וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 12 בגבול מצרים נסגר לתנועה והועלתה כוננות "כיפת ברזל" באילת

3.7.2015 / 0:47

הכביש, המחבר את אילת וצומת שיזפון שבנגב, נסגר ב-5:00 בבוקר באופן זמני. ההוראה, שמגיעה ברקע המבצע הצבאי של מצרים נגד יעדי טרור בסיני, ניתנה בהנחיית הרמטכ"ל. החשש: דאעש ינסה לשגר טילי נ"ט מתקדמים לעבר ישראל

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(צפו בריאיון בוואלה!NEWS עם עמוס גלעד על האיומים באזור)

העימותים הצבאיים בסיני נותנים אותותיהם גם בישראל: כביש 12, שבין אילת וצומת שיזפון שבנגב, נסגר הבוקר (שישי) בשעה 5:00 באופן זמני לתנועת כלי רכב. ההוראה ניתנה בהתאם להנחיית הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ובאישור שר הביטחון משה יעלון. מדובר צה"ל נמסר כי "סגירת הכביש נעשית בהתאם להערכות מצב, משיקולי ביטחון ומתוך מחויבות לשמירה על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל". מצה"ל לא נמסרה הסיבה המידית שבגינה הוחלט על הצעד הבלתי-שגרתי.

עם זאת, נראה שהחשש הוא שפעילי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסיני ינסו להוציא לפועל פיגועים באמצעות שיגור טילי נ"ט מתקדמים מסוג קורנט, בעלי טווח של חמישה קילומטרים, לעבר שטח ישראל. לפיכך, כדי לצמצם אפשרות לתקיפה כזאת בזמן שבסיני מתנהלים קרבות, הוחלט על סגירת הכביש עד הודעה חדשה. כמו כן, בשעות הבוקר הועלתה רמת כוננות סוללת "כיפת ברזל" שמגנה על העיר אילת. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל ויעשה כל שביכולתו על מנת לשמר את שגרת החיים ולמנוע פגיעה במרקם החיים של תושבי האזור", נמסר אמש מדובר צה"ל.

עוד בנושא
עמוס גלעד: "יחסית לדאעש, אל-קאעדה וחמאס הם ארגונים מתונים"
מתאם הפעולות בשטחים: חמאס מסייע לדאעש בלחימה במצרים
החשד המצרי: דאעש בסיני קיבל נ"מ מעזה - ועיכב את חיל האוויר

לפני כמעט ארבע שנים, באוגוסט 2011, בוצע פיגוע משולב בכביש 12, לא רחוק מאילת, אשר גבה את חייהם של שמונה ישראלים. מחבלים שחדרו ממצרים התקיפו בתוך פרק זמן קצר אוטובוס וכלי רכב נוסף, והפעילו מטעני חבלה לעבר כוח צה"ל. שבעה מחבלים חוסלו בקרב יריות. בעקבות הפיגוע המשולש נסגר אז הכביש לחצי שנה.

כביש 12, פברואר 2012. ספק 500
הגדר באזור כביש 12/ספק 500

ההודעה הגיעה בצל המתקפה שמנהל צבא מצרים השבוע על מעוזי טרור בצפון-מזרח חצי האי סיני, בדגש על פעילים המזוהים עם דאעש. אתמול אחר הצהריים, לאחר האישור העקרוני שנתנה ירושלים לקהיר להכניס לשטח המפורז כלי טיס, עבר הצבא המצרי לתקוף מטרות גם במרחק לא רב מהגבול עם ישראל. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי המצרים החליטו להשתמש במטוסי קרב מחשש שדאעש ינסה להפיל מסוקים באמצעות טילי הנ"מ שברשותם. "מצרים היא מדינה עצמאית וחזקה. התיאום (בעניין ההתקפה) הוא לפי מה שנדרש שם בלבד, ועל פי הסכם השלום", אמר מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

כביש 12  מפה. דובר צה"ל
כביש 12 מפה/דובר צה"ל

ישראל הצביעה אתמול על קשר בין התקפת הטרור המשולבת שביצעו כוחות דאעש בשייח זוויד בסיני לבין חמאס עזה. "יש לנו ידיעות ברורות על כך שחמאס תמך בדאעש בפיגועים האחרונים בסיני", אמר אלוף מרדכי בריאיון לרשת אל-ג'זירה והוסיף כי חמאס העביר לזרוע של דאעש בסיני אמצעי לחימה, וסייע בפעולות הארגוניות. "לזרוע הצבאית של חמאס יש קשר עם דאעש. אני משוכנע בדברים שלי ויש לי הוכחות. יש לנו גם דוגמאות למפקדים בחמאס שהשתתפו באופן פעיל בסיוע זה".

בין היתר טען כי בכיר עז א-דין אל-קסאם, עבדאללה קישטה, אימן פעילים של ארגון דאעש בסיני, וציין כי אחרי הפיגועים נראה ואיל פראג', מפקד גדוד בזרוע הצבאית של חמאס, כשהוא מבריח פצועים מסיני בחזרה לרצועת עזה.

(עדכון ראשון: 21:47)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

עשן מיתמר בעקבות הפצצות חיל האוויר המצרי נגד יעדי דאעש בקרבת גבול ישראל, סיני, 1 ביולי 2015. רויטרס
עשן מיתמר מעל לגבול, באזור רפיח המצרית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully