וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ראיות נגד בעלי אולם "עדיה" בחשד לגרימת מוות ברשלנות

30.6.2015 / 19:13

לדברי גורם בכיר במשטרה מהחקירה עולה תמונה של רצף אירועים רשלניים. "לא היה מפרט טכני וחישוב עומסים לגשר התאורה", אמר. הם יצרו את זה לבד, בלי פיקוח הנדסי". הבעלים, מנהל התפעול ומהנדס הבטיחות צפויים להתשחרר לביתם

צילום: דוד קורן, יבנה נט; עריכה: מתן חדד, ליאור קירשנר

(צפו בהארכת מעצרם של מהנדס הבטיחות ומנהל התפעול, בשבוע שעבר)

בעלי אולם האירועים "עדיה", עובדיה כהן ויגאל עקליאן, מנהל התפעול שלו, אורן זרוג, ומהנדס הבטיחות שנעצרו בעקבות אסון נפילת גוף התאורה באולם בשבוע שעבר צפויים להשתחרר הערב (שלישי) לביתם. במשטרה מעריכים כי כבר כעת התגבשו נגד כל אחד מהחשודים ראיות רבות בחשד לעבירות של גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות הקשורות לאסון.

"מה שהיה באולם השמחות סביב גשר התאורה זה פארטץ' אחד שלם", כך אמר גורם בכיר במשטרה בעקבות החקירה. "מסתבר שלא היה מפרט טכני לגשר התאורה, לא היה חישוב סטטי וחישוב עומסים של גוף התאורה. הם יצרו את המוצר הזה לבד, בלי פיקוח הנדסי, ולאחר ההתקנה - מהנדס הבטיחות לא בדק באופן קפדני את הגשר. אין ספק שהיה כאן רצף של אירועים ופעילות רשלנית", אומר הגורם.

עוד על האסון בחתונה:
בעלי האולם ביבנה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות
"התאורה נפלה על אנשים, בואו דחוף": השיחה למד"א אחרי האסון בחתונה
במוקד החקירה: מדוע כבלי הבטיחות לא מנעו את קריסת גוף התאורה?

קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הגשר לאחר הקריסה/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

בחקירתו אמר מנהל התפעול של האולם אורן זרוג כי קיבל את ההשראה לעיצוב גוף התאורה בעקבות סרטון שראה ברשת. "ראיתי ביוטיוב נברשות וגופי תאורה. אחד מהם מצא חן בעיני והחלטתי לבנות כזה", אמר זרוג לחוקרים. מהחקירה עלה כאמור גם שהמתקן נבנה בניגוד לחוק, ללא פיקוח הנדסי וללא שרטוטים ומפרט טכני. איש לא ביצע על פי החשד חישובי חוזק חומרים, חישובי סטטים וכדומה. "אפילו את המנועים הם הרכיבו לבד", אמר הבכיר. "המתקן פעל כמה חודשים מבלי שנבדק על ידי מהנדס הבטיחות ולא ברור מה היקף הבדיקה שביצע המהנדס", אמר הבכיר. "לא מתקבל על הדעת שלא ידע כי למערכת יש מנועים וגוף התאורה עולה ויורד. במיוחד אחרי שסיפר כי עלה לגג המבנה במהלך הבדיקה. ההיגיון מצביע על כך שהוא היה אמור לדעת על כך, במיוחד שהמתקן עבד קודם לכן".

על פי ההערכה הראשונית בעקבות החקירה הגורם לקריסה של הגשר נעוץ בטבעות הקיבוע לתקרה שלא עמדו בעומס וקרסו. "הגשר שוקל מעל 300 ק"ג. ברגע שהוא מופעל על מנוע והוא הופך למוצר דינמי ולא סטטי העומס על הטבעות עולה ויכול להגיע לפי שלוש ממשקל הבסיס", אמר הבכיר.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully