וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יוון מתעקש: נקיים את משאל העם כרגיל

בנאום שנשא לאומה, הבהיר ציפראס כי לא ייסוג מהתכנית להעלות להצבעה את תכנית החילוץ החדשה של גוש האירו. "זאת בושה שאירופה מתנהגת ככה". גרמניה: לא נחדש את המגעים עד אחרי המשאל. שליח וואלה!NEWS מדווח מיוון

עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס נשא היום (רביעי) נאום לאומה, שבו הבטיח לקיים את משאל העם על תכנית החילוץ החדשה עם בעלי החוב באירופה. זאת על אף העובדה שנושיה של יוון סירבו להאריך את הסדר החוב הקיים, שתוקפו פג הלילה, וביקשו להמתין לתוצאות המשאל שייערך ביום ראשון הקרוב. ציפראס אף דחה את קריאותיהם של מנהיגי האיחוד האירופי לקשור את המשאל לעתידה של אתונה בגוש האירו.

"מעולם לא ציפיתי שאירופה דמוקרטית לא תאפשר מרחב וזמן (לקיים משאל עם)", אמר ציפראס בנאום ששודר בטלוויזיה. "זאת חרפה שאנו עדים לסצינות בושה שכאלו אחרי שהם סגרו את הבנקים רק כי רצינו לאפשר לעם את זכות ההצבעה". דבריו של ציפראס הגיעו חרף האזהרות שלפיהן אין מספיק זמן כדי לארגן כראוי את משאל העם או כי קיומו מונע את המשך המשא ומתן.

עוד על המשבר ביוון
"חייבים לקחת את הכסף של האירופים, אין ברירה אחרת"
יוון לא שילמה חוב של 1.6 מיליארד אירו ונכנסה לחדלות פירעון

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בהודעה מיוחדת בנוגע למשאל העם, יולי 2015. AP
תוקף את אירופה. ציפראס בנאומו, היום/AP

היום דיווח הפייננשל טיימס כי ציפראס שלח מכתב לנושים של המדינה ובו כתב כי הוא מוכן להסכים למרבית התנאים שהונחו על שולחן המשא ומתן בטרם התפוצצו השיחות ביום שישי ולפני שהודיע על קיום משאל עם. עם זאת, שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שובל, הבהירכי לא יתקיימו שיחות עם יוון על הסדר חוב חדש בטרם יתקיים משאל העם.

אמש סירבו שרי האוצר של גוש האירו להאריך את תכנית החילוץ הנוכחים והלילה הפכה יוון למדינה האירופית הראשונה שלא עומדת בתשלום חובותיה לקרן המטבע הבינלאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנאום בפרלמנט על משבר החוב של יוון, 1 ביולי 2015. רויטרס
קנצלרית גרמניה מרקל בפרלמנט, היום/רויטרס

עם תום תכנית החילוץ, ליוון נגמרה הגישה לכספי הסיוע וגם הבנק האירופי המרכזי הקפיא את הזרמת המזומנים לבנקים במדינה, שלא נפתחו השבוע. עם זאת, כאלף סניפי בנק נפתחו הבוקר על מנת לאפשר לגמלאים במדינה - שרבים מהם לא משתמשים בכרטיסי אשראי - למשוך עד 120 אירו בשבוע. משיכות כספים מכספומטים הוגבלו ל-60 אירו ליום ותורים ארוכים נרשמו מחוץ לבנקים.

סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי גמלאים רבים נאלצו לשוב על עקבותיהם לאחר שהבנקים שמחוצה להם המתינו אמרו להם לחזור מחר וביום שישי. חלק מהם אף סיפרו כי כספי הפנסיה שלהם טרם הופקדו. "המצב רע מאוד", סיפר פופי סטאוורקקי בן ה-68. "אני מפחד שבקרוב יהיה גרוע יותר. אין לי מושג מדוע זה קורה".

(עדכון ראשון: 15:38)

גמלאים ממתינים בתור לבנק באתונה, יוון, 1 ביולי 2015. רויטרס
גמלאים בתור לבנק באתונה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully