וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ליוו את הצעיר שנהרג בפיגוע למנוחות: "כמה תחסר לנו"

1.7.2015 / 12:45

מלאכי משה רוזנפלד, בן 26, שמת מפצעיו יום לאחר שנורה בסמוך להתנחלות שבות רחל, הובא למנוחות ביישוב כוכב השחר, שבו התגורר. בנט בהלוויה: "מלאכי היה עסוק בחיים, והאויב שלנו עסוק במוות"

צילום: מור שאולי, עריכה: ליאור קירשנר, שניר דבוש

כ-2,000 בני אדם הגיעו היום (רביעי) ללוות את מלאכי משה רוזנפלד, שמת מפצעיו לאחר שנפצע בפיגוע הירי ליד ההתנחלות שבות רחל ביום שני, למנוחות בבית העלמין ביישוב כוכב השחר שבבנימין, שבו התגורר.

אביו של ההרוג, אליעזר, ספד לו: "כמה תחסר לנו בבית הגדול הזה. כמה חשבנו שתגיע להישגים. איזו גאווה הייתה לי בך". הוא הוסיף: "אלוהים, אנחנו נעמוד, אנחנו נעמוד. מלאכי, פעם אחרונה, בוא נשיר ביחד". אחותו של מלאכי, הדס, קראה: "לפני 13 שנים נחטף לי אח מול העיניים, ושאלנו מה עדיף, להספיק להיפרד או ככה, ולא האמנו בחלומות הכי רעים שלנו שיהיה לנו גם וגם".

עוד על גל הפיגועים בגדה:
בעקבות שרשרת הפיגועים: צה"ל תגבר כוחות בבנימין
גל הטרור בגדה הוא תוצאה ישירה של הקיפאון המדיני

השר נפתלי בנט, הלווית מלאכי רוזנפלד, כוכב השחר, יולי 2015. תקשורת נפתלי בנט,
"סמל של תקומת עם ישראל בארצו". בנט בהלוויה, היום/תקשורת נפתלי בנט

בין המשתתפים בהלוויה גם שר החינוך נפתלי בנט, שנשא דברים. "משפחת רוזנפלד היא סמל של תקומת עם ישראל בארצו. כל עם ישראל מצדיעה לכם היום", פתח בנט את דבריו. "מלאכי נולד בכוכב השחר. הוריו היו מהתושבים הראשונים במקום הזה. מלאכי ניסה לחיות, הוא היה האח הגדול, אהב את אחיו וטיפל בהם ללא הרף. מלאכי היה עסוק בחיים, והאויב שלנו עסוק במוות. כשאנחנו משחקים לפי החוקיים האנושיים, היהודיים והמוסריים, הם מתנהגים כמו חיות אדם. כשאנחנו מסכנים את חיילינו כדי לא לפגוע בחפים מפשע, אויבינו פועלים לפגוע בחפים משפע".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, נשא אף הוא דברים בהלוויה, ואמר כי רוזנפלד "רק רצה לחזור הביתה ממשחק עם חבריו לבית פשוט וחם ובאו מרצחים שמפריע להם. במצב הזה ניתן לנו לפנות ולבקש מבורא עולם 'תן לנו את היכולות להתמודד עם הכאבים, שלא נראה יותר הורים קוברים ילדים. תן נחמה למשפחה ולעם ישראל כדי שנזכה לראות בהתגשמותה של הנבואה שנשב כולנו צעירים ומבוגרים בשלווה'".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הלווית מלאכי רוזנפלד, כוכב השחר, יולי 2015. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של רוזנפלד, היום/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

רוזנפלד בן ה-26 מת אתמול בבית החולים שערי צדק שבירושלים, יום לאחר שנפצע באורח קשה מירי לעבר מכונית נוסעת בכביש אלון שבשומרון לכיוון מגדלים. יחד עמו נפצעו שלושה בני אדם נוספים, כולם באורח בינוני.

אמש השתתפו כ-400 איש בעצרת תפילה ומחאה על רציחתו של רוזנפלד. הם התאספו במקום הפיגוע, בכביש אלון, בליווי אבטחה גדולה של כוחות צבא ומשטרה. יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, שהשתתף בעצרת, סיפר: "באנו להתחזק. אנחנו עומדים פה יחד, בני הנוער היקרים שפועלים לאהבת התורה, העם והארץ. אלה שמנסים להחלישנו והאויבים שמנסים לכלותינו לא יוכלו לנו".

מזכירות כוכב השחר, היישוב שבו מתגורר רוזנפלד, פרסמה הודעה אמש לפני העצרת. "מטרת המחבלים היא לפגוע בשגרת החיים ובזכות קיומנו כעם על אדמת מולדתנו. הם לא יצליחו בכך", נמסר בהודעה. "אנו נתחזק ונתיישב בכל מרחבי ארצנו. אנו קוראים לממשלת ישראל ולשר הביטחון לפעול בנחרצות לביטחון העם ולהפסיק את ההתנהלות המגומגמת והרופסת מול המפגעים, תוך מתן הקלות שאחריתן מרה וברורה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש למותו של רוזנפלד באירוע הפרידה מהמפכ"ל היוצא יוחנן דנינו. "מלאכי רוזנפלד היה מחונן, יוצא דופן", אמר ראש הממשלה. הוא פנה להוריו, אליעזר ושרה, ואמר: "אין כאב גדול מאובדן בנים ובנות. אנחנו נילחם בטרור, אנחנו נמצא את המפגעים, נמצה איתם את הדין, נגבה מחיר מהטרוריסטים ומשולחיהם. זה מאבק מתמיד. מי שלא מתייצב באופן חד-משמעי נגד הטרור, לא יכול לרחוץ בניקיון כפיו".

הלווית מלאכי רוזנפלד, כוכב השחר, יולי 2015. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
הלווית מלאכי רוזנפלד, כוכב השחר, יולי 2015/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

הפיגוע שבו נהרג רוזנפלד היה האחרון בשורת פיגועים בגדה המערבית נגד ישראלים בתוך זמן קצר. ביום שני בבוקר נפצעה חיילת של המשטרה הצבאית באורח קשה בפיגוע דקירה במהלך בידוק ביטחוני בכניסה לקבר רחל שבבית לחם. בשבת נורה אמבולנס בכניסה להתנחלות בית אל שבבנימין, ללא נפגעים. ביום שישי האחרון פתח פלסטיני בירי לעבר חיילי מילואים ונורה למוות. ביום שישי לפני כשבוע וחצי נורה למוות דני גונן בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, וביום ראשון בשבוע שעבר נדקר שוטר מג"ב ונפצע באורח קשה בשער שכם.

בעקבות גל הפיגועים הפגינו הבוקר יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, ראש המכינה הקדם צבאית שבעלי, הרב אלי סדן, וראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על המדיניות הביטחונית שלו, שאותה כינו "בלתי-מוסרית". השלושה נערכים לקיים הפגנה נוספת בערב.

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 11:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully