, על רקע תמיכתה המוצהרת של קלינטון במשא ומתן שמנהלות שש המעצמות ואיראן בנוגע לתכנית הגרעין.

על פי גורמים שנכחו באירוע לגיוס כספים במנהטן שאירע בשבוע שעבר מול קבוצה נכבדת של תורמים יהודיים, קלינטון התייחסה לקשרים האישיים הבעייתיים הקיימים בין הנשיא אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו. "קשרים אישיים הם דבר חשוב בדיפלומטיה, ולי יש את הקשרים שלי", אמרה קלינטון באירוע, בהתייחסה לקשריה הארוכים עם נתניהו, אשר נמשכים כבר כשני עשורים, מאז תקופת כהונתו הראשונה של נתניהו שבה כיהן ביל קלינטון כנשיא.

לדברי הנוכחים באירוע, קלינטון אף ציינה כי יש לה קשרים חמים עם שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית, וחבר כנסת מטעם "כולנו" בהווה, מייקל אורן. אורן פרסם בחודש שעבר את ספרו "בעלת ברית", שבו הוא מבקר באופן חריף את התנהלותו של אובמה. "אני מכירה את מייקל טוב, אבל לא קראתי את הספר", אמרה קלינטון.

עוד חדשות מהעולם:
זריף אופטימי: "מעולם לא היינו כל כך קרובים להסכם"
לפני משאל העם: שליחנו ליוון מדווח מלב המהומות באתונה
הברית בין ישראל לדרום סודאן מוסיפה שמן למדורת מלחמת האזרחים

מסיבת העיתונאים של קלינטון ונתניהו. לשכת העיתונות הממשלתית
"קשרים אישיים חשובים בדיפלומטיה". קלינטון ונתניהו בפגישתם בשנת 2009/לשכת העיתונות הממשלתית

קלינטון אמנם הגנה על הנשיא אובמה מול האשמות לכך שהוא הרע את הקשר בין ארצות הברית וישראל, והעריכה כי ביקורת מסוג זה נובעת מ"בעיות תפיסה". אך אנשים שנכחו באירוע מציינים כי היא אמרה שבמידה והיא תיבחר לנשיאות היא תוכל לתקן את אותה הבעיה ולקרב את שתי המדינות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אין סתירה בין תמיכת קלינטון במו"מ עם איראן ותמיכתה בישראל"

לפי "פוליטיקו", במהלך פגישותיה עם התורמים היהודיים, מצליחה קלינטון לגרום לשני הצדדים – אלה התומכים בהסכם עם איראן ואלה המתנגדים לו – להאמין כי היא תפעל לטובת האינטרס שלהם. באופן פומבי, קלינטון מביעה תמיכה במשא ומתן, אך תורמים שנכחו באירועים בהשתתפותה טוענים כי היא מצליחה לגרום לאלה המתנגדים להסכם להרגיש בנוח עם עמדותיה. "זו פשוט פוליטיקה חכמה", אמר אחד התורמים.

כך, במהלך אירוע התרמה בבית בלונג איילנד של אחד מתורמיה, ג'יי ג'ייקובס, נשאלה קלינטון על ידי רב אורתודוקסי בנוגע לאיום על ביטחון ישראל. "היא הביעה את תמיכתה המלאה בישראל ובשמירה על ביטחונה", אמר ג'ייקובס. "האנשים בקהל ששמעו את הדברים הסתפקו בתשובה הזו והרגישו עמה בנוח". כמו כן, קלינטון התבטאה בעבר בנוגע להסכם ואמרה את מה שנתניהו מרבה להגיד: "אי חתימה על הסכם עדיפה על הסכם רע".

היום שוב הביעה קלינטון תמיכה בשיחות ואמרה כי היא מקווה שהן יניבו הסכם בימים הקרובים, אשר יעצור את תכנית הגרעין של איראן. "אני מקווה שנוכל להגיע להסכם בשבוע הקרוב שיעצור את תכנית הגרעין", אמרה קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשיר. לדבריה, גם אם יושג הסכם תהיה עוד עבודה שצריכה להיעשות. בנוסף, דוברה של קלינטון, ניק מריל, אמר כי"תמיכתה במשא ומתן עם איראן ותמיכתה בישראל אינם שני דברים סותרים. לדעתה, הסכם חזק יהיה טוב לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully