וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קטטה המונית בין עובדי חנות בקניון עזריאלי לטרנסג'נדריות

בסרטון שעלה לרשת מתועדת מהומה בין עובדי רשת מזון לבין שתי טרנסג'נדריות כשעוברי אורח בקניון מנסים להפריד ביניהם. אחת המעורבות טענה שהוכפשה בשמות גנאי ונזרק עליה מזון. "מרגישה שכל העולם נגדי". הרשת: נקיים בירור עם העובד

צילום גולשים, עריכה: יאיר דניאל

קניון עזריאלי שבתל אביב הפך סוער במיוחד אתמול (שני) בשעות הערב כשקטטה המונית התפתחה באזור האוכל המהיר של המקום. תיעוד האירוע, שהועלה לפייסבוק, נראים עובדי הרשת "בורגרס בר" ושתי לקוחות טרנסג'נדריות מכים זה את זה כשעוברי אורח בקניון מנסים להפריד ביניהם. אחת המותקפות חשה ברע אחרי האירוע ופונתה עצמאית לבדיקה בבית החולים איכילוב. במשטרת מרחב ירקון בוחנים את נסיבות האירוע החריג.

מייגן מורתן, אחת מהמעורבת בתקרית האלימה, סיפרה בשיחה עם וואלה!NEWS כי המהומה החלה כשהעובדים קראו לעברן קריאות גנאי והתגרו בהן. "זה קרה אתמול בסביבות 18:00 בערב", שיחזרה מורתן. "אני וחברה שלי הלכנו לקניון עזריאלי ועברנו שם (באזור המזון המהיר, ד"י). כל מיני עובדים ערסים החלו לזרוק לנו הערות. התעלמנו, והלכנו לאכול. אני הלכתי להביא סלט ממקום אחד וחברה שלי הביאה אוכל ממקום אחר". מורתן סיפרה כי היא וחברתה התיישבו לאכול, אך הקריאות המעליבות רק גברו. "אמרתי לחברה שלי 'אל תתייחסי, אנחנו באמצע האוכל וממש לא בא לי לריב'".

עוד בוואלה!NEWS:
משדר מיוחד מאולפן וואלה!NEWS: הממשלה חושפת את מתווה הגז
לראשונה: לוחמי דאעש ערפו את ראשיהן של שתי נשים בסוריה
חשד: מדריך צהרון בגליל ביצע מעשים מגונים בילדים

תיעוד: קטטה אלימה בקניון עזריאלי. צילום מסך
"בסרטון לא רואים איך הכל התחיל, רק רואים שתי טרנסג'נדריות מתחרפנות"/צילום מסך

מורתן מספרת כי היא וחברתה ניסו להתעלם ולא ענו לעובדים, אך ציינה שהם לא התייאשו והחלו לזרוק עליהן צ'יפס מהדוכן שבו עבדו. "הם קראו לנו 'הומואים', 'ליידי בויז', 'קוקסינלים' ו'מחלות'", אמרה. מורתן הוסיפה כי ברגע שהעובדים השליכו עליה ועל חברתה אוכל, החברה קמה כדי להתעמת איתם. "היא אמרה לו 'מה הסיפור שלך? אנחנו לא מעוניינות לדבר אתכם'. בהתחלה הם אמרו לנו 'איזה כוסיות' אבל ברגע שלא התייחסנו אליהם - הם התחילו לקלל אותנו".

הדיבורים רק חיממו את האווירה, ומיד לאחר מכך החלו העימותים. "אחד העובדים לקח את מגש הברזל ודפק לחברה שלי בראש", סיפרה מורתן. "היא דחפה אותו. אני רצתי אליהם, ואז מישהו יצא מהמטבח עם מטאטא והיכה אותי בגב". מורתן הסבירה כי הסרטון לא מציג את התמונה השלמה כיוון שמי שצילם את הסרטון צילם אותו רק בזמן העימותים, ולכן חסרה השתלשלות העניינים. "בסרטון רואים אותנו כשאנחנו כבר מתחרפנות ומגיבות. לא רואים איך זה התחיל. רואים שתי טרנסג'נדריות מתחרפנות בגלל שאמרו להן 'קוקסינלים'. מישהי צילמה מהטלפון מה שהיא רצתה לצלם, אני בטוחה שיש מצלמת אבטחה במקום שתראה בדיוק מה שקרה שם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מוזר לי מאוד שזה קורה במדינה מודרנית"

לדבריה של מורתן, מעבר למכות הפיזיות שספגה, צר לה על התופעה הרווחת של אלימות כלפי טרנסג'נדריות. "זה מוזר לי מאוד. אנחנו גרים בתל אביב, במדינה מודרנית. בדיזנגוף סנטר זה בחיים לא היה קורה. שתינו עובדות בסנטר ובחיים לא נתקלנו בתופעה כזו", אמרה. "כשהתחילו המכות באו אנשים, תפסו אותנו ונתנו לעובדים להרביץ לנו. אף אחד לא קרא לאבטחה, אף אחד לא קרא למשטרה. האבטחה של עזריאלי הגיעה רק אחרי ארבעים דקות כשהכל נגמר, וכשהגיעו המאבטחים הם צחקו עלינו. אני מרגישה ממש נורא. את מרגישה שכל העולם נגדך. אני מצפה ממאבטח שיהיה נייטרלי, אך כשהגיעו לשם המאבטחים הם בכלל לא דיברו עם העובדים, הם הכניסו אותנו למעבר של מדרגות בשביל להרחיק אותנו משם. הם הכניסו אותנו לאחד המחסנים כאילו אנחנו חיות".

מהנהלת קניון עזריאלי נמסר: "בקניון עזריאלי מבקרים יותר מ-50 אלף איש ביום. לצערנו, מעת לעת מתרחשים אירועים חריגים מסוג זה אשר מטופלים בהתאם על ידי גורמי אבטחת הקניון והמשטרה. באירוע המדובר, אבטחת הקניון הגיעה למוקד ההתרחשות בתוך דקות ספורות ובהמשך הגיעו גם גורמי משטרה והוגשו תלונות מטעם שני הצדדים. מתחקיר האירוע עולה כי גורמי האבטחה פעלו במקצועיות וברגישות כמצופה באירוע מסוג זה".

מהנהלת רשת "בורגרס בר" נמסר בתגובה: "הרשת מצרה על האירוע שהתרחש בסניפנו בקניון עזריאלי. אנו מגנים באופן חד משמעי כל אלימות פיזית ומילולית. בהתאם לכך הנהלת 'בורגרס בר' החליטה לקיים בירור עם העובד. אנו נמשיך ונתחקר את נסיבות הארוע ונפעל בהתאם מול רשויות החוק".

מהבדיקה הראשונית של משטרת מחוז תל אביב עולה כי שתי הצעירות הוטרדו על ידי העובדים, ועל פי עדיות שאספה המשטרה ממפעילי המזנון במקום, הצעירות מצדן השליכו כסאות ושולחנות והפרו את הסדר במקום.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully