וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב המוכר מצפת החשוד בעבירות מין אושפז בבית החולים כי חש ברע

צעירה שלישית בשנות ה-20 לחייה התלוננה במשטרה נגד הרב, העומד בראש ישיבה ומוסדות חינוך בעיר, בגין מעשים מגונים ואינוס אחרי ששתי נשים כבר העלו טענות דומות. פרקליטו: "זה בגלל הצנתור"

עריכה: ניר חן

(הארכת מעצר לרב מצפת, אתמול)

הרב המוכר מצפת החשוד כי ביצע עבירות מין בנשים שהגיעו אליו לייעוץ פונה אתמול (שישי) מבית הסוהר צלמון לבית החולים פורייה בטבריה לאחר שהתלונן כי הוא חש ברע. בתום הבדיקה הוחלט לאשפזו תחת השגחה.

פרקליטו של הרב, עו"ד אפי דמרי סיפר כי הרב החל לחוש ברע בשעות אחר הצהרים והתלונן על לחצים בחזה. "כפי הנראה בעקבות הצנתור שעבר בימים האחרונים", אמר.

מוקדם יותר היום התלוננה אישה נוספת במשטרה נגדו. המתלוננת, צעירה בשנות ה-20 לחייה, דיווחה כי הרב אנס אותה ועשה בה מעשים מגונים. מדובר באישה השלישית שמגישה תלונה נגד הרב.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום לתלונות. "פרשת הרב מהצפון היא כתם מוסרי ותמרור אזהרה", כתב בנט בטוויטר. "יצא לי לפגוש אותו מספר פעמים. אין מורמים מעם. אין סליחה ומחילה למעוותי מוסר".

אתמול בבוקר נעצר הרב, המקורב לבכירי הציונות הדתית והעומד בראש ישיבה ומוסדות חינוך והוראה לגיל הרך, בעת שהיה בדרכו לנתב"ג. זאת לאחר שאישה אחת התלוננה שלשום כי לפני 13 שנה, כשהגיעה אליו לטיפול, הוא עשה בה מעשה מגונה. אישה נוספת פנתה למשטרה כמה שעות מאוחר יותר והתלוננה כי הרב אנס אותה. הוא הועבר לחקירה ביחידת ההונאה של משטרת המחוז הצפוני, ואחר הצהריים הוארך מעצרו בחמישה ימים נוספים.

בימים האחרונים החליטו רבנים בעיר להרחיק את הרב, המקורב לבכירים בציונות הדתית, בשל עבירות של "טוהר המידות". הוא נענה לבקשת בית הדין הרבני והשעה את עצמו מתפקידו.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
כתב אישום ראשון בפרשה 512: "חיילים" של אברג'יל נאשמים ברצח
בת 48 תפצה בן 80 ש"הבטיחה לקיים עמו יחסי מין"
אולמרט ערער על העונש בתיק טלנסקי: "פעולה בתחום האפור"

הרב החשוד בעבירות מין, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הרב החשוד בהארכת מעצרו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

אתמול סיפרה המתלוננת הראשונה בריאיון לדודו פיניאן וחן ביהר ברדיו "קול רגע" כי בתחילה היא חשבה שזכתה בכבוד כשהרב הסכים לסייע לה, ורק מאוחר יותר הבינה מה עשה לה. "הגעתי לרב דרך קרובת משפחה. הייתי במצוקה נפשית וביקשתי ברכה וחיזוק", שחזרה המתלוננת. "הגעתי אליו. הוא קיבל אותי יפה ואמר לי שהוא יעזור לי, ובערך שלוש שעות אחרי שיצאתי ממנו הוא התקשר אליי לנייד, הוא עצמו, וביקש לפגוש אותי כדי לעשות לי טיפול רוחני ולנקות אותי". היא סיפרה כי תחילה היא פחדה כי היה נראה לה מוזר שהרב התקשר אליה בעצמו, אך גם חשה כבוד גדול. "הרגשתי בהתחלה כאילו זכיתי במיליון דולר. הסכמתי להיפגש איתו לאחר שהתייעצתי עם כמה אנשי משפחה, סיפרתי להם איפה קבענו ושאלתי אם זה בסדר, וכולם אמרו לי שזו זכות גדולה שנפלה בחלקי".

"בפגישה הוא נתן לי לשתות מים טהורים, מים מיוחדים ששמעתי הרבה על הסגולות שלהם, כולם דיברו עליהם", המשיכה המתלוננת, "ושם קורה משהו שלא צריך לקרות בין רב לבין אישה אחרת. מלכתחילה ידעתי שזה לא צריך לקרות, אבל לפעמים האמונה היא עיוורת". אף שהבינה שמעשיו של הרב היו אסורים, לדברי המתלוננת, היא לא יכלה להביא את עצמה לעצור בעדו. "אמרתי שאני מתנהגת בצורה לא הגיונית. מצד אחד יודעת שמה שקורה הוא לא נכון ולא הגיוני, ומצד שני הוא כל כך גרם לי להרגיש ולהאמין שהטיפול הזה יתקן לי את החיים, שזרמתי ועשיתי מה שהוא מבקש".

לדבריה, בשלב כלשהו של הפגישה היא הבינה שעליה להפסיק את המעשים. "ברגע שהבנתי שאני לא יכולה יותר להמשיך בטיפול, כביכול, שלו, שזה עבר כבר את כל האפשרויות, הוא כבר נגע במקומות שלא נוגעים בהם, ברגעים האלה הרגשתי שאני חייבת לברוח משם", היא סיפרה. "אני לא יכולה להגיד שעשיתי את מה שעשיתי באופן חכם ורציונלי, פשוט פעלתי מתוך הבטן – פשוט קמתי וברחתי".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.com

(עדכון ראשון: 13:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully