וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייאוש ברחובות ומסרים סותרים מהממשל: יוון מתקרבת להכרעה

עמית לוינטל, שליח וואלה!NEWS לאתונה

30.6.2015 / 12:44

עם התקרבות משאל העם ההיסטורי על חבילת הסיוע האירופית, ראש הממשלה איים בהתפטרות ואילו שר החוץ הבהיר: "לא נעזוב את גוש האירו". התושבים חוששים: "לא יכולים להישאר לבד". שליחנו לאתונה בדיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

ממשלת יוון אמורה לפרוע היום (שלישי) את ההלוואה שקיבלה מקרן המטבע הבינלאומית על סך 1.6 מיליארד אירו, אולם הממשלה באתונה ממשיכה בסירובה לקבל את תנאי האיחוד האירופי לקבלת חבילת סיוע, והמדינה קרובה מתמיד לפשיטת רגל. אתמול נרשמו בבורסות ברחבי אירופה ירידות חדות במיוחד, בעקבות סגירת הבנקים ביוון.

אלפי בני אדם יצאו אמש לרחובות אתונה להפגנות בעד ונגד המתווה שהציע האיחוד האירופי, לקראת משאל העם ביום ראשון. הסקרים חוזים רוב דחוק ל"כן" להצעה האירופית, וראש הממשלה אלכסיס ציפראס, המתנגד אליה נחרצות, הכריז בריאיון טלוויזיוני כי יתפטר אם העם היווני יכריע בעד חבילת הסיוע האירופית.

עוד בוואלה חדשות:
אלפי יוונים הפגינו נגד אישור הסדר החוב: "לא להיכנע"
מרקל מזהירה: אם גוש האירו ייפול, אירופה תיפול יחד עמה
המשבר ביוון: הבנקים יישארו סגורים לפחות עד למשאל העם

הפגנה נגד תכנית החילוץ מחוץ לפרלמנט באתונה, יוון, 29 ביוני 2015. רויטרס
מפגינים נגד חבילת הסיוע האירופית מול בניין הפרלמנט באתונה, אמש/רויטרס

"אנחנו לא יכולים להישאר לבד כמדינה", סיפרה לוואלה!NEWS מוכרת באתונה, שמתכננת להצביע בעד ההצעה האירופית. כמו כן, שר החוץ ניקוס קוטציאס הבהיר אמש בשיחה עם שגריר סין באתונה ז'ו שיאולי כי "יוון לא תעזוב את גוש האירו".

איש העסקים סמי טורון, המתגורר ביוון, הוסיף בשיחה עם וואלה!NEWS כי "המצב קשה מאוד. הבנקים סגורים". לדבריו, אם יוון תצא מהאיחוד האירופי, תהיה זו "קטסטרופה". הוא אמר כי "רוב המגזר העסקי בעד 'כן', שיוון תישאר באירופה. אנחנו מקווים שתוך כמה ימים נוכל לשוב למצב הקודם. עם זאת, על פי ההערכות הנזק הוא בלתי-הפיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully