וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים במתקפה משולבת של דאעש נגד צבא מצרים בסיני

במתקפה של דאעש על עמדות של הצבא בחצי האי נהרגו עשרות מחבלים ואנשי כוחות הביטחון. מעבר כרם שלום ומעבר ניצנה נסגרו, והחקלאים התבקשו לא לעבד אדמות בקרבת הגבול. הדי פיצוצים נשמעו גם בצד הישראלי. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: יאיר דניאל

מתקפת טרור מתואמת של דאעש בסיני: עשרות חמושים הסתערו היום (רביעי) על עמדות של צבא מצרים בחצי האי וניהלו קרבות עזים עם חיילי הצבא. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים ומערביים, עשרות חיילים נהרגו, אולם הצבא מסר מספר נמוך יותר. הדי פיצוצים מהקרבות נשמעו גם בצד הישראלי.

דובר הכוחות המזוינים של מצרים מסר כי הקרבות הקשים ממשיכים בסיני. מקורות מסרו לרשת "אל-ג'זירה" כי פעילי דאעש מתפרשים ברחובות שייח זוויד, ועדי ראייה מסרו כי הפעילים ממשיכים לצור על תחנת המשטרה בעיר והצליחו להרוס רכבים שהיו בסביבתה.

בשל המתקפה ישראל סגרה לזמן מוגבל מעבר כרם שלום, וכך גם מעבר ניצנה. כמו כן, הועלתה רמת הכוננת לאורך הגבול עם מצרים ומטוסי חיל האוויר חגים באזור. במקביל לסגירת מעבר ניצנה, הנחה צה"ל את החקלאים לא לעבד אדמות בקרבת הגדר מחשש לירי מהצד המצרי. גורם ביטחוני מסר כי "מדובר בצעדי מניעה, עד שיתבהרו העניינים".

גבול ישראל – מצרים, סמוך לניצנה. ראובן קסטרו
טנקים ישראלים סמוך למעבר ניצנה/ראובן קסטרו

לפי דיווח של רשת סקיי ניוז בשפה הערבית, בפיגוע המשולב נהרגו 60 חיילים. סוכנות הידיעות אי-פי, שציטטה גורמי ביטחון וצבא במצרים, דיווחה כי לפחות 30 מאנשי כוחות הביטחון נהרגו במתקפה, שכללה גם פיצוץ של מכונית תופת. עוד מסרו הגורמים כי החמושים חטפו כמה חיילים והשתלטו על רכבים משוריינים של הצבא. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי הלחימה באזור בין חמושים לחיילים נמשכת כבר כמה שעות וכי בין המטרות שהותקפו היו מוצבים ותחנת משטרה. גורמים ביטחוניים דיווחו כי החמושים הטמינו מוקשים לאורך הדרכים על מנת למנוע מכוחות נוספים להגיע לאזור.

מצבא מצרים נמסר כי רק עשרה חיילים נהרגו ונפצעו במתקפה וכי 22 "טרוריסטים חוסלו". עוד נמסר כי 70 חמושים הסתערו על חמש עמדות של הצבא בו זמנית וכי הצבא השמיד שלושה כלי רכב שעליהם הותקנו כלי נשק נגד מטוסים. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי מטוסי קרב של מצרים הוזנו לאזור על מנת לסייע לכוחות על הקרקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עשן מיתמר מאזור הקרבות בצפון חצי האי סיני, מצרים, 1 ביולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מאזור הקרבות בצפון סיני, היום/צילום מסך, טוויטר

באתר המצרי אל-אהרם דווח כי טרם נקבע מניין הרוגים רשמי לנוכח החשש ושל כוחות ההצלה מהגעה למקום שבו עדיין מנתהלים קרבות. מבית חולים בעיר אל-עריש נמסר כי 30 גופות הובאו למקום, "כשחלקן היו של לובשי מדים".

ארגון "המדינה האיסלאמית" קיבל כעבור כמה שעות אחריות על המתקפה הקטלנית. בהודעה שבה קיבל דאעש אחריות על המתקפה, נכתב כי "חיילי החליפות מחטיבת סיני תקפו 15 עמדות של הצבא המצרי הכופר".

אזור המתקפה

ביום שני נרצח התובע הכללי במדינה הישאם ברכאת בפיגוע בקהיר, כאשר השיירה שבה נסע נפגעה מפיצוץ מכונית תופת שהופעלה מרחוק. אמש, במהלך הלווייתו, הבטיח הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי להמשיך ולהיאבק בטרור. כמו כן, אתמול נהרגו שלושה בני אדם וכמה נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת ליד תחנת משטרה בעיר השישה באוקטובר, פרבר של קהיר.

צפון חצי האי הפך בשנים האחרונות מוקד לפעילות טרור של ארגונים איסלמיים, בהם תומכים של "המדינה האיסלאמית", שנשבעו אמונים לארגון בשנה האחרונה. בחודש שעבר ירו לוחמי דאעש למוות בשלושה שופטים באזור בעקבות עונש המוות שנגזר על בכירי תנועת "האחים המוסלמים", שהוגדרה ארגון טרור, בהם הנשיא לשעבר מוחמד מורסי.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 10:47)

זירת הפיגוע בקהיר שבו הותקפה השיירה של התובע הכללי של מצרים, 29 ביוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע שבו נרצח התובע הכללי, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully