וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בהתנחלויות על נתניהו בשל גל הפיגועים: "די לפחד"

יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה הגיע הבוקר לירושלים יחד עם ראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב אלי סדן כדי להפגין מול בית ראש הממשלה. בערב מתוכננת הפגנה גדולה. אמש התפללו מאות לזכר מלאכי רוזנפלד, שנהרג בפיגוע בשבות רחל

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

בבית החולים שערי צדק שבירושלים מת אמש (שלישי) מלאכי משה רוזנפלד בן ה-26 מכוכב השחר, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי ליד ההתנחלות שבות רחל ביום שני. הוא יובא למנוחות היום ביישובו ב-11:00 בבוקר. רוזנפלד, סטודנט באוניברסיטה העברית, הותיר אחריו הורים ושבעה אחים. אחיו, יצחק, נהרג לפני 13 שנה במהלך טיול בנחל צאלים.

הבוקר הגיע יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, יחד עם ראש המכינה הקדם צבאית שבעלי, הרב אלי סדן, לירושלים כדי להפגין מול בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו. זאת, במחאה על המדיניות הביטחונית שאותה מוביל נתניהו, שאותה כינה רואה "בלתי מוסרית". הם הגיעו למקום בשעה 8:30, ובשעות הערב צפויים לקיים הפגנה עם נוכחות גדולה יותר.

עוד ידיעות בנושא
גל הטרור בגדה הוא תוצאה ישירה של הקיפאון המדיני
חיילת נפצעה קשה מדקירה ליד קבר רחל; המחבלת נעצרה
שלשום: ירי לעבר אמבולנס בהתנחלות בית אל; אין נפגעים

הפגנה נגד המדיניות הביטחונית של נתניהו, הרב אלי סדן ואבי רואה, יולי 2015. מואז מטה בנימין, מערכת וואלה! NEWS
המחאה מול בית ראש הממשלה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מואז מטה בנימין

בשעות הערב הגיעו כ-400 איש לעצרת תפילה ומחאה על רציחתו של רוזנפלד. הם התאספו במקום הפיגוע, כביש אלון, תחת אבטחה גדולה של כוחות צבא ומשטרה. רואה, שהשתתף בעצרת, סיפר: "באנו להתחזק, אנחנו עומדים פה יחד בני הנוער היקרים שפועלים לאהבת התורה, העם והארץ. אלה שמנסים להחלישנו והאויבים שמנסים לכלותינו לא יוכלו לנו. למרות הכאב הרב והתשלומים הרבים שאנחנו משלמים וצועקים לריבונו של עולם: די, די, די".

הרב אלי סדן, הוסיף: "אף אחד לא ישבור אותנו, אבל אנחנו נתבע את מה שמגיע לנו בצדק. אני מאשים מכאן את ממשלת ישראל והעומד בראשה בחוסר מוסריות. תפסיקו לפחד ולהתרפס - קחו אחריות על העם שלכם".

מזכירות כוכב השחר, היישוב שבו מתגורר רוזנפלד, פרסמה הודעה הערב לפני העצרת: "מטרת המחבלים היא לפגוע בשגרת החיים ובזכות קיומנו כעם על אדמת מולדתנו. הם לא יצליחו בכך. אנו נתחזק ונתיישב בכל מרחבי ארצנו. אנו קוראים לממשלת ישראל ולשר הביטחון לפעול בנחרצות לביטחון העם ולהפסיק את ההתנהלות המגומגמת והרופסת מול המפגעים, תוך מתן הקלות שאחריתן מרה וברורה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש למותו של רוזנפלד באירוע הפרידה מהמפכ"ל היוצא יוחנן דנינו. "מלאכי רוזנפלד היה מחונן, יוצא דופן", אמר ראש הממשלה. הוא פנה להוריו, אליעזר ושרה, ואמר: "אין כאב גדול מאובדן בנים ובנות". נתניהו הוסיף כי "אנחנו נילחם בטרור, אנחנו נמצא את המפגעים, נמצה איתם את הדין, נגבה מחיר מהטרוריסטים ומשולחיהם. זה מאבק מתמיד. מי שלא מתייצב באופן חד משמעי נגד הטרור, לא יכול לרחוץ בניקיון כפיו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עצרת תפילה בזירת הפיגוע בכביש אלון, שבות רחל, בו נהרג מלאכי רוזנפלד. יוני 2015. יותם רונן
העצרת בכוכב השחר/יותם רונן

אחד הפצועים בפיגוע הירי בכביש שבמזרח השומרון, גבר בן 34 שנפגע באורח בינוני, עבר היום ניתוח בן 12 שעות בבית החולים הדסה עין כרם, אשר הסתיים בהצלחה. מצבו יציב, והוא הועבר מורדם ומונשם לחדר ההתאוששות. באותו בית חולים מאושפז פצוע נוסף מהפיגוע במצב בינוני. הוא בהכרה ומצבו יציב. כוחות גדולים של צבא ומשטרה ערכו במהלך הלילה והיום סריקות באזור הפיגוע על מנת לאתר את החשודים, שטרם זוהו.

לנוכח הפיגועים האחרונים, הודיע היום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, על צמצום ההקלות לפלסטינים בגדה. בין היתר, גברים מתחת לגיל 50 ונשים בגילאי 30-16 יוכלו להיכנס לירושלים לתפילות הרמאדן בהר הבית באמצעות היתרים מיוחדים בלבד. נוסף על כך, מעבר בית המשפט יסגר לתנועה, למעט בקשות פרטניות בתיאום, וייסגר כביש 60 הישן (דרך רמאללה - ג'ילזון).

בתוך כך, נרשם הערב ניסיון פיגוע נוסף בגדה. שוטר ירה הערב בפלסטיני שרץ לעבר מאבטחים המוצבים במחסום קלנדיה שמצפון לירושלים - ופצע אותו באורח בינוני. מתחקור ראשוני עלה כי הפלסטיני רץ לעבר המחסום תוך כדי קריאות "אללה אכבר". לאחר שבוצע נוהל מעצר חשוד, שכלל ירי באויר, לא חדל הצעיר מריצה, ואז נורה. הוא פונה לבית החולים שערי צדק במצב בינוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החקלאות, אורי אריאל, העביר היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לכינוס מידי של הקבינט המדיני-ביטחוני עוד הערב בתגובה לגל הפיגועים. השר אריאל ביקש מנתניהו לא רק לבטל על הקלות לציבור הפלסטיני, אלא גם לקבל את מסקנות דוח לוי (דוח של הוועדה בראשותו של השופט בדימוס אדמונד לוי), שקבע כי ההתנחלויות ביהודה ושומרון חוקיות, גם על פי המשפט הבינלאומי. "חוסר תגובה ראויה יעביר מסר ברור לארגוני הטרור כי דם אזרחי ישראל, ובפרט תושבי יהודה ושומרון, הינו הפקר. לא אתן ידיי למסר שכזה".

"אנחנו חייבים לגדוע את התופעה של התגברות הפיגועים לפני שהמצב ידרדר עוד יותר", אמר ראש מועצת שומרון בפועל, יוסי דגן. "לא ניתן לטרוריסטים לפגוע באזרחים שלנו, ואנחנו דורשים מממשלת ישראל לאפשר לצה"ל לפעול ללא רחמים כלפי אותם פראי אדם שהופכים אזרחים למטרות".

בחמאס, מנגד, אמרו כי הפיגועים האחרונים בגדה המערבית, ובעיקר אירועי הירי על חיילים ומתנחלים בגדה, מהווים "התפתחות חשובה ומשמעותית ביותר להתנגדות הפלסטינית". בכיר הארגון חוסאם בדראן כתב היום את הדברים בחשבון הטוויטר שלו, וקרא לתושבי הגדה להמשיך ולתמוך בהתנגדות.

(עדכון ראשון: 18:15)

אירוע ירי בבנימין. סוכנות תצפית, ספק 500
המכונית שנפגעה אתמול בפיגוע/ספק 500, סוכנות תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully