וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום ראשון בפרשה 512: "חיילים" של אברג'יל נאשמים ברצח

3.7.2015 / 12:00

ברטו חג'ג' וכפיר כהן, מאנשיו של אברג'יל, נאשמים ברצח העבריין דורון סרוסי ב-2004, שהיה מאנשי ריקו שירזי. לפי כתב אישום, שגובש באמצעות עדי ראייה ואיכון סלולרי, השניים דקרו אותו בשנתו

צילום: ניב אהרונסון

כתב אישום ראשון בפרשה 512 הוגש היום (שישי) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד אנשיו של יצחק אברג'יל - ברטו חג'ג', תושב נתניה בן 55, וכפיר כהן, תושב הרצליה בן 36. השניים נאשמים ברצח העבריין דורון סרוסי, שהיה מאנשיו של ריקו שירזי, בנתניה בשנת 2004. לשניים עבר פלילי עשיר: לחג'ג' 23 הרשעות בפלילים, עוד מנערותו, לרבות בעבירות חטיפה, שוד מזוין, בריחה ממשמורת חוקית, הטרדת עד והדחה באיומים ובכוח. כהן נושא כיום מאסר של 39 חודשים ויש לו שבע הרשעות בפלילים, לרבות בעבירות סחיטה באיומים ובכוח, פציעה, תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, הפרת הוראה חוקית ובריחה ממשמורת חוקית.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אילה אורן והילה כהן מפרקליטות מחוז מרכז יחד עם עו"ד ניסים מרום מפרקליטות מחוז תל אביב, לאחר שסרוסי השתחרר ממאסר הוא נהג להגיע למתחם של תחנת דלק בנתניה שבו נוהלו מכון לשטיפת מכוניות וחנות נוחות, ולהלך אימים על בעל המתחם. באפריל 2004 התקיימה פגישה בבית קפה בנתניה בין סרוסי לבין בעל המתחם, על מנת ליישב סכסוך כספי שנתגלע ביניהם. מכתב האישום עולה כי סרוסי סירב להצעה שהועלתה ועזב את הפגישה בכעס.

מיד לאחריה הוא דיבר עם אביו על הפגישה כשהוא נסער, ואמר לו כי היום הוא יום מותו. בהמשך היום, בסמוך לשעה 18:00, כך על פי כתב האישום, הגיע סרוסי לדירה של אדם אחר בנתניה, נכנס לחדר השינה ודרש מבעל המקום שלא ייפתח אותה לאיש.

עוד בנושא:
פרשה 512: זהו העבריין הבכיר שנעצר בחשד לרצח עו"ד חכם
משפחתו של עו"ד חכם: "הופתענו שאסי אבוטבול חשוד ברצח"
האיש שהוביל למעצר אבוטבול בחשד לרצח: עד מדינה מארגון אברג'יל

ברטו חג'ג' בהגשת כתב האישום נגדו בפרשה 512, יולי 2015. ניב אהרונסון
"המנוח היה חבר טוב שלי". חג'ג'/ניב אהרונסון

לפי כתב האישום, חג'ג' וכהן הגיעו בלילה לדירה שבה ישן, כשהם מצוידים בסכין. הם נכנסו פנימה ותקפו אותו בעודו שוכב במיטה, שיספו את גרונו ודקרו אותו בחזהו. לאחר מכן הם הותירו אותו להתבוסס בדמו ונמלטו לתקופה ממושכת, כשהיו דרושים לחקירה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים אושפז סרוסי במצב אנוש בבית החולים. חרף אשפוזו הממושך וטיפולים רפואיים רבים, לא שב סרוסי להכרה מעולם ומת מפצעיו כעבור כחמישה חודשים. חג'ג' וכהן ברחו לאחר מכן – חגג' לשלושה שבועות וכהן לחודשיים.

הפרקליטות טוענת כי כהן הודה הודאה מפורטת בפני מדובב וחג'ג' קשר עצמו לאירוע, אולם מבלי שנתן הסבר לחלקו. כמו כן, אנשים נוספים שנכחו בדירה ושמעו את המאבק זיהו את השניים כמי שנכנסו לחדר שבו ישן סרוסי, ובעל הדירה, שגם הבחין בהם נמלטים לאחר מכן, כולם מסרו עדויות במשטרה. נוסף על כך, מכשירו הסלולרי של חג'ג' אוכן באזור האירוע ובזמן הרלוונטי, מה שמפריך את טענת האליבי שמסר.

בדיון בהארכת מעצרו טען חג'ג': "המנוח היה חבר טוב שלי, הוא אכל אצלי בבית כמה פעמים. אני חף מפשע. אני באתי לשתות כוס קפה בדירה עם דורון, וקרה מה שקרה. אני לא קשור לכלום, אני חף מפשע. יש לי ארבעה ילדים, אני בדרך כלל לא בכיוונים האלה". במסגרת החקירה, שנוהלה ביחידת להב 433 בשיתוף היחידה המרכזית של משטרת תל אביב, נחקר גם חלקו של שירזי ברצח וטענה כי בסכסוך בין סרוסי לבעלי מתחם תחנת הדלק, שירזי היה מעין בורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully