וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים של מחאות: 1.5 מיליון תלמידים יצאו לחופש הגדול

ילדי הגנים ובתי הספר היסודיים הצטרפו הבוקר לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ויצאו לחופשת הקיץ, אך סיום שנת הלימודים לא צפוי לרפות את ידי ההורים מ"מחאת הסרדינים". כל התכניות לחופש - בפנים

עריכה: ניר חן

(הסכנות שאורבות בחופש הגדול)

כ-1.5 מיליון תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים מסיימים היום (שלישי) את שנת הלימודים ופותחים באופן רשמי את חופשת הקיץ. בכך הם מצטרפים ל-700 אלף תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים, שיצאו לחופש הגדול לפני עשרה ימים. התלמידים יוצאים לחופשה לאחר שבועיים עמוסים בשביתות ובשיבושים בשל מחאת ההורים נגד הצפיפות בכיתות, ועם הבטחה מפורום ועדי ההורים היישוביים שאם לא יימצא פתרון הולם לבעיה - שנת הלימודים הבאה לא תיפתח כסדרה.

סיום השנה הוא לא סיום "מחאת הסרדינים"

סיום שנת הלימודים לבדו לא יגרום להורים לחדול מן המחאה, ובכוונתם להמשיך בה מול משרד החינוך במהלך החופש. לדבריהם, הם שוקלים לקיים משמרות מחאה מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, בהתאם להחלטות המשרד בנורא. כמו כן, אתמול הגישו ההורים מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה שיורה לבנט ולמנכ"לית המשרד, מיכל כהן, להוציא לפועל את החלטת ממשלה משנת 2008 לצמצם את מספר התלמידים בכיתה ל-32. מדובר בהחלטה שמגובה בפסק דין של בית הדין הארצי לעבודה מאותה שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נויה צוקרמן, סיימה כיתה ב' בבי"ס חיטה בזיכרון יעקב. עינב צוקרמן, מערכת וואלה! NEWS
נגמרה. נויה צוקרמן, תלמידת כיתה ב' בזיכרון יעקב, עם התעודה שלה/מערכת וואלה! NEWS, עינב צוקרמן

במשרד החינוך מקיימים בימים אלו דיונים עם פקידי האוצר במטרה לגייס כספים לטובת יצירת מתווה לצמצום הצפיפות. זאת, מאחר שהמשרד פועל ללא תקציב שנתי לשנת הלימודים הבאה, כמו שאר המשרדים, מאחר שתקציב הממשלה מעולם לא אושר.

קייטנות והעשרה לנוער: כל התכניות לחופש

קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול", פרויקט שהחל בשנה שעברה בהוראת שר החינוך הקודם, שי פירון, יחלו לפעול ממחר. בניגוד להבטחה כי הן יורחבו לשכבות גיל גבוהות יותר, הן צפויות לפעול גם השנה רק עבור תלמידי כיתות א'-ב', שוב, בשל העדר תקציב ממשלתי. הן יימשכו כשלושה שבועות, במימון מלא או חלקי, בהתאם למצב הסוציו-אקונומי של משפחת התלמיד.

סיום שנת הלימודים בתיכון אליאנס בתל אביב  19 ביוני 2015. יותם רונן
תלמידי תיכון "אליאנס" בתל אביב יוצאים לחופש הגדול/יותם רונן

פעילויות הקיץ המיועדות לילדי שדרות ויישובי עוטף עזה יורחבו השנה במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון, ושדות נגב. מלבד קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול", יכללו פעילויות הקיץ גם קייטנות ופעילויות העשרה לילדי הגנים ובתי הספר. בנוסף, בקיץ הקרוב יפעיל לראשונה משרד החינוך קייטנות ללא תשלום לתגבור במתמטיקה ובאנגלית - קייטנות דיגיטליות שמיועדות לאלפי תלמידים בכיתות ה'–ח', שבמהלכן מתרגלים התלמידים בצורה חווייתית את חומר הלימוד בסיוע מדריכים, כך שיתכוננו בצורה הטובה ביותר לשנת הלימודים הקרובה.

כמו כן, המשרד יפעיל קייטנות דיגיטליות במיומנויות מחשוב, שבהן ילמדו התלמידים כיצד לתכנת ולקודד משחקים וירטואליים, ליצור אנימציה, קומיקס, סרטונים ביוטיוב ועוד.

תכנית נוספות לקיץ בשיתוף עם השלטון המקומי הן "קיץ אחר" ו"ערי הילדים והנוער" – תכנית שתפעל בכל שבוע בעיר אחרת. התכנית תכלול, בין היתר, לילות לבנים, תחרויות ספורט, הופעות של להקות שירה ומחול מקומיות, קולנוע, הפעלות לילדים, מופע ליצנים, סדנאות יצירה ועוד.

נפתלי בנט שר החינוך מלמד חשבון בבית ספר קרול בפתח תקווה 28 מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
בנט: "החופש הוא לא הפסקת הלימודים, אלא המשכם בדרך אחרת"/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

כמו כן, יפעל מיזם "נוסעים בטוח לאילת", שיתמקד בליווי ערכי של נערים ונערות שנוסעים לאילת. במהלך הנסיעה, יקבלו הנערים הדרכה וייעוץ למניעת התנהגויות מסוכנות מפיהם של אנשי מקצוע, סטודנטים ומתנדבים. המיזם יפעל גם ברחבי העיר אילת. פרויקט נוסף ששם לו למטרה למנוע התנהגויות מסוכנות הוא "מתחברים לנוער בחופים", מיועד למנוע היווצרות מצבי סיכון בקרב בני נוער המבלים בחופים ובמוקדי ריכוז המוניים של בני הנוער בחופשת הקיץ.

השר בנט בירך את התלמידים בצאתם לחופשת הקיץ, ואמר: "החופש הגדול הוא לא הפסקה בלימודים, אלא המשכם בדרך אחרת. חופשת הקיץ היא הזמן ללמוד על החברים שלנו, על הערכים שלנו, להשקיע יותר בתחביבים ולטייל יותר בשבילים ובנחלים בארץ היפה שלנו. תלמידים יקרים נצלו את החופש, שמרו על עצמכם וחזרו בכוחות מחודשים ורעננים. אני מודה למורים על שנת לימודים נפלאה. חופשה נעימה".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully