וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-50 שנות נתק: אובמה הכריז על חידוש היחסים עם קובה

1.7.2015 / 18:54

נשיא ארה"ב הודיע כי שתי המדינות יפתחו מחדש את השגרירויות שלהן בהמשך החודש. "לפני שנה זה היה נראה בלתי-הגיוני שהדגל יונף שוב בהוואנה". הוא הפציר בקונגרס להסיר את האמברגו מעל המדינה הקומוניסטית

עריכה: מתן חדד צילום: רויטרס

(הפגישה ההיסטורית בין אובמה לקסטרו בחודש אפריל)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז הערב (רביעי) על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם קובה אחרי יותר מ-50 שנה והודיע גם על פתיחת השגרירויות מחדש בהמשך החודש. זאת אחרי יותר מחצי שנה מאז הודיעו אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו על פריצת הדרך הדיפלומטית בין שתי המדינות.

"לפני שנה זה היה נראה בלתי-הגיוני שארצות הברית תניף פעם נוספת את הדגל שלה מעל השגרירות בהוואנה", מסר אובמה בהצהרה מיוחדת מחוץ לבית הלבן, כשלצדו גם סגנו ג'ו ביידן. אובמה הפציר בקונגרס להסיר את האמברגו שהוטל על המדינה הקומוניסטית.

במקביל, ג'פרי דלורנטיס, שעומד בראש המשלחת האמריקנית לאי, נפגש עם שר החוץ הזמני של קובה בהוואנה ומסר לו מכתב מאובמה לקסטרו, שעוסק בכינון מחדש של היחסים בין שתי היריבות הגדולות מתקופת המלחמה הקרה. אובמה וקסטרו נועדו בפגישה היסטורית בחודש אפריל האחרון במהלך ועידת מדינות אמריקה שהתקיימה בפנמה.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב הסירה את קובה מרשימת המדינות התומכות בטרור
היסטוריה בפנמה: אובמה וקסטרו נפגשו בפתח הוועידה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מודיע על חידוש היחסים עם קובה, 1 ביולי 2015. רויטרס
נשיא ארה"ב אובמה מכריז על חידוש היחסים עם קובה, הערב/רויטרס

מחלקת המדינה חייבת לתת לקונגרס התראה של 15 יום בטרם היא פותחת שגרירות במדינה מסוימת. חידוש היחסים הוא השלב האחרון בתהליך הנורמליזציה בין המדינות שצפוי להתקדם באטיות לנוכח המחלוקות שעדיין נותרו ביניהן סביב נושא זכויות האדם בקובה כמו גם רצונה לשמור על אחיזתה ההדוקה בכלכלה ובחברה.

כמו כן, האמברגו שהוטל לפני עשרות שנים על קובה עדיין יישאר בתוקף, מאחר שרק הקונגרס, הנשלט בידי הרפובליקנים, יכול להסיר אותו. הנהגת הרפובליקנים סירבה לבקשת אובמה לבטל אותו. עוד מחלוקת בין שתי המדינה נוגעת לבסיס הצי האמריקני בגואנטנמו, שנמצא על אדמת קובה והוחכר ממנה בשנת 1903. קובה דורשת כי השטח, שגודלו 116 קמ"ר, ישוב לריבונות מלאה שלה.

(עדכון ראשון: 14:54)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו. AP
אובמה וקסטרו בפגישה ההיסטורית בפנמה בחודש אפריל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully