וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ חשף תשתית של חמאס בגדה: כ-40 פעילי הארגון נעצרו

1.7.2015 / 14:43

הותר לפרסום כי התשתית, שנחשפה בחודשים האחרונים, שימשה מפקדה לארגון בגדה המערבית ופעלה להכשרת הקרקע לפעילות טרור באזור. זאת בהכוונה ובמימון מחו"ל. כמו כן, נחשפה חוליה צבאית שתכננה פיגועים

אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
חברי החוליה הצבאית שנחשפה הודו שתכננו פיגועים/רויטרס

השב"כ חשף בחודשים האחרונים, בסיוע צה"ל והמשטרה, תשתית רחבה של חמאס שפעלה בעיר שכם ובכפרים הסובבים אותה ועצר עשרות פעילים בארגון – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. מהשב"כ נמסר כי ראשי התשתית שנחשפה, ששימשה מפקדת שטח אזורית, פעלו לחידוש פעילות חמאס בשומרון ולהכשיר את הקרקע לפעילות טרור. כמו כן, במסגרת חקירת חברי התשתית נחשפה חוליה צבאית של חמאס, שנערכה לביצוע פעילות טרור, אך סוכלה בטרם הצליחה לפעול.

מחקירת העצורים בשב"כ עלה כי חמאס פעל לחידוש פעילותו בגדה המערבית באמצעות הקמת מפקדה מרכזית בשכם ובניית תשתית רחבה, שכללה מינוי ראשי אזורים וחלוקת תחומי אחריות לקידום פעילות הארגונים בתחומים כמו חינוך, כספים, משפט, תקשורת, מחקר מודיעיני, צדקה, העברת קצבאות סיוע לאסירי חמאס ולמשפחותיהם והכשרת הקרקע לפעילות צבאית. במהלך המעצרים, נתפסו ברשות המפקדה כספים ופריטי זהב רבים שיועדו לפעילות המפקדה, בשווי מוערך של כארבעה מיליון שקלים. כמו כן, נתפסו כמה כלי רכב ששימשו את התשתית.

עוד עלה מחקירת השב"כ כי מי שהכווין את פעילות חברי המפקדה והיה עמם בקשר ישיר היה היה חוסאם בדראן, השוהה בקטאר ומשמש דובר הארגון ואחראי ארגוני במפקדתו. בין היתר, מעריכים בשב"כ הוא העביר הנחיות לפעילים בשטח באמצעות דואר אלקטרוני. עוד חושדים כי בדראן היה מעורב בקבלת ההחלטות לגבי גיוס בעלי התפקידים והעביר למפקדה כספים בהיקף של מאות אלפי דולרים לטובת מימון פעילותה. זאת, בין השאר, באמצעות רכישת זהב בירדן והברחתו לגדה באמצעות חנות תכשיטים שבבעלות אחד מאנשי המפקדה.

עוד בוואלה!NEWS:
מתקפת טרור בסיני: עשרות חיילים מצרים נהרגו בתקיפות חמושים
תיעוד: הדריסה והחטיפה בלוד, שהסתיימו ברצח גבר בן 38
אדמו"רים: לא לקבל ללימודים ילדים להורים שמשתמשים באינטרנט

40 פעילים של חמאס נעצרו במסגרת חשיפת תשתית בשכם, יולי 2015. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
40 פעילים של חמאס נעצרו במסגרת חשיפת תשתית בשכם, יולי 2015/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

בסך הכול נעצרו כ-40 פעילי חמאס, ובהם בכירים שנעצרו ונכלאו כבר בעבר כמה פעמים בשל פעילותם בארגון. בין חברי המפקדה שנעצרו היו גאנם תאופיק סלאח סאלמה, מבכירי חמאס בשכם, ששימש ראש המפקדה; סמיח סולימאן מוחמד עליווי, מבכירי חמאס בשכם, ששימש אחראי תיק הכספים במפקדה; אחמד תאופיק יוסף סוואלחה, ששימש אחראי על הקשר מול מפקדת חמאס בחו"ל, ושורת פעילים נוספים האחראים על הפעילות בכפרים באזור.

החוליה הצבאית שנחשפה פעלה במחנה הפליטים פרעה שבאזור ג'נין. בין העצורים אנס מוחמד עלי עבאס, בן 26, שהודה בחקירתו בניסיון להקים חוליה צבאית ותאופיק מועתז רשאד סוואלמה, בן 19, שהודה בחקירתו שנענה לגיוס מצד עבאס והתכוון לפעול עמו בתחום הטרור. השניים הודו גם בקיום קשר עם פעילים של "חזית ג'יבריל" בסוריה ועם פעיל חמאס מרצועת עזה לצורך קבלת מימון לפעילות הטרור שתכננו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
40 פעילים של חמאס נעצרו במסגרת חשיפת תשתית בשכם, יולי 2015. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
40 פעילים של חמאס נעצרו במסגרת חשיפת תשתית בשכם, יולי 2015/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

תיקי החקירה בעניינים של כלל העצורים הועברו לבחינתה של התביעה הצבאית בשומרון. בימים הקרובים צפויים כתבי אישום חמורים נגד המעורבים.

"הפרשה חושפת פעם נוספת את המאמצים הרבים של הנהגות חמאס, בשטח ובחו"ל, להקים תשתית ארגונית רחבה, בעלת תקציב יציב ורציף, שתהיה מסוגלת לקיים פעילות עצמאית באזור השומרון בתחומים השונים: מדע, חברה, תרבות, חינוך, איסוף מודיעין, גיוס ו'דעווה'", נמסר מהשב"כ בעקבות החשיפה. "כל זאת, מתוך כוונה לחזק את אחיזת הארגון בשטח ולהכין את הקרקע ל'יום פקודה' למימוש פעילות טרור".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully