וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הגיוני": האופנוע שהוחרם - נגנב מידי המשטרה

1.7.2015 / 10:15

בנסיעתו הראשונה של אושיק לפיד על אופנוע השטח שרכש, ה"סי-אר" החדש הוחרם על ידי שוטר. בתום הליך משפטי ארוך ומייגע הוחלט כי האופנוע יוחזר לו, אך יותר מחצי שנה לאחר מכן, במשטרה עדיין לא יודעים היכן הוא נמצא

כתבת: דנה ירקצי, צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

אושיק לפיד, חובב אופנועי שטח מכפר יונה, רכש לפני כשנה אופנוע שטח "סי-אר מוטוקרוס" של הונדה, יצא לרכיבת בכורה באזור מגוריו, ובדרכו חזרה עצרו אותו שוטרים. אלה מסרו לו כי נאסר עליו לעלות עם אופנוע השטח על הכביש, והחרימו לו את האופנוע. לאחר דיונים ממושכים בבית המשפט הוחלט כי יוחזר לו רכושו – אלא שהתגלה כי האופנוע נגנב מידי המשטרה.

"מצאתי ב'יד2' אופנוע שטח, רכשתי אותו ב-25 אלף שקלים", סיפר לפיד לוואלה!NEWS. "זה היה שבוע לפני המקרה. אחרי שרכשתי אותו, התארגנו לצאת לטיול. הרכיבה הייתה בפרדסים, בחולות ובשדות שנמצאים קרוב לכפר יונה. כשיצאתי מהשטח, הגעתי לכביש וירדתי מהאופנוע, התחלתי ללכת כדי להגיע הביתה. הפרדסים מאוד קרובים לבית". לדבריו, בעת שעמד והחל להתארגן ללכת ברגל, הגיע שוטר רכוב על אופנוע.

עוד בוואלה חדשות:
הרפורמה בבריאות הנפש יוצאת לדרך: מי זכאי לקבל טיפול?
ועדת השחרורים התעכבה ב-5 דקות – האסיר נותר שבועות בכלא לחינם
הנצחת המונופול והכניעה לאמריקנים: מה באמת יש במתווה הגז?

ניידות משטרה ושיטור עירוני. אורי לנץ
"הודיעו לי שזה הליך שגרתי ותוך כמה זמן יחזירו לי את האופנוע"/אורי לנץ

השוטר, שניגש ללפיד בכביש 57, ביקש ממנו רישיונות. "נתתי לו שטר מכר ואת רישיון הנהיגה שלי, כי זה מה שיש על האופנועים האלה שלא נוסעים על הכביש, אלא רק בחולות", סיפר. "זה מקובל, ולא היו אף פעם בעיות עם העניין הזה". לדבריו, לאחר כמה דקות הגיעו למקום שוטר נוסף וקצין חקירות, והודיעו לו שהם מחרימים את האופנוע ומזמנים אותו לחקירה.

"בכלל לא הבנתי מה עשיתי שאני צריך להתלוות לחקירה", אמר לפיד. "הייתי כולי ממוגן עם ציוד, לא השתוללתי בכביש. לא עצרו אותי על השתוללות או משהו". הוא הוסיף כי עם הגעתם למשטרת כפר סבא, הודיעו לו שמדובר בהליך שגרתי וכי בתוך כמה זמן יחזירו לו את האופנוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מגלגלים את האחריות מאחד לשני"

"אני לא אתפלא אם מישהו שם השתמש באופנוע לטובת השלמת הכנסה"

לאחר החקירה, לדבריו של לפיד, החל המאבק המשפטי לשחרור האופנוע מידי המשטרה. "התחיל סרט, משפטים, על מעשה שלא עשיתי", סיפר. "אני לא צריך תקינה וביטוח בשטח, רק בכביש. הם הבטיחו לי שהאופנוע יושב במחסנים של המשטרה כמוצג תפוס לבית המשפט עד שיבררו את העניין". בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה פסק בדצמבר האחרון כי על לפיד יוטל קנס של 1,500 שקלים. כמו כן, נגזרה עליו התחייבות על סך 35 אלף שקלים ושישה חודשי מאסר על תנאי אם ינהג על האופנוע או יעשה בו כל שימוש בלתי-חוקי.

בא כוחו של לפיד, עו"ד תומר אהרון, הסביר כי אף שבפסק הדין, שהתקבל בתום שבעה חודשי דיונים, הורה השופט להשיב את האופנוע לבעליו, המשטרה הודיעה לו כי לא ידוע מקום הימצאו של הרכוש המוחרם. מאותו רגע, פתחו לפיד ועו"ד אהרון במסע לאיתור האופנוע.

"פניתי למשטרת ישראל בכתב ובטלפון, ונמסר לי שעליי לפנות אל 'גרר שגריר'", סיפר עו"ד אהרון. "פניתי אליהם, והם מסרו לי שאני צריך לפנות אל 'גרר שי', שהוא קבלן משנה של קבלן המשנה. מ'גרר שי' אמרו לי שלא ידוע להם מקום הימצאו של האופנוע, ובין היתר מסרו לי שהמידע שיש להם הוא שבעל האופנוע יודע בדיוק היכן הוא נמצא. זאת הייתה התשובה הסתמית שלהם".

לדבריו, "נעלם להם האופנוע בזמן שהיה באחריותם, והם עכשיו מנסים להפחיד אותו, לגרום לו לרדת מהדרישה שלו לקבל את האופנוע בחזרה". אהרון מטיל את האחריות על משטרת ישראל, שהחרימה ללפיד את האופנוע. "ההסכמים הפנימיים בין המשטרה לבין הקבלנים המשניים לא מעניינים", טען. "מי שנתנה את ההוראה לגרור את האופנוע היא משטרת ישראל, ולכן חלה עליה האחריות להשיב למרשי את האופנוע לידיו או לחלופין פיצוי בגין רכישתו. הם מגלגלים את האחריות מאחד לשני. זה מגוחך".

"אולי משטרת ישראל צריכה חברת אבטחה"

לפיד טען כי המצב "לא ייאמן". לטענתו, "אולי משטרת ישראל צריכה חברת אבטחה שתמנע מאנשים להעלים לה רכוש וישמרו על המתקנים שלהם. זה לא נראה לי הגיוני, צריך לבדוק את זה. אני לא אתפלא אם מישהו שם השתמש באופנוע לטובת השלמת הכנסה". לפיד הבהיר כי מאז מתן פסק הדין, "הם מנסים להתחמק, העיקר להשאיר את המצב כמו שהוא. הרי כל הרעיון היה שאני אוותר על העניין".

לדבריו, הוא כבר מיואש מהניסיונות לקבל בחזרה את האופנוע שלו, ולא מבין מדוע הוא אינו מקבל תשובות. "אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה קשה, עד שאתה מגיע לזה, לוקחים לך את הרכוש שלך כאילו אתה כלום", אמר. כעת, מבהיר לפיד, הוא מתחרט על שרכש את האופנוע. "יכולתי לעשות הרבה דברים לטובת המשפחה עם הכסף הזה", טען. "המשטרה הוציאה לי את כל הרוח מהמפרשים. אין לי כוח להילחם על דברים שהם שלי".

"חקירה נפתחה בעניין"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כאמור בתשובת המשטרה שקיבל לידיו הנאשם ב-18 בדצמבר 2014, התפוס שהיה בחזקת חברת שגריר 'מערכות בע"מ', שהיא זכיינית של המשטרה, נגנב ממגרש האחסנה שאליו נגרר. חקירה נפתחה בעניין".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully