וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין נגד עבירות מין ברשת עולה לצד הסדר מקל למפיץ סרטונים

2.7.2015 / 10:02

הפרקליטות תבקש להטיל 3 חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי על שרון דן, שהפיץ סרטונים מיניים של בנות זוגו. בעקבות הפרשה נחקק חוק הסרטונים. במקביל, משרד המשפטים יצא בקמפיין מודעות לחוק

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

משרד המשפטים יצא לאחרונה בקמפיין חדש נגד עבירות מין ברשת והפצת סרטונים בעלי אופי מיני בעקבות התעצמות התופעה. "קשה לאמוד את עוצמת הפגיעה בקורבן שתמונתו הופצה. אכיפה בדיעבד אינה יכולה לרפא אותה", אמרה מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור. אלא שבמשרד המשפטים מדברים בשני קולות: בעוד סרטוני הקמפיין משודרים מדי יום בטלוויזיה, הגיעה פרקליטות מחוז מרכז להסדר טיעון עם שרון דן, שהפיץ סרטוני מין של שתי חברותיו לשעבר, ועונשו צפוי להיות זעום. אותה פרשה, שנקראה אז "אונס וירטואלי" ועוררה סערה ציבורית, היא זו שהביאה לתיקון החוק בכנסת.

המורה איילת: כשהשרה שקד העבירה שיעור נגד הפצת פורנו

מטרת הקמפיין החדש של המשרד, כך לפי הודעתו, היא להגביר את המודעות לאותו תיקון לחוק למניעת הטרדה מינית, הקובע כי הפצת תוכן בעל אופי מיני ברשתות החברתיות ללא ידיעת המצולמים היא עבירה פלילית, שעונשה עד חמש שנות מאסר. ואולם, בהסדר הטיעון
עם דן, שהורשע אתמול על פי הודאתו בעבירות של פגיעה בפרטיות ומעשה פזיזות ורשלנות, הפרקליטות תעתור לעונש של שלושה חודשי עבודות שירות פחות יום בלבד. כמו כן, הוא יפצה את המתלוננות במאה אלף שקלים.

הקורבן בפרשה, י', הגיעה בזמנו עד לכנסת, ובעקבות הפקשה היא חוקקה את התיקון שכונה "חוק הסרטונים", אולם משום שמעשיו של דן בוצעו בטרם החקיקה, הוא לא עמד לדין בגין הטרדה מינית, אלא בגין פגיעה בפרטיות. לפי כתב האישום, דן, שמיוצג על ידי עו"ד אבי חימי, ו-י' שהייתה אז בת זוגו, צילמו את עצמם בכמה הזדמנויות באמצעות טלפון נייד כשהם מקיימים יחסי מין. כשנה לאחר שהשניים כבר לא היו בקשר זוגי, גילתה י' כי הסרטונים הופצו, הפכו לפופולריים ברשת ואף הגיעו לאתרים פורנוגרפיים.

בשיחת טלפון מוקלטת הודה דן שהעביר את הסרטונים. כתוצאה מהמעשה, סבלה י' מהטרדות חוזרות ונשנות, נגרם לה נזק נפשי כבד שבגינו אושפזה, והיא נאלצה להחליף את מקום מגוריה ואת מספר הטלפון הנייד שלה.

ואז הגיע המקרה השני: התברר כי י' לא הייתה היחידה שדן הפיץ סרטונים שלה. בשנת 2012, על פי כתב האישום נגדו, צילם דן אישה שביצעה בו מין אוראלי במכוניתו, מבלי שידעה כי היא מתועדת או הסכימה לכך. בהמשך הוא הפיץ לכאורה את הסרטון – גם כן ללא ידיעתה או הסכמתה - והוא עלה לאינטרנט והפך לוויראלי בווטסאפ. דן טען כי בין השניים היה קשר מיני מזדמן, אולם תמונות שלהם מבהירות כי השניים נהגו לפקוד אירועים חברתיים ומשפחתיים יחד במשך תקופה ארוכה, כפי שטענה הקורבן.

חודשי עבודות השירות והפיצוי הכספי שתבקש הפרקליטות הם עונש קל ביחס להתנהלות של בתי המשפט בעבירות מהסוג הזה. רק לפני חודש ניתן גזר דין של שמונה חודשי מאסר על עבירה דומה של נאשם שהפיץ תמונות מזויפות וסרטונים אמיתיים של חברותיו לשעבר לאחר פרידתם. לא מן הנמנע כי הפרקליטות אף תערער על העונש באותו תיק, ותבקש להחמירו.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully