וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת נגד הרב מצפת: "ביקש להיפגש כדי לנקות אותי"

2.7.2015 / 16:02

מעצרו של הרב המוכר הוארך בחמישה ימים. האישה שהתלוננה נגדו על מעשה מגונה סיפרה שפנתה אליו לטיפול לפני 13 שנה, כשהייתה במצוקה נפשית. ספרים שכתב הרב נזרקו לפח בישיבה שבאשה עמד. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

"קרה שם משהו שלא צריך לקרות בין רב לבין אישה אחרת", כך תיארה אחת המתלוננות נגד הרב המוכר מצפת שנעצר הבוקר (חמישי), את המפגש ביניהם לפני 13 שנה, שבו עשה בה לכאורה מעשה מגונה. בריאיון לדודו פיניאן וחן ביהר ברדיו "קול רגע" סיפרה המתלוננת כי בתחילה היא חשבה שזכתה בכבוד כשהרב הסכים לסייע לה, ורק מאוחר יותר הבינה מה עשה לה.

"הגעתי לרב דרך קרובת משפחה. הייתי במצוקה נפשית וביקשתי ברכה וחיזוק", שחזרה המתלוננת. "הגעתי אליו. הוא קיבל אותי יפה ואמר לי שהוא יעזור לי, ובערך שלוש שעות אחרי שיצאתי ממנו הוא התקשר אליי לנייד, הוא עצמו, וביקש לפגוש אותי כדי לעשות לי טיפול רוחני ולנקות אותי". היא סיפרה כי תחילה היא פחדה כי היה נראה לה מוזר שהרב התקשר אליה בעצמו, אך גם חשה כבוד גדול. "הרגשתי בהתחלה כאילו זכיתי במיליון דולר. הסכמתי להיפגש איתו לאחר שהתייעצתי עם כמה אנשי משפחה, סיפרתי להם איפה קבענו ושאלתי אם זה בסדר, וכולם אמרו לי שזו זכות גדולה שנפלה בחלקי".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
הקורבנות השקופים של המשבר הכלכלי ביוון
"וואו, כיביתי את המנוע": השיחה לפני התרסקות המטוס בטיוואן נחשפת
החשד המצרי: דאעש בסיני קיבל נ"מ מעזה - ועיכב את חיל האוויר

הרב החשוד בעבירות מין, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הרב בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"בפגישה הוא נתן לי לשתות מים טהורים, מים מיוחדים ששמעתי הרבה על הסגולות שלהם, כולם דיברו עליהם", המשיכה המתלוננת, "ושם קורה משהו שלא צריך לקרות בין רב לבין אישה אחרת. מלכתחילה ידעתי שזה לא צריך לקרות, אבל לפעמים האמונה היא עיוורת". אף שהבינה שמעשיו של הרב היו אסורים, לדברי המתלוננת, היא לא יכלה להביא את עצמה לעצור בעדו. "אמרתי שאני מתנהגת בצורה לא הגיונית. מצד אחד יודעת שמה שקורה הוא לא נכון ולא הגיוני, ומצד שני הוא כל כך גרם לי להרגיש ולהאמין שהטיפול הזה יתקן לי את החיים, שזרמתי ועשיתי מה שהוא מבקש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"נגע במקומות שלא נוגעים"

"אני הולכת עם המקרה הזה הרבה זמן. הוא איים עליי בפחד מטורף שחייתי איתו הרבה שנים"

לדבריה, בשלב כלשהו של הפגישה היא הבינה שעליה להפסיק את המעשים. "ברגע שהבנתי שאני לא יכולה יותר להמשיך בטיפול, כביכול, שלו, שזה עבר כבר את כל האפשרויות, הוא כבר נגע במקומות שלא נוגעים בהם, ברגעים האלה הרגשתי שאני חייבת לברוח משם", היא סיפרה. "אני לא יכולה להגיד שעשיתי את מה שעשיתי באופן חכם ורציונלי, פשוט פעלתי מתוך הבטן – פשוט קמתי וברחתי".

המתלוננת סיפרה כי כבר למחרת היא התייצבה אצל הרב והטיחה בו כי מה שעשה היה "לא נכון", ודרשה ממנו להפסיק לקבל נשים לטיפול. "הוא הוריד את הראש והנהן, והוא התחייב לא לקבל אליו נשים יותר. מאז לא ראיתי אותו", סיפרה. עם זאת, הוא המשיך לטפל בנשים בשנים שחלפו מאז אותו אירוע. "אני בטוחה שיש נשים אחרות ששומעות אותי עכשיו ואומרות 'גם לי זה קרה, וגם אני חשבתי שנפלה בחלקי זכות ענקית', אבל זה לא, הוא ניצל אותנו ואת החולשות שלנו. זה מה שחשוב שהן יישמעו".

במשך שנים היא פחדה להתלונן במשטרה. "אני הולכת עם המקרה הזה הרבה שנים, והוא הפחיד אותי מאוד, שברגע שאני אדבר על זה, שאם מישהו אחר ידע מזה - האחים שלי ייהרגו. הוא איים עליי בפחד מטורף שחייתי איתו הרבה שנים". לדבריה, היא אף פנתה לרבנים בנושא וכולם סגרו בפניה את הדלת והאשימו אותה כי דמיינה את האירוע. "כשהבנתי שאין לי אהדה – ויתרתי".

לדבריה, לא רק שהיא לא קיבלה תמיכה מהקהילה שבה היא חיה, אפילו לעגו לה שם. "קראו לי 'פסיכית' ושאני הוזה... אמרו שאי אפשר לדבר עליו (על הרב, ע"ח), שהוא קדוש, ושמילה שלי מול מילה שלו, זה לא כזה כוח. וזה הכריע את הכף במשך הרבה שנים". היא סיפרה כי את הסוד לא שמרה לעצמה במשך אותה תקופה ארוכה, אלא שיתפה עם המשפחה הקרובה. "הם האמינו לי ובגלל זה גם ספגו כל כך הרבה בושות והיעלבויות". עוד אמרה: "במשך כל השנים האלה היה לי ספק שאולי דמיינתי את כל הסיפור הזה. אני יודעת שלא דמיינתי, אני יודעת שזה היה, אני רוצה שהוא ישלם על כל מה שהוא עשה לי, ועל כל הסבל בכל השנים האלה".

אחד מפחי הזבל ששייכים לישיבה שבראשה עמד הרב המוכר מצפת, 2 ביולי 2015. אלימלך גרסטל, ספק 500
ספרים שכתב הרב נזרקו לפח בישיבה שבאשה עמד/ספק 500, אלימלך גרסטל
"זה הזמן שלנו. לקום, להילחם בו, לא לתת לו לעשות את מה שהוא עשה לי ולנשים אחרות"

בסופו של דבר, מה שגרם לה להתלונן אתמול על המעשים הייתה הידיעה שנשים אחרות עברו את מה שהיא עברה. "זה שהשעו אותו והוקיעו אותו מהקהילה, זה רק הראה לי כמה אנחנו הולכות ומתחזקות, ושאני לא היחידה, ושאם אני לא אעשה משהו היום אז יפלו עוד הרבה נשים אחריי אחר כך. הן נפלו לצערי". היא פנתה לנשים אחרות שייתכן ונפגעו ואמרה: "כל מי שהייתה איתו בקשר בוודאי יודעת והרגישה את מה שאני הרגשתי, את הקריעה בין האמונה לבין האמוציונליות, לבין מה מותר למה אסור – אני מבקשת מהן תקומו, זה הזמן שלנו. לקום, להילחם בו, לא לתת לו לעשות את מה שהוא עשה לי ולנשים אחרות. אנחנו חזקות, זה לא נכון שאף אחד לא מאמין לנו".

בעקבות תלונתה נעצר הבוקר הרב, המקורב לבכירי הציונות הדתית והעומד בראש ישיבה ומוסדות חינוך והוראה לגיל הרך. הרב היה בדרכו לנתב"ג, והוא הועבר לחקירה ביחידת ההונאה של משטרת המחוז הצפוני. אחר הצהריים הוארך מעצרו בחמישה ימים נוספים. בינתיים התלוננה נגדו הלילה אישה נוספת במשטרה בגין עבירות אינוס.

כשנשאלה המתלוננת הראשונה בנוגע לאפשרות שתצטרך לספר בבית המשפט את שאירע, ולעמוד מול החשוד הצהירה: "אני לא מפחדת ממנו יותר. הוא בשר ודם ולא אלוהים. אלוהים יש אחד".

בישיבה שבראשה עמד הרב המוכר, רגשות התלמידים מעורבים. חלקם מסרבים ומתקשים להאמין. "יש אנשים בכל העולם שחייבים לו את חייהם", אמר אחד מהתלמידים. אחרים חווים משבר עמוק לאור כך שנלסמכות הרוחנית העליונה שהכירו מיוחסות עבירות חמורות. באחד מפחי הזבל ששייכים לישיבה נמצאו היום עשרות ספרים שחיבר הרב החשוד. ככל הנראה, תלמידים בישיבה זרקו אותם לפח בגלל החשד נגדו.

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר.

  • עוד באותו נושא:
  • אונס
  • צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully