וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ניו ג'רזי הכריז שירוץ לנשיאות ארה"ב: "אמת והחלטות קשות"

המושל שזכה בעבר לתמיכה ציבורית, נחלש משמעותית בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת ומעורבות בסקנדל הפוליטי שזכה לשם "ברידג'-גייט". "אתם תשמעו את מה שאני חושב, בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי הכריז היום (שלישי) על הצטרפותו למרוץ לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית. כריסטי, שבעבר נחשב אחד המועמדים המובילים לתפקיד, הסתבך בשורת התבטאויות וסקנדלים פוליטיים, וכעת נראה שאין לו סיכוי ריאלי לגבור על המועמדים הרפובליקנים האחרים.

"אני מתכוון למה שאני אומר, ואומר את מה שאני מתכוון אליו", אמר כריסטי מול הקהל שנאסף בבית הספר התיכון שבו למד בעיירה ליווינגסטון שבניו ג'רזי. "אמת והחלטות קשות היום, יובילו לצמיחה והזדמנויות למחר. זה מה שאמריקה צריכה עכשיו". המושל בן ה-52 מתח ביקורת על הנשיא ברק אובמה ואמר כי הוא "חלש וחסר החלטיות", אך הוסיף גם כי לא רק המפלגה הדמוקרטית אלא גם זו שלו אכזבו את המדינה. "שתי המפלגות גרמו לנו להאמין שבאמריקה, אשר נבנתה על בסיס של פשרה, הפשרות הן דבר מגונה".

מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, מרץ 2015. AP
כריסטי/AP

כריסטי נודע בתור פוליטיקאי "צבעוני", שלא נמנע מלהתבטא באופן ישיר ולהיקלע לעימותים קולניים, אפילו עם אזרחים שבחרו לבקר אותו. ההתמודדות היא הזדמנות עבורו לשקם את דימויו הציבורי לאחר השערורייה הפוליטית נגד יריבו שבה היה מעורב בשנה שעברה, ואשר זכתה לשם "ברידג'-גייט". מדובר באירוע מספטמבר 2013 שבו נסגרו הנתיבים לגשר ג'ורג' וושינגטון, המחבר בין ניו ג'רזי לניו יורק סיטי – אחד הגשרים העמוסים במדינה. מבקריו אמרו כי המהלך נועד להתנקם בראש העיר של פורט לי, שנמצאת בכניסה לגשר מכיוון ניו ג'רזי, אחרי שזה סירב לתמוך בכריסטי לקראת הבחירות לתפקיד המושל. כריסטי הכחיש את המיוחס לו אולם עמית לשעבר שלו הודה בחלקו הפלילי בסקנדל, ושניים נוספים הועמדו לדין.

השמרנים, כוח משמעותי בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, מתייחסים לכריסטי בחשדנות, אחרי שזה שיתף פעולה עם דמוקרטים רבים במהלך כהונתו כמושל, ואף שיבח את הנשיא אובמה על הטיפול המהיר בסופת ההוריקן "סנדי" שפגעה במדינה, בימים האחרונים לפני הבחירות לנשיאות של שנת 2012.

היום, אחרי הודעתו, הוא פתח את הקמפיין שלו ויצא לניו המפשייר, שם הוא יקיים מפגש עם תושבים בניסיון לשנות את התפיסה שרווחה בציבור לגביו. "אתם תשמעו את מה שאני חושב, בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא", אמר כריסטי במעמד ההכרזה, שאגב לא כלל נאום מוכן. כריסטי הוא המועמד ה-14 שנכנס למרוץ לנשיאות. הסקרים האחרונים לא מנבאים לו הצלחה וחוזים אחוז תמיכה בעל ספרה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully