וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השכבה בלחץ": 5 ימים לפני מועד ב' - ציוני הבגרויות לא פורסמו

מועדי ב' במתמטיקה ובאנגלית יתקיימו בשבוע הבא, אך משרד החינוך טרם פרסם את ציוני מועדי א'. התלמידים מתלוננים כי בינתיים הם מבזבזים זמן וכסף רב על למידה, על אף שייתכן שלא יצטרכו לגשת למבחן. משרד החינוך: "תלמדו בכל מקרה"

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"למה הציונים מתעכבים כל כך?". בחינת הבגרות במתמטיקה, מאי 2015/נועם מושקוביץ

שבוע הבא יתקיימו מועדי ב' של שתי הבגרויות האימתניות ביותר בלוח הבגרויות - בחינת הבגרות באנגלית ביום שני ושלושה ימים לאחר מכן, ביום חמישי, תתקיים הבחינה במתמטיקה. עם זאת, משרד החינוך טרם פרסם את ציוני המועד הראשון, אשר התקיימו ב-11 וב-20 במאי, כך שהתלמידים לא יכולים לדעת אם עליהם להתחיל ולהתכונן לבחינה הקרובה.

"למה הציונים במתמטיקה מתעכבים כל כך?", כתבה התלמידה רחל בעמוד הפייסבוק של משרד החינוך, כמו עשרות תלמידים אחרים. "יש תלמידים שלא בדקו את תשובות המבחן שלהם לפי התשובות שפורסמו, והם לא אמורים להתחיל ללמוד למועד ב' על פי התחושות שלהם. זה סתם מקצר לנו את זמן הלמידה וחבל".

עוד בוואלה חדשות:
סערת הפרידה מהמפכ"ל: נעשתה פנייה למבקר לבדוק הוצאות המסיבה
גרמניה מבהירה: המו"מ עם יוון לא יתחדש עד אחרי משאל העם
נתניהו על מתקפת דאעש בסיני: "ישראל ומצרים שותפות למלחמה בטרור"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"לא ייתכן שתלמידים יישארו לחוצים"/בן קלמר

"אני פונה אליכם ומבקש מכם לעדכן את התלמידים בתאריך פרסום ציוני בחינות הבגרות במתמטיקה, באנגלית ובשאר הבגרויות", כתב התלמיד מוחמד. "לא ייתכן שהתלמידים יישארו מתוחים ולחוצים כל הזמן החל מיום הבחינה עד לפרסום הציונים מבלי לדעת את היום שבו הם מקבלים את ציונים. נמאס לנו מהתשובה של משרד החינוך: 'נעדכן אתכם בהקדם האפשרי'. תלמדו קצת מהמרכז הארצי (האחראי על הבחינות הפסיכומטריות, ר"ב), שמעדכן כל הזמן את תאריך פרסום ציוני הבחינה הפסיכומטרית", הוסיף מוחמד.

משרד החינוך מצדו הגיב באחד הפוסטים ומסר את ההמלצה הבאה: "אנו ממליצים לתלמידים שחשים שיצטרכו לגשת למועד נוסף להתחיל ללמוד מבעוד מועד, בלי קשר לפרסום הציונים, ולא להמתין לרגע האחרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"חייבים לקבל את הציונים, חלקנו מתגייסים כבר בשבוע הבא"

עבר יותר מחודש וחצי מאז שתי הבגרויות - פרק זמן שבו התלמידים נאלצו להיכנס למרתוני למידה ושינון חומר לבחינות בגרות אחרות. יתרה מכך, רפורמת הפסיכומטרי שהושקה השנה ומאפשרת לתלמידי חמש וארבע יחידות במתמטיקה ובאנגלית להתקבל לכמה תחומי דעת על סמך ציוניהם, ללא צורך בבחינה הפסיכומטרית, מעלה את המתח והציפייה לציונים גבוהים בקרב התלמידים.

כמו כן, חלק מהתלונות שהועלו נגעו להוצאות הכספיות למרכזי למידה ומורים פרטיים, בשל הכנה למבחן שעם קבלת הציונים יכולה להיות מיותרת. משרד החינוך אינו מתחייב לפרסום ציוני הבחינה בזמנים קבועים מראש, אך אנשי חינוך מעידים כי מדי שנה הלחץ של התלמידים גובר לאור קבלת ציוני הבגרויות כשבוע לפני מועד ב'.

"ביום שני יש לנו בגרות באנגלית ואני לא יודעת אם אני צריכה לשפר, במיוחד בחלק של 'ספרות אנגלית' שזה דורש המון לימודים", אמרה תן-יה קאהן, תלמידת י"ב בתיכון אולפנת סגולה שבקריית מוצקין. "אני גם עובדת בחופש הגדול ולא יודעת אם אני צריכה לקחת יום חופש באותו יום או באיזו שעה המבחן יגמר, כי אין לי מושג כמה חלקים אעשה". הבעיה הכי גדולה לדבריה היא הבחינה במתמטיקה. "צריך לחרוש למבחן הזה ולקחת מורים פרטיים. איך הם עדיין לא אומרים לנו את הציונים? עברו כבר כמעט חודשיים מאז הבגרויות והחומר ממש לא טרי בראש".

תן-יה הוסיפה כי הציון בבחינת הבגרות במתמטיקה חשוב לה במיוחד, שכן מדובר במועד האחרון שלה כתלמידה, ולאחר מועד זה היא תאלץ להיבחן ללא ציון המגן. "כל השכבה שלי בלחץ, זה ממש לא פייר. אם בסופו של דבר הציון לא כזה נורא, אז אנו לא רוצים לבזבז את החופש שלנו, במיוחד שיש בנות שמתגייסות כבר בשבוע הבא".

"משרד החינוך משאיר לי יום אחד ללמוד לבגרות"

חברתה לכיתה, אביה חדד, גם היא תלמידת חמש יחידות במתמטיקה ובאנגלית הוסיפה: "הרבה תלמידים מתלוננים והתשובה של משרד החינוך היא 'תלמדו בינתיים'. אחת מהבנות ענתה להם שהלמידה שלה כוללת הוצאת כסף רב על שיעורים פרטים. אחרים מנסים לתכנן טיולים שלפני הגיוס, וזה תוקע אותם כי הם לא בטוחים אם ירצו לשפר. זה משמעותי".

"הבגרות בספרות אנגלית תהיה ביום שני ואני דתייה, כך שאם ביומיים הקרובים אני אגלה שאני צריכה לשפר ציון הלכו לי יומיים של למידה", הוסיפה אביה. "בשבת אני לא יכולה ללמוד או לכתוב כלומר הם משאירים לי יום אחד בלבד ללמוד". גם בבגרות במתמטיקה, לטענתה, תהיה בעיה אם לא יתקבלו הציונים בקרוב. "מתמטיקה זה לא משהו שאפשר ללמוד ביומיים, כמו היסטוריה נניח, זה לא שינון חומר אלא דורש המון תרגול, במיוחד לאור העובדה שעבר יותר מחודש מאז הבגרות ומאז היו המון בגרויות, אז לא יכולתי להמשיך לתרגל. אנחנו מצפים שאם עושים את הבגרויות במאי, אז שיתנו לנו את הציונים די בהתחלה. אנחנו תלמידים עובדים, משפחות מתלוננות שאי אפשר לתכנן טיולים. שנה שעברה היה לנו הרבה יותר משבוע ללמוד לכל בחינה, כל אחד ואחת ידעו אם הם יעשו בחינה או לא, ידענו לנצל את הזמן".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הציונים יועברו היום לבתי הספר ומחר יתפרסמו באתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully