וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין המצרי כשל - הג'יהאדיסטים הכו ביום השנה לעליית א-סיסי

1.7.2015 / 14:15

המתקפה המשולבת של כ-70 חמושים על חמש עמדות של צבא מצרים הפרה תקופה של שקט יחסי. הצלחות הצבא בתקופה האחרונה בסיני מתגמדות נוכח הכישלון המודיעיני, והארגון המקומי המזוהה עם דאעש ממשיך לקצור הישגים. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: יאיר דניאל

הפיגוע המשולב שבוצע היום (רביעי) בצפון-מזרח סיני הפר תקופה של שקט יחסי באזור. על פי הדיווחים מסיני, את ההתקפה ביצעו כ-70 חמושים שהסתערו במקביל על חמש עמדות צבא. לפחות עשרה חיילים של צבא מצרים נהרגו ועשרות נוספים נפצעו, והמתקפה מדגישה שוב עד כמה המלחמה שמנהל הצבא נגד הארגונים הג'יהאדיסטיים בחצי האי רחוקה מלהסתיים. קהיר שולחת יותר כוחות צבא לסיני, אולם אנשי "אנסאר בית אל-מקדס", שכעת מוסנפים ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש) ממשיכים לרשום הישגים משמעותיים.

בכיר מצרי ציין לאחרונה בשיחה עם וואלה!NEWS כי השמירה על השקט, עד היום, אפשרה בין היתר לפתוח את מעבר רפיח למשך יותר משבוע ולהכניס מלט לרצועת עזה. הוא הוסיף כי הצבא אייש חמש עמדות חדשות על הכביש שבין רפיח לשייח זוויד, כראייה להצלחות האחרונות של הצבא. עם זאת, הפיגוע היום מוכיח שההצלחות האלה מוגבלות, בעיקר בתחום המודיעיני. כאשר עשרות חמושים מוציאים לפועל מתקפה כזאת מבלי שלצבא המצרי תהיה התראה על כך, משמעות הדבר שהמודיעין כשל.

עוד בוואלה חדשות:
מתקפת טרור בסיני: עשרות חיילים מצרים נהרגו בתקיפות חמושים
מצרים: התובע הכללי נהרג בפיצוץ מכונית תופת ליד שיירתו
"היחסים מתחממים": מצרים פתחה את מעבר רפיח בפעם השלישית החודש

עשן מיתמר מאזור הקרבות בצפון חצי האי סיני, מצרים, 1 ביולי 2015. טוויטר, צילום מסך
שען מיתמר מעל זירת הפיגוע, היום/צילום מסך, טוויטר

למתקפה יהיו גם השלכות על היחסים בין מצרים לחמאס. בקהיר התרשמו כי הארגון הפלסטיני רציני יותר בפעילותו נגד הארגונים האיסלאמיסטיים ברצועת עזה ועוצר אנשים שהיו מעורבים בתקיפות נגד הצבא המצרי. מעבר רפיח נפתח לאור השקט היחסי שהושג באותה פינה של סיני, אולם כעת, לאחר ההידרדרות במצב הביטחוני, הוא עשוי להישאר סגור עוד זמן רב.

כוחות צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מאי 2015. רויטרס
מתקפה נוספת בחודש רמדאן. כוחות של צבא מצרים בצפון סיני/רויטרס

אין זו הפעם הראשונה שבה ארגוני הטרור תוקפים את עמדות הצבא דווקא במהלך חודש רמדאן, אולם הפיגוע היום נופל גם על יום השנה השני למהפכה שהביאה לעלייתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ולהדחתם של "האחים המוסלמים" מכס השלטון. בחודש אוגוסט 2012 הסתערו חמושים לעבר עמדה של הצבא המצרי ברפיח, והרגו שם עשרות חיילים שסעדו את ארוחת שבירת הצום, "איפטאר". שנה לאחר מכן, 25 חיילים הוצאו להורג, לאחר שחמושים השתלטו על שני רכבי הסעות של הצבא המצרי.

פעילותם של הארגונים האיסלאמיסטיים לא מסתכמת בחצי האי סיני בלבד. אתמול נרצחו שלושה שוטרים באחת משכונותיה המרכזיות של קהיר, ושלשום חוסל התובע הכללי הישאם ברכאת בפיצוץ מכונית תופת, בעת שהיה בדרך למשרדו באחד מפרברי קהיר. זהותו של הארגון שאחראי לחיסול אינה ידועה לפי שעה, וייתכן שמדובר בפעולה של אנשי "האחים המוסלמים". ברכאת היה אחד האישים המאוימים ביותר במצרים וזכה לאבטחה כבדה, אולם פעילי הטרור הצליחו לפגוע בו בכל זאת.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully