וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוחתמתי על החזרת המימון לתיאטרון אל-מידאן ללא ידיעתי"

2.7.2015 / 10:59

חבר המועצה שי בלומנטל טוען כי חתימתו על ההמלצה להשיב את התמיכה העירונית בתיאטרון שבו הועלתה ההצגה "הזמן המקביל" אינה שלו, וכי נתן את הסכמתו בהיותו מאושפז. ליברמן: "על יונה יהב להתפטר"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(מירי רגב לפני שבועיים: "האם מדינה יכולה להישאר אדישה למשפחה שכולה?")

יום לאחר שהוחלט להחזיר את המימון לתיאטרון אל-מידאן, שבו הועלתה ההצגה מעוררת המחלוקת "הזמן המקביל", חבר הוועדה לבדיקת התמיכה העירונית בתיאטרון שהוחתם על ההמלצה טוען שלא היה במצב לתת את אישורו, משום שהיה מאושפז אחרי ניתוח. חבר הקואליציה העירונית מטעם סיעת הבית היהודי, שי בלומנטל, מסר היום (חמישי) לוואלה!NEWS: "לא הייתי במצב שהבנתי לחלוטין מה נאמר בשיחה הטלפונית אתי, ובכל מקרה אני מתנגד להחלטה".

בפוסט שהעלה בלומנטל בפייסבוק, הוא הסביר כי בטרם פרסמה הוועדה את המלצתה, שאותה קיבל ראש העירייה יונה יהב, התקשרו אליו ודיברו איתו בנושא, אולם הוא לא חתם בעצמו על המסמך. "לאור הפרסומים אמש על החזרת ממון לתיאטרון אל-מידאן על ידי עיריית חיפה הריני להבהיר: אני מתנגד להחזרת הממון לתיאטרון", כתב בלומנטל. "חתימת שמי על החלטת הוועדה אינה חתימתי. לפני פרסום החלטת הוועדה בעודי מאושפז לאחר ניתוח דיברו עמי וכנראה הוצאו ממנו דברים שלא הייתי מודע אליהם".

עוד על סערת "הזמן המקביל":
משפחת תמם: "החזרת המימון לתיאטרון אל-מידאן בלתי מוסרית"
חה"כ חנין זועבי מחוץ להצגה "הזמן המקביל": "זה הישג לדמוקרטיה"
תיאטרון אל-מידאן למירי רגב: "הקפאת התקצוב לא חוקית"

פרסום של שי בלומנטל , חבר הקואליציה העירונית בחיפה,  מטעם סיעת הבית היהודי בפייסבוק. יוני 2015. פייסבוק, צילום מסך
פרסום של שי בלומנטל , חבר הקואליציה העירונית בחיפה, מטעם סיעת הבית היהודי בפייסבוק. יוני 2015/צילום מסך, פייסבוק

המימון של התיאטרון הוקפא בעקבות הסערה שהתעוררה סביב ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על כתבי מתכנן הרצח של החייל משה תמם. עם זאת, הוועדה קבעה במסקנותיה כי לא נמצאה בעיה בהצגה, ואף שהיא מעוררת תחושות קשות אצל חלק מהציבור, היא עומדת במסגרת חופש הביטוי החופש האומנותי. "אני רואה חשיבות רבה בקיומו של תיאטרון ערבי, אותנטי ויוצר בחיפה", נימק ראש העיר יהב את החלטתו. "עולם התרבות והאמנות משמש אספקלריה ונוזל החיים בעורקיה של כל עיר. אני מברך אתכם על כי בחרתם להגן עליו".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא היום ליהב להתפטר מתפקידו בעקבות ההחלטה. "אם יונה יהב מצדיק את העובדה שכספם של תושבי חיפה יממן הצגות התומכות בטרור ומאדירות מחבלים בתואנה ש'חיפה היא עיר תרבותית שיש בה סובלנות', אז יהב לא מבין מהי תרבות ומבלבל בין חופש ביטוי לחופש הסתה ובין סובלנות לתמיכה בטרור", אמר ליברמן. "אין מקום לכך שרשות מקומית במדינת ישראל תממן האדרה של מחבלים מתועבים, וראש רשות שמאפשר זאת חייב להתפטר מתפקידו".

עירית חיפה מסרה בתגובה לטענות בלומנטל: "שי בלומנטל הנחה את לשכת ראש העיר לצרף את חתימתו לאחר שקרא את המסמך ואישר אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתימתו של בלומנטל על מסמך ההמלצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully