וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר הבא של ישראל באו"ם: הצעה לשפוט בכירים על "צוק איתן"

1.7.2015 / 20:44

הפלסטינים הגישו למועצת זכויות האדם של האו"ם הצעת החלטה הקוראת להעמיד למשפט פלילי בינלאומי בכירים ישראלים, ואף רומזת על הצורך להחרים את ישראל. לבני לשגרירים הזרים: "ההצעה נותנת חסינות לארגוני הטרור"

צילום: רויטרס, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, ליאור קירשנר

(יו"ר ראש ועדת החקירה מציגה מסקנות דוח האו"ם על מבצע "צוק איתן", יוני האחרון )

לאחר הצגת דוח האו"ם בנושא צוק איתן בחודש שעבר, ישראל נערכת למאבק נוסף במועצת זכויות האדם של הארגון. הפעם מדובר בהצעה פלסטינית חדשה שהוגשה אמש (שלישי) למועצה, אשר קוראת להעמיד למשפט פלילי בינלאומי בכירים ישראלים בשל מעורבותם במבצע בקיץ האחרון. בנוסף, תוכן ההצעה רומז לכך שיש להחרים את ישראל בעקבות מסקנות דוח החקירה.

ההצעה הפלסטינית הוגשה למועצה על ידי קבוצה של מדינות מוסלמיות, שחלקן הגדול הואשמו בעצמן לאורך השנים בהפרה שיטתית של זכויות אדם. בהצעת ההחלטה נטען כי ישראל "התחמקה" מאימוץ לקחים ומסקנות של דוחות קודמים בנושא הלחימה בעזה, כגון דוח גולדסטון, ועל כן יש לנקוט נגדה בסנקציות מעשיות עקב ממצאי הדוח הנוכחי. הפלסטינים מתכוונים לקדם את הצעתם באמצעות קמפיין הסברה בינלאומי שעליו הופקד בכיר הרשות סאיב עריקאת.

עוד בוואלה חדשות:
כוננות בצה"ל אחרי המתקפה בסיני: דאעש השתלט על נגמ"שים וטנק מצרי
רב העיר צפת קיבל תלונות נשים על רב מוכר – ולא דיווח למשטרה
פתח תקווה לא יבשה: מגלשת מים ענקית הלהיבה את התושבים

נתניהו: "אעשה הכל כדי להוציא את הגז מהאדמה".
תדרך שגרירים זרים בנושא ההצעה הפלסטינית

בירושלים כצפוי מתנגדים בתוקף להצעה הפלסטינית ומנסים לפעול כדי לצמצם את התמיכה בה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, תידרכו שגרירים זרים בנושא, וגם משורות האופוזיציה נרתמו חברי כנסת למאמץ. ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) שלחה מכתב לשגרירים זרים בארץ, ובו הזהירה כי הנוסח הפלסטיני הינו קיצוני וחד-צדדי נגד ישראל.

"הצעת ההחלטה מטילה את האחריות הכוללת על ישראל ומתעלמת לחלוטין מאחריותו של חמאס לנעשה", כתבה לבני, שכיהנה בזמן "צוק איתן" כחברה בקבינט המדיני-ביטחוני וכאחראית על המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. "בכך היא קושרת את ידיה של ישראל בהגנה נגד הטרור, תוך שהיא נותנת חסינות לארגוני הטרור הפלסטיניים". לדבריה, "ככל שחמאס מתחזק, כך מתערערים הסיכויים לשלום. תמיכה בטיוטת ההחלטה רק תחזק את חמאס ותחליש את אלו המאמינים בפתרון שתי המדינות", הוסיפה.

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"ההצעה מתעלמת לחלוטין מאחריותו של חמאס למבצע". לבני/ראובן קסטרו

גם הממשל האמריקני צפוי להתנגד להצעה הפלסטינית בשל הנוסח החד-צדדי שלה. הממשל הסתייג גם מדוח ועדת החקירה של האו"ם, שהטיל את האשמה גם על ישראל וגם על חמאס. האתגר של ישראל כעת הוא לגייס כמה שיותר מדינות באירופה כנגד ההצעה הפלסטינית, וזאת בשעה שהביקורת על ישראל באירופה בנושא הפלסטיני הולכת וגוברת.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully