וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריונות בבית הספר: "אני חזק, אבל המון ילדים חסרי אונים"

בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, תיאר תלמיד בית ספר יסודי מירושלים מקרים של הטרדה מצד חבריו לספסל הלימודים. "תשתפו, כדי שהילד הבא שייתקל במצב הזה יוכל לקבל גיבוי מהסביבה ולהתחזק"

הודעה שפרסם עומרי פרץ בפייסבוק על בריונות בבית הספר. פייסבוק, צילום מסך
"בית הספר טיפל בזה, אבל לא כמו שצריך"/צילום מסך, פייסבוק

"באתי לספר לכם כדי לחשוף כמה ילדים חרא יש בעולם, שכבר כמעט חצי שנה עושים לי עוול" – כך כתב שלשום (חמישי) עומרי פרץ, תלמיד בבית הספר היסודי מנשה אלישר שבשכונת רמת שרת בירושלים, בהודעה שפרסם בפייסבוק. לטענתו, חבריו לספסל הלימודים נהגו לפגוע בו באופן מילולי ופיזי.

"בית הספר טיפל בזה, אבל לא כמו שצריך", הוסיף. "ליד המורים הם מתנהגים כאילו חברים שלי, אבל ביום יום - זבלים!". פרץ כתב: "אני חזק, אבל יש המון ילדים שעוברים את זה ומרגישים חסרי אונים. אשמח אם תשתפו את זה, כדי שתהיה יותר מודעות לתופעה, והילד הבא שייתקל במצב הזה יוכל לקבל גיבוי מהסביבה ולהרים ראש ולהתחזק".

הפרסום שותף 450 פעמים ברשת החברתית, ומשתמשים רבים הגיבו עם הודעות תמיכה לפרץ. בין התגובות, חבריו של פרץ שהביעו בו תמיכה. באחת מהן, פרסם אחת מהתלמידים הודעה שכתב לקבוצת הווטסאפ הכיתתית, ובה כתב: "עומרי הוא ילד זהב. תפסיקו לדבר מאחורי הגב. תחשבו שהיו עושים דבר כזה גם לכם, איך הייתם מרגישים?".

עוד בוואלה חדשות:
בנט נגד הורי "מחאת הסרדינים": "הפגנות כוח לא משפיעות עליי"
תשלומי ההורים אושרו: נשמר הפער בין תלמידים עניים לעשירים
אחרי שבועיים של מחאות: 1.5 מיליון תלמידים יצאו לחופש הגדול

באתי לספר לכם כדי לחשוף כמה ילדים חרה יש בעולם שכבר כימעט חצי שנה עושים לי את העוול הזה בעקבותיו סבלתי מכאבי ראש מכות וה...

Posted by ‎עומרי פרץ‎ on mercredi 1 juillet 2015

מחקר שפורסם לפני כחודשיים מעלה כי כל ילד שני בישראל הוא קורבן לבריונות ברשתות החברתיות וכ-70% מהילדים סבלו מבריונות בבית הספר. על המחקר אחראים פרופ' עמוס רולידר, ראש המחלקה למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית כנרת וד"ר מירן בוניאל-נסים, מרצה בכירה במחלקה. מדובר במחקר שנערך בחודשים האחרונים באמצעות מכון "שריד" והקיף 1,300 תלמידים בכיתות ג'-ט' המהווים מדגם מייצג.

לפי המחקר, בנות ובנים הם קורבנות לבריונות בבתי ספר במידה כמעט שווה: – 68% מהבנות ו-70% מהבנים. בחלוקה לפי גיל, ניתן לראות כי שכיחות מעשי הבריונות גבוהה משמעותית בגילאים הצעירים יותר (83% בכיתות ג'-ד') ופוחתת עם הגיל (כ-70% בכיתות ה'-ו', וכ-60% בכיתות ז'-ט').

אחד מכל ארבעה ילדים הותקף באופן פיזי במהלך שנת הלימודים – בין אם הוכה, נדחף או נצבט. כל ילד חמישי היה קורבן לאיומים ו-15% מהילדים אף דיווחו כי ציוו עליהם לעשות דברים בניגוד לרצונם. 37% מהילדים סבלו מקללות או מכינויי גנאי במהלך השנה וכל ילד רביעי היה קורבן ללעג או השפלה.

(עדכון ראשו: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully