וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בצפת הרחיקו רב מוכר בשל "מעשים מיניים"

הרב נעתר לבקשה לעזוב את תפקידו ואת העיר בשל עבירות של "טוהר המידות". לתלמידיו נמסרו גרסאות סותרות - מחד שמדובר בבעיה רפואית ומאידך שהוא קשור לעבירות מין. "אנחנו בהלם, אלפים באו להתייעץ עמו". צפו בדיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

רב מוכר מצפת שמקורב לבכירים בציונות הדתית ועומד בראש ישיבה ומוסדות חינוך והוראה לגיל הרך, הורחק מהעיר על ידי רבנים בצפת בשל עבירות של "טוהר המידות". לתדהמת אלפים מחסידיו ואלו המגיעים אליו לקבלת ייעוץ, הרב נענה לבקשת בית הדין הרבני והשעה את עצמו מתפקידו.

אתמול (שני) כינס אחד מראשי הישיבות המתייעצות ברב את תלמידי הישיבה והודיע להם על הרחקת הרב. "אנחנו לא ממש הבנו מה הרקע להרחקתו מהעיר, אבל היו רמיזות כי מדובר לכאורה במעשים בעלי אופי מיני", אמר אחד התלמידים. תלמיד אחר בישיבה דווקא הציג גרסה אחרת להיעדרות הרב: "אמרו לנו שהוא עבר צנתור וביקש חופשה מהישיבה לתקופה מסוימת. אני לא יודע שום דבר מעבר לכך".

עוד בוואלה!NEWS:
הממשלה חשפה את מתווה הגז: "טוב לציבור, קשה לחברות"
עשור אחרי דריסת בנם, ההורים תובעים לדעת: למה התיק נסגר?
חשד: מקורביו של עבריין במאסר סחטו באיומים בעל חוב

ישיבה חרדית. בחדרי חרדים,
"התלמידים היו כואבים וכועסים, אבל אנחנו מנסים להמשיך הלאה"./בחדרי חרדים

"שמטו לנו את הקרקע מתחת לרגליים", אמר גורם בהנהלת הישיבה. "אני לא הכתובת כדי לדבר על זה כי יש רבנים שמטפלים בזה".

הרב גד כהן, אחד מרבני הישיבה שהיה מעורב בהחלטה להשעות את הרב מתפקידו, הודה בשיחה עם וואלה!NEWS: "בשלב ראשון נמסר לתלמידים שהרב עזב את תפקידו בישיבה בגלל בעיה רפואית, אבל בשלב מאוחר יותר, כשחששנו שזה יגיע אליהם מהתקשורת או ממקומות אחרים, סיפרנו להם על הבדיקה, על הבירור ועל ההחלטה שהתקבלה. הכל נעשה בליווי גורמי מקצוע. הם היו כואבים וכועסים, אבל אנחנו מנסים להמשיך הלאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אלפים באו להתייעץ איתו - מפשוטי העם ועד פוליטיקאים בכירים"

בהודעה רשמית שיצאה מלשכתו של שמואל אליהו, הרב הראשי לצפת, נמסר: "צוות מיוחד בראשות הרב שמואל אליהו, הרב אברהם אנגל והרב גד כהן, ישב ובדק תלונות שהגיעו לאחרונה על הרב בנושא טוהר המידות. בהתייעצות עם גורמים נוספים ועם פסיכולוגים ואנשי מקצוע, התבקש הרב להשעות את עצמו, והוא אכן השעה את עצמו מיידית מעבודתו כראש הישיבה. נאסר עליו כל מגע עם ציבור ואנשים. כמו כן, בהסכמתו, הוא עזב את העיר צפת עד לבירור העובדות".

נושא הרחקתו של הרב הידוע והמוערך הפך משעות הבוקר המוקדמות לשיחת העיר בצפת. גם תושבים חילוניים הביעו את תדהמתם מההחלטה ומהרקע שלכאורה הוביל אליה. "אנחנו בהלם, מדובר באדם שאלפים באו להתייעץ עמו. מפשוטי העם ועד פוליטיקאים בכירים ומוכרים", אמר אחד התושבים החילוניים בעיר. עם זאת, היו רבים שהרימו גבה לנוכח העובדה שלמרות העדויות הקשות שהגיעו לכאורה לידי בית הדין הרבני, עד כה לא הוגשה אף תלונה במשטרה. לא מצד הנפגעים לכאורה וגם לא מצד הרבנים בצפת.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully