וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר לצעיר ישראלי שהצטרף לדאעש בסוריה

1.7.2015 / 13:28

העונש שהטיל בית המשפט בנצרת על חמזה מגאסמה הוא הכבד ביותר שנגזר על ישראלי שהצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית". 45 ישראלים כבר יצאו להילחם בסוריה, ו-25 מהם נמצאים במדינה כעת

תושב יפיע שעבר לסוריה והצטרף לדאעש, בימ"ש מחוזי נצרת, יולי 2015. זאהר אבו אלנסר, אתר פאנט, פאנט
הפרקליטות ביקשה עד 12 שנות מאסר. מגאסמה בדיון, היום/פאנט, זאהר אבו אלנסר, אתר פאנט

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר על חמזה מגאמסה, בן 23 מיפיע שבצפון הארץ, בגין הצטרפות לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ומעבר לסוריה. מגאמסה שהה עם לוחמי הארגון במשך עשרה ימים. הוא הורשע בחודש פברואר האחרון בחברות בהתאחדות בלתי-מותרת, בקשר לפשע עבירה ובמגע עם סוכן חוץ.

פרקליטות המדינה ביקשה לגזור עליו עונש מאסר של בין שש ל-12 שנים. למרות שבית המשפט לא קיבל את בקשת הפרקליטות, מדובר בעונש הכבד ביותר שקיבל אזרח ישראלי שהצטרף לשורות דאעש. בפסק הדין צוין כי 45 אזרחים ישראלים כבר יצאו להלחם בסוריה, מרביתם לצד דאעש, וכ-25מהם שוהים במדינה כעת.

לפני כשנתיים, חיכמת מסארוה, בן 29 מטייבה, הורשע במגע עם סוכן חוץ וביציאה שלא כדין, ונגזר עליו עונש מאסר של שנתיים וחצי במסגרת הסכם טיעון. במקרים נוספים נגזרו על הנאשמים עונשי מאסר של 15 עד 30 חודשים. בחודש נובמבר האחרון, נגזרו 22 חודשי מאסר על אחמד שורבאג'י, בן 23 מאום אל פחם, שהורשע בכך שנסע לסוריה והתאמן לצד לוחמי "המדינה האיסלאמית".

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: מורדים סורים מוציאים להורג לוחמי דאעש כנקמה
דאעש בסרטון חדש: "נעקור את מדינת היהודים משורשיה"
לראשונה: לוחמי דאעש ערפו את ראשיהן של שתי נשים בסוריה

דגלי דאעש שנמצאו בנצרת עילית, אוקטובר 2014. חטיבת דובר המשטרה
דגלי דאעש שנמצאו בצפון הארץ, אוקטובר/חטיבת דובר המשטרה

מגאמסה נעצר בחודש אוקטובר האחרון על ידי שב"כ בנמל התעופה בן גוריון. בחקירתו הודה כי בתחילת חודש אוקטובר יצא לטורקיה יחד עם שלושה מחבריו, כאשר הוא ושניים מהם החליטו להמשיך לכיוון סוריה במטרה להצטרף לדאעש. מגאמסה ושני חבריו, מוחמד סבר כנאנה ומוחמד מרוואן כילאני, חצו את הגבול לסוריה והתייצבו בבסיס הקליטה של דאעש שם התגייסו לשורות הארגון.

חקירתו של מגאמסה העלתה כי השלושה החליטו מבעוד מועד להצטרף לדאעש לאחר שנהגו לצפות ביוטיוב בקטעי וידאו של ארגון הטרור הסוני ושוחחו ביניהם בשבח ההצטרפות אליו. כמה חודשים לפני עזיבתו לסוריה, יצר מגאמסה קשר עם פעיל הארגון בשם כרים אל-נאסרי באמצעות דף הפייסבוק הראשי של דאעש.

מגאמסה סיפר לאל-נאסרי כי הוא מפלסטין ומעוניין להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש. הוא אף ציין כי ראה סרטון שמסביר כי ניתן להסתנן לסוריה מאזור ענתאב שבטורקיה. אל-נאסרי אישר כי זו הדרך להסתנן לסוריה וסוכם כי בימי חג הקורבן יגיעו הנאשם וחבריו לטורקיה, אז יסביר אל-נאסרי למגאמסה איך בדיוק להגיע לסוריה.

בתחילת חודש אוקטובר, מגאמסה וחבריו הועברו למחנה של דאעש. לשלושה נאמר כי הם יעברו למחנה אימונים שבו ימתינו לפתיחת קורס שבו ילמדו 15 ימים שריעה ודת ויעברו אימונים צבאיים במשך 30 ימים. בתום הקורס, כך נאמר להם, ישובצו כלוחמים.

מגאמסה החל להשתתף בקורס שבו עבר שיעורים עיוניים בפירוק והרכבת של רובה קלצ'ניקוב וכן אימוני כושר גופני. כעבור עשרה ימים החליט לעזוב את הקורס ולשוב למשפחתו בישראל. הוא עזב את המחנה, ללא ידיעת מפקדיו, חצה את הגבול ושב לטורקיה בסוף חודש אוקטובר. בטורקיה הוא נחקר על ידי המשטרה המקומית ולאחר מכן שב לישראל ונעצר כאמור בנתב"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully