וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הגרעין עדיין תקועות: "אין פריצת דרך בין הצדדים"

2.7.2015 / 19:29

יומיים אחרי תאריך היעד המקורי להסכם עם איראן, שר החוץ הבריטי מבשר כי המעצמות וטהראן לא מצליחות לגשר על הפערים. שר החוץ הסיני דווקא אופטימי: "סיכוי גבוה להסכם". ראש סבא"א הגיע לטהראן

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד אמר היום (חמישי) כי טרם הושגה פריצת דרך בשיחות בין המעצמות לבין איראן על תכנית הגרעין שלה. זאת ברקע המשך המשא ומתן, על אף שתאריך היעד המקורי שלו היה ביום שלישי האחרון. עם זאת, הצדדים סיכמו להאריך את הסכם הביניים כדי לגשר על הפערים הרבים שנותרו ביניהם.

"העבודה נמשכת", אמר האמונד, שנמצא בווינה, שם מתקיים סבב השיחות הנוכחי. "אתם הולכים לראות שרים באים והולכים כדי לשמור על המומנטום של השיחות הללו". לדבריו, "אני לא חושב שיש איזושהי פריצת דרך ברגע זה ונעשה כל מה שאנחנו צריכים כדי לשמור על המומנטום", הוסיף. המונד צפוי להיפגש בהמשך היום עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

לשיחות הצטרפה היום גם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, שנפגשה עם קרי. כמו כן, בפעם הראשונה בסבב השיחות הנוכחי נמצא בווינה גם שר החוץ של סין, וואנג יי, שדווקא הביע נימה אופטימית יותר. "יש סבירות גבוהה לכך שנגיע להסכם", אמר, אך הבהיר כי נותרו עוד פערים שיש לצמצם.

לקריאה נוספת על שיחות הגרעין
זריף: "יש התקדמות בשיחות הגרעין, אין תאריך יעד חדש"
אובמה: "אם לא נמנע מאיראן נשק גרעיני - לא יהיה הסכם"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בווינה, 2 ביולי 2015. רויטרס
השיחות מדדות. ג'ון קרי בווינה, היום/רויטרס

שר החוץ של צרפת לורן פביוס אמר כי נרשמה התקדמות בכמה נושאים בין הצדדים, אולם חלק הסוגיות נותרו לא פתורות. "יש כמה נקודות שלגביהן חלה התקדמות, אבל באחרות טרם", מסר פביוס עם הגעתו לבירת אוסטריה. "אני אמשיך לעבוד למען התקדמות במשא ומתן".

כמו כן, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יוקיה אמאנו הגיע היום לטהראן שם נפגש עם ראשי המשטר. בין היתר, אמאנו ידון עם מנהיגי איראן על אחת המחלוקות העיקריות שנותרו בין המעצמות לרפובליקה האיסלאמית - הממד הצבאי של תכנית הגרעין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שר החוץ של סין וואנג יי בווינה, 2 ביולי 2015. רויטרס
אופטימי. שר החוץ הסיני וואנג בווינה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully