וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאטם בית משפחתו של אחד המחבלים מהטבח בהר נוף: "עונש נפשי"

כוח הנדסה אטם את בית משפחתו של עודאי אבו ג'מל במזרח ירושלים. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, במקום התפתחו עימותים בין התושבים לחיילים. קרוב של המחבל: "למה הופכים אותם לפליטים?"

צילום: חטיבת דובר המשטרה, רויטרס, עריכה: מתן חדד

(צפו: קצין המשטרה משחזר את חיסול המחבלים בפיגוע בהר נוף)

צה"ל החל הבוקר (רביעי) לאטום את בית משפחתו של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים בנובמבר 2014. ביתו של עודאי אבו ג'מל בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים נהרס על ידי כוח הנדסה של צה"ל בהתאם להחלטת הדרג המדיני. על פי המשטרה, לא היו אירועים חריגים במקום, אולם בכלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי התפתחו עימותים בין תושבי הכפר לבין חיילי צה"ל. על פי הדיווח באתר "פלסטין עכשיו", במהלך העימותים אף הושלכו רימוני גז.

אחיו של המחבל השני בפיגוע, רסאן אבו ג'מל, אמר לוואלה!NEWS כי אטימת בית המשפחה של בן דודו, עודאי, מקשה מאוד על המשפחה. "עד עכשיו אני לא יודע לאן לשלוח אותם, איפה הם יגורו. אני מחפש מקום עבורם לישון בו", אמר האח, מועאוויה. לדבריו, בבית האטום התגוררו הוריו של עודאי, שלושת אחיו ואחותו. "האבא חולה לב ועבר ניתוח וצריך להיות במיטה כל היום. אולי ניקח שניים מהילדים אלינו ונשלח את האחרים לבני דודים".

עוד על הפיגוע בהר נוף:
אחות של אחד המחבלים בפיגוע בבית הכנסת – עובדת עירייה
"בשם היהודים": המחווה לאלמנת השוטר הדרוזי מהפיגוע בבית הכנסת
זעקת האלמנה: "אש המחלוקת בוערת בציבור שלנו"

בית אחד המחבלים בבית הכנסת בהר נוף. מזרח ירושלים, יולי 2015. ספק 500
בית משפחת אבו ג'מל שנאטם בג'בל מוכבר/ספק 500

"מענישים את כל המשפחה בגלל דבר שעשה הבן", הוסיף מועאוויה. "מדוע הופכים אותם לפליטים, לאנשים זרוקים? זה מוביל לשנאה, לא לפתרון. זה לא יוביל לשום דבר טוב כמו שלום, רק לעוד שנאה". החלטת בית המשפט העליון לאשר את אטימת הבית חלה גם על בית אחיו, רסאן. "זה סוג של עונש נפשי מה שהם עושים כרגע למשפחה שלי. אנחנו במתח עכשיו של 'מתי יבואו אלינו להרוס'. הם כאילו אומרים לנו 'תחכו' במחשבות", הוא הוסיף. "אנחנו בזמנו כבר פינינו את הבית של רסאן. נתנו לנו התראה של ארבע שעות לפנות הכול ופינינו. מאז חלפו שישה חודשים ולא באו. הילדים של רסאן גרים אצל ההורים שלי".

בית אחד המחבלים בבית הכנסת בהר נוף. מזרח ירושלים, יולי 2015. ספק 500
משפחת המחבל מחוץ לבית האטום/ספק 500

בפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" נכנסו רסאן ועודאי במהלך תפילת השחרית כשהם נושאים אקדחים, גרזן וסכין קצבים ותקפו את המתפללים. חמישה בני אדם נהרגו – ארבעה מתפללים ושוטר, ושבעה נוספים נפצעו. שני המחבלים חוסלו במהלך האירוע בידי קצין משטרה מהמחלקה לזיהוי פלילי.

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

בית אחד המחבלים בבית הכנסת בהר נוף. מזרח ירושלים, יולי 2015. ספק 500
בית אחד המחבלים בבית הכנסת בהר נוף. מזרח ירושלים, יולי 2015/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully