וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמר תמיד דיברה איתי בגובה העיניים. לא עיכלתי כשמתה"

2.7.2015 / 8:26

סגן ר' היא נווטת הקרב הדתייה השנייה שסיימה קורס טיס. בריאיון מיוחד היא מספרת על הקשר עם הנווטת שקדמה לה, תמר אריאל, שנהרגה במפולת שלגים בנפאל, ומתייחסת לקשיים בקורס הגברי. הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוצרו ביניהן יחסי ידידות. תמר אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן ר', בת 22, נווטת הקרב הדתייה השנייה בהיסטוריה של חיל האוויר, נולדה וגדלה בשכונת פסגת זאב בירושלים. היא למדה בבית הספר היסודי פסגת זאב ובכיתה ד' הצטרפה לתנועת הנוער בני עקיבא. מאוחר יותר עברה ללמוד בתיכון "בקעה".

מה זו נערה דתייה מבני עקיבא שבאה לקורס טיס?
"אני שומרת על מצוות. לפחות משתדלת. יש לי עקרונות שמאוד חשובים לי. גבולות אדומים שאני לא מוכנה לעבור ולא מתפשרת עליהם. יש חיכוך תמידי עם בנים. 24/7. זה קונפליקט שהתחוור לי כלא קונפליקט. הופתעתי לטובה מההכלה של החבר'ה בקורס. הם מאוד נזהרו תמיד ולא דיברו לידי על דברים שלא מדברים ליד בנות. הם היו מאוד מבינים לאורך כל הקורס. לא נתקלתי בהרבה קשיים בהיבט החבר'ה. הדברים הקשים היו בהקשר של עצמי. דברים שנחשפתי אליהם. שהייתי צריכה להתמודד איתם כי הייתי עד עכשיו בחממה.

מה היו הקווים האדומים?
"יש דברים שמבחינה דתית לא עוברים את הגבול. אני לא אפרט".

בין סגן ר' לתמר אריאל, הנווטת הדתייה שקדמה לה ופרצה את הדרך בחיל, נוצרו יחסי ידידות. הקשר הגיע לסיום טראגי כשתמר אריאל נהרגה באסון מפולת השלגים בנפאל. "היה מאוד כיף לדבר איתה. תמיד בגובה העיניים. עד למקרה הנורא לפני שמונה חודשים. בשבת אין לי טלפון. לא ידעתי כלום . במוצאי החג אני מדליקה טלפון ואני רואה אין ספור שיחות והודעות שלא נענו. אמא שלי ישר קוראת לי ואומרת לי: 'הייתה מפולת בנפאל ותמר נהרגה'. לא עיכלתי את זה. לקח לי זמן להפנים את זה. היה לי מאוד קשה עם זה. היא הייתה חברה טובה. היא ממש הייתה איתי פה. היא הרי העבירה לי את הגיבוש. ואני לא יודעת מה היא חשבה עלי בגיבוש. אחת הבנות שהיא גם נווטת קרב אמרה לי שהן דיברו ותמר אמרה לה: 'אני מתה כבר שנהיה חברות'. כשהיא אמרה לי את זה ממש התרגשתי".

תחתמי קבע לשירות ארוך מאוד. איך זה ישתלב עם זוגיות? עם נישואים?
"אני לא הבת הראשונה שמסיימת קורס טיס. יש בנות נשואות עם ילדים במהלך השירות שלהן. אני חושבת שאם לא הייתי יודעת שזה אפשרי לא הייתי נכנסת לזה בכלל. אם הייתי יודעת שעד גיל 30 פלוס אני יכולה לשכוח ממשפחה וילדים, לא הייתי מתגייסת לטיס. אני יודעת שזה אפשרי. האם זה גורם מעכב? יכול להיות שזה גורם מעכב. יכול להיות שאם לא הייתי מתגייסת לקורס הייתי יכולה להקים משפחה עם ילדים מוקדם יותר. אבל המשפחה לא לוחצת עלי. הם מבינים ויודעים שכל דבר בעתו ובזמנו ואני עכשיו מתחילה הכשרה מבצעית. באמת אני לא חוששת. זה יגיע".

הריאיון המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה!NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully