וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מבהירה: לא נגן על חרמות נגד ההתנחלויות

1.7.2015 / 9:04

בהסכם הסחר שעליו חתם אובמה נקבע כי עסקאות סחר עם האיחוד האירופי יותנו באיסור בחרמות נגד ישראל. בתיקון לחוק שהועלה נרמז גם להגנה עתידית על ההתנחלויות. הממשל הדגיש: "לא נעניק להן לגיטימציה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית לא תגן על ישראל מפני חרמות על ההתנחלויות - כך הבהיר הלילה (רביעי) דובר מחלקת המדינה, ג'ון קירבי. זאת אחרי שהנשיא ברק אובמה חתם על הסכם סחר, שבמסגרתו נקבע כי עסקות סחר עתידיות עם האיחוד האירופי יותנו באיסור על תמיכה בחרמות נגד ישראל.

בשינוי שהועלה להסכם הסחר הפסיפי בתמיכת שתי המפלגות - ושזכה לתשומת לב מועטה באופן יחסי - מנחה את הנציגים האמריקנים בעולם להתנגד לפעולותיהן של מדינות שתומכות בתנועות "החרם והסנקציות" נגד ישראל בשל מדיניותה ב"שטחים שבשליטת ישראל". כמו כן, כמה ארגונים ומחוקקים פרו-ישראליים מגבים את המהלך.

עם זאת, מחלקת המדינה הבהירה כי "על ידי מיזוג של ישראל ושל השטחים שבשליטת ישראל", השינוי "נוגד את העמדה המסורתית של ארצות הברית" כלפי השטחים השנויים במחלוקת. הדובר קירבי מסר כי "ארצות הברית מתנגדת לחרמות ולסנקציות שמכוונות כלפי מדינת ישראל ותמשיך לעשות זאת". ואולם, קירבי טען כי כל נשיא ארצות הברית - הן דמוקרטים והן רפובליקנים - התנגדו באופן עקבי לאורך השנים להתנחלויות שנבנו מעבר לקווי 67'. "הממשל לא ישנה את מדיניותו או יתמוך בפעילויות שיעניקו להתנחלויות לגיטימציה".

דובר מטעמו של הסנאטור הדמוקרטי בן קרדין ממרילנד, אחד מהתומכים העיקריים של התיקון לחוק, אמר כי הוא מעולם לא התכוון לקבוע עמדה לגבי ההתנחלויות בישראל.

עוד בנושאים מדיניים
בכיר ירדני: "חוסר יציבות באל-אקצא פוגע במעמד המלך עבדאללה"
קול אחר: מאות בז'נבה יפגינו בעד ישראל במהלך דיון על דוח האו"ם
בהזמנת מצרים: מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ביקר בקהיר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חותם על חוק הסחר, הבית הלבן, יוני 2015. רויטרס
אובמה חותם על הסכם הסחר, אתמול בלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully