וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע חמישי ב-10 ימים: 4 פצועים קשה ובינוני מירי בבנימין

בשעת ערב נפתח ירי לעבר רכב ישראלי, סמוך להתנחלות שבות רחל, בכביש אלון שבשומרון. ארבעה נפצעו, בהם אחד שמצבו מוסיף להיות קשה גם הבוקר. השלושה האחרים מוגדרים קל-בינוני. כוחות הביטחון חסמו צירים בחיפוש אחר המפגעים, שטרם אותרו

צילום: סוכנות תצפית, עריכה: שניר דבוש

פיגוע ירי: ארבעה בני אדם נפצעו אמש מירי סמוך להתנחלות שבות רחל שבבנימין, בכביש אלון שבשומרון לכיוון מגדלים. אחד מהם, כבן 27, נפצע באורח קשה ושלושה נפצעו באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו להם טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם שבירושלים. כוחות גדולים ערכו במהלך הלילה סריקות באזור על מנת לאתר את המפגעים.

משערי צדק נמסר הבוקר (שלישי) כי הפצוע קשה נותח במהלך הלילה, הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ ומצבו ממשיך להיות קשה ביותר. מצבו של הפצוע השני שהגיע לבית החולים מוגדר כעת קל, הוא בהכרה והוא מאושפז במחלקה האורתופדית. מעין כרם נמסר כי אחד הפצועים שהגיע לבית החולים, כבן 34, מנותח בשעה זו, לאחר שספג פצעי יריות ברגליו. הפצוע השני, בן 26, סובל מפצע ירי ברגלו, מצבו בינוני, הוא בהכרה, והוא יועבר בהמשך למחלקה הכירורגית.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי כמה חשודים ירו לעבר כלי רכב ישראלי חולף. לאחר האירוע, כוננות "אביר לילה ב'" מלאה הוכרזה ביישובים הבאים: מגדלים, רחלים, נופי נחמיה ותפוח, והצמתים הבאים נחסמו לתנועה: צומת אלון, צומת תפוח וצומת רחלים. כמו כן, צה"ל חסם צירים באזור בנימין בדגש על מחנה הפליטים ג'ילזון. הכוחות ביצעו בידוק קפדני בכלי רכב שמגיעים לצמתים שנחסמו במטרה לאתר חשודים. מצפון לרמאללה ובסמוך להתנחלות שילה אירעו במהלך הלילה הפרות סדר אלימות עקב החסימות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרמדיק מד"א, אילן קליין, שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב פרטי עם סימני פגיעות של ירי. בסמוך לרכב שכב צעיר כבן 27, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפצעי ירי בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופיננו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים שערי צדק, כשהוא במצב קשה ומונשם".

חובש רפואת חירום במד"א, איציק אמאיר, הוסיף: "טיפלנו גם בשני צעירים נוספים בשנות ה-20 לחייהם שהיו גם הם בהכרה וסבלו מפצעי ירי בגפיים, ולאחר טיפול בשטח פינינו אותם באמבולנסים נוספים שלנו שהגיעו למקום לבית החולים הדסה עין כרם, כשמצבם מוגדר בינוני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוך לחצות הגיעו לזירת הפיגוע אלוף פיקוד מרכז רוני נומה ומח"ט בנימין, אלוף-משנה ישראל שונר. השניים תחקרו את הכוחות בשטח ונתנו הנחיות בנוגע להמשך הטיפול באירוע.

כמה ראשי מועצות הסמוכות לאזור שבו התרחש הפיגוע הגיבו בזעם לאירועים וטענו כי המצב הביטחוני הסלים מאז החל הרמדאן. "האירוע הערב מצטרף לשורת ארועי טרור קשים שהחלו מאז תחילת צום הרמדאן", אמרו יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין, ויו"ר יש"ע אבי רואה. "אנחנו מקווים שכוחות הביטחון יפיקו את הלקחים הנדרשים וידאגו להחזיר את שגרת החיים וביטחונם. אנו נדע לצאת מחוזקים מאירועים אלו. לא נאפשר לאיים על שגרת חיינו כאן, אני בטוח שההתיישבות תצמח, תתחזק ותתרחב למרות הנסיון הבלתי פוסק לפגוע בה".

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון, אמר כי "מתחילת הרמדאן אנו חוזים בהסלמת המצב הביטחוני ביהודה ושומרון. זה לא גזירת שמים אלא תוצאה של הקלות חסרות שכל, פתיחת צירים וכבישים ונתינת יכולת למחבלים לפגע ולברוח לקיני הטרור שלהם. הגז הטבעי של שונאינו וחומר הבעירה שלהם עלול להתפוצץ אם לא נכה בצורה מדויקת וחד-משמעית באלה הרוצים ברעתנו. בידי ממשלת ישראל הפיתרון וחובה שיופעל לפני אסונות קשים חלילה". דמרי קרא לשר הביטחון לסגור לאלתר את הצירים והמחסומים שנפתחו ולהחזיר את הביטחון והשקט לתושבי יהודה שומרון ומדינת ישראל כולה.

ראש מועצת שומרון בפועל, יוסי דגן, הגיב גם הוא לפיגוע אמש: "אנו עדים לאחרונה להתגברות מדאיגה של מעשי טרור חמורים. דקירת החיילת הבוקר בקבר רחל, הירי על אמבולנס מד"א בכביש 60 בסוף השבוע, זריקת בקבוקי תבערה על אוטובוסים והרצח בדם קר של דני גונן בסמוך ליישוב דולב. חייבים לגדוע את התופעה לפני שהמצב ידרדר עוד יותר. לא ניתן לטרוריסטים לפגוע באזרחים שלנו ואנחנו דורשים מממשלת ישראל לאפשר לצה"ל לפעול ללא רחמים כלפי אותם פראי אדם שהופכים אזרחים למטרות".

אזור הפיגוע:

אתמול בבוקר נפצעה חיילת של משטרה צבאית באורח קשה בפיגוע דקירה במהלך בידוק ביטחוני בכניסה לקבר רחל שבבית לחם. צוות מד"א הגיע למקום ולאחר טיפול רפואי ראשוני פינה את החיילת, בת 20, לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשלא נשקפת לה סכנת חיים מידית. כוח מג"ב השתלט על המחבלת שדקרה את החיילת והעביר אותה לחקירת כוחות הביטחון.

מחקירה ראשונית עולה כי במהלך כניסת פלסטינים לקבר דרך מעבר רחל, ניגשה פלסטינית תושבת שטחים כבת 20 לעבר חיילת בעמדת הבידוק ודקרה אותה בצווארה. לוחמי מג"ב יחד עם מאבטחים אזרחיים שהיו במקום השתלטו על המחבלת ועצרו אותה. בחיפוש בתיקה נתפסו שני סכינים.

ביום שבת נורה אמבולנס בכניסה להתנחלות בית אל שבבנימין. זוהו שלוש פגיעות בכלי הרכב, אולם לא היו נפגעים. לפי החשד היורים הם פלסטינים והירי נעשה על רקע לאומני. נפתחה חקירה.

בנוסף על פציעת החיילת והירי על האמבולנס, היו שלושה פיגועים נוספים בעשרת הימים האחרונים: ביום שישי לפני כשבוע נורה למוות דני גונן בסמוך להתנחלות דולב שבבנימין, ביום ראשון בשבוע שעבר שוטר מג"ב נדקר ונפצע באורח קשה בשער שכם וביום שישי האחרון פלסטיני פתח בירי לעבר חיילי מילואים ונורה למוות.

(עדכון ראשון: 23:07)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully