וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נחזור להיות ברווזים במטווח": למתנחלים נמאס ממדיניות נתניהו

3.7.2015 / 0:42

רצף הפיגועים האחרון ערער את תושבי יהודה ושומרון, ונדמה שגם בקרב המתונים שבהנהגת המתנחלים משהו התערער. הם אינם מפחדים לבקר ראש הממשלה, וקוראים לו "להפסיק לפחד". "יש חולשה, לא ייתכן שנילחם עם הידיים קשורות"

עריכה: יאיר דניאל

ביום שלישי בערב, שעות ספורות אחרי שנקבע מותו של מלאכי רוזנפלד – הצעיר שנורה למוות בפיגוע ליד ההתנחלות שבות רחל שבבנימין, התקיימה עצרת במקום. בין הדוברים היה ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן. הוא נחשב לאדם מתון יחסית בקרב ההנהגה הדתית-לאומית, אולם את הגישה הממלכתית החליף טון תקיף וזועם, שכוון לעבר הממשלה ובמיוחד העומד בראשה, בנימין נתניהו.

"אני מאשים את ממשלת ישראל ואת נתניהו בחוסר מוסריות", קרא לעבר הנוכחים בעצרת הזיכרון. "לא יכול להיות שיהיו הקלות וייתנו כספים, כשהצד השני עוסק ברצח". מבחינתו, התנהלות שכזו צריכה לקבל תגובה חד-משמעית. "ישראל צריכה להודיע לאבו מאזן שהיא מנתקת כל קשר עם הרשות הפלסטינית ולא נותנת לה גרוש, עד שהיא מפסיקה לחנך את הילדים שלהם לרצוח יהודים. כל זמן שהם ממשיכים להטיף לרצח, אנחנו בונים. כל חודש אלף יחידות דיור".

עוד בנושא:
מאות הפגינו בירושלים: "מדיניות נתניהו עולה לנו בדם"
אלפים ליוו את הצעיר שנהרג בפיגוע למנוחות: "כמה תחסר לנו"
הרב שהפגין מול בית ראש הממשלה: "הפיגוע הבא מובטח"

הפגנה נגד המדיניות הביטחונית של נתניהו, הרב אלי סדן ואבי רואה, יולי 2015. מואז מטה בנימין, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה/מערכת וואלה! NEWS, מואז מטה בנימין
"קוראים לזה מפגע בודד? הצחקתם אותי. כשהפלסטינים מחנכים בבית הספר לרצוח יהודים, זו שיטה. ומי שאשם בזה זו ממשלת ישראל"

נראה שהדברים של סדן לא באים במקרה. אם עד היום הנהגת המתנחלים נהגה באיפוק כלפי ממשלת ישראל, במידה מסוימת גם בימים של מתיחות ביטחונית, רצף הפיגועים האחרונים שינה את גישתם. אלה מדברים בימים האחרונים בצורה חריפה ולא מתביישים לתקוף את ממשלת הימין. "קוראים לזה מפגע בודד? הצחקתם אותי. כשהפלסטינים מחנכים בבית הספר לרצוח יהודים, זו שיטה. ומי שאשם בזה זו ממשלת ישראל. מדינה כמו שלנו, עם הצבא וההיי-טק הכי טובים לא יכולים למצוא פתרונות למצב? יש לנו את הכוח והיכולת, אך יש רפיסות, חולשה וחוסר מוסריות. זו מלחמה, ולא יכול להיות שנילחם עם הידיים קשורות. תפסיקו לפחד ולהתרפס, קחו אחריות על העם שלכם".

רבים שהיו במקום חשו שמדובר בשינוי כיוון של אחד מסממני הממלכתיות בשטחים. גם ראש המועצה מטה בנימין אבי רואה, המשמש יו"ר מועצת יש"ע, תמך בדברים. אם רק לפני כשבועיים, לאחר רצח דני גונן ליד דולב, אמר כי "הצבא יודע מה הוא צריך לעשות", כעת הוא כבר נשמע אחרת. "לא יחלישו אותנו, אבל הממשלה צריכה לנקוט מהלכים ולמנוע אירועים כאלו. לא ייתכן שנותנים להם הקלות והם מנצלים זאת לרצח. לא יכול להיות שהם מטיפים לרצח ואנחנו ממשיכים לשתף איתם פעולה, זו התנהלות לא מוסרית".

אתמול הגיעה המחאה של המתנחלים למשרד ראש הממשלה והשתתפו בה כמה ראשי רשויות ביהודה ושומרון, יחד עם פעילים ובהם גם הרב סדן. באותו ערב התקיימה הפגנה בכיכר פריז, מול ביתו של ראש הממשלה ורואה חזר עמדתו. "אנו קוראים לממשלת ישראל ולבנימין נתניהו שהמדיניות הזו לא יכולה להימשך, משום שהיא עולה לנו בדמים. לא נחזור לאותה תקופה ששימשנו כברווזים במטווח. יש לשנות את המדיניות הביטחונית הבלתי מוסרית הזו, ובה אנו פותרים את הרשות הפלסטינית, שמחנכת כבר בבתי הספר לרצח וגירוש עם ישראל בארצו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לא נעבור לסדר היום על רצח יהודים"

גם סיעת הבית היהודי שהתכנסה שלשום הוציאה החלטה ברורה בנושא, עם דרישות מהממשלה שבה היא חברה. נמסר כי "הסיעה דורשת מראש הממשלה: א. ביטול ההקלות שניתנו לפלסטינים לרגל הרמדאן היות והן הפכו לסכנת חיים, יחד עם שורת אמצעי ביטחון והרתעה. ב. אישור מדיני לבנייה ביהודה ושומרון וחיזוק ההתיישבות". בסיום ההודעה נכתב כי "סיעת הבית היהודי לא תעבור לסדר היום על רצח יהודים". עם זאת, לא התקבלה תשובה לשאלת הכתבים מה יקרה במידה ודרישתם לא תיענה.

לדברי ראש המועצה האזורית דרום הר חברון יוחאי דמרי, הדרישות שלהם מאוד ספציפיות: "עצירת הכספים המועברים לרשות הפלסטינית בעקבות תמיכת הרשות במשפחות המחבלים, הפסקת הקפאת הבנייה וקידום התוכניות ביהודה ושומרון וביטול ההקלות לרגל חודש הרמדאן". לדבריו, הדרישה האחרונה נענתה באופן חלקי.

"התפיסה היא מאוד ברורה", אמר דמרי. "הטרור מרים ראש מתוך הבנה שיש לו מה להרוויח. יש לו להרוויח להתיש ולפגוע. הוא חושב שבדרך הזו הוא יצליח לקבל הישגים, לגרש ולהוציא אותנו מנחלת אבות. מדינת ישראל צריכה להתעשת. הדרך של לתפוס עוד מחבל או להרוג עוד מחבל, לא זאת הדרך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הועבר מכתב לשרים ולסגני השרים של הליכוד ושל הבית היהודי, מטעם 60 יושבי ראש של מזכירויות ההתנחלויות ברחבי יהודה ושומרון. במכתבם, הם תובעים מהממשלה לשמור על ביטחונם. "המציאות הביטחונית מתחילה להזכיר את ימי טרום 'חומת מגן', כאשר בנסיעה לעבודה ובחזרה הרגשת כברווז במטווח", כתבו. "הסתובבות ברחובות עיר הבירה שלנו, ירושלים, הפכה להוות מקור לדאגה מסכין שינעץ בגב או רכב שיכנס בממתינים בתחנה".

"הערבים מנסים אותנו", עוד כתבו. "הם רואים את החולשה והתגובה העדינה של ישראל. התגובה שלנו מייצרת מציאות שאנחנו משלימים אתה. עלינו להראות במעשים לאויבינו כי לא משתלם להם לבחור בדרך הטרור. זוהי אחריותכם - בצעו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully