וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: התובע הכללי נהרג בפיצוץ מכונית תופת ליד שיירתו

29.6.2015 / 16:28

מכונית תופת שהופעלה מרחוק פגעה בכלי הרכב של הישאם ברכאת בקהיר. בתחילה דווח כי הוא נפצע קל, אך אז חלה הידרדרות במצבו. ארגון לא מוכר קיבל אחריות, אך התנער ממנה בהמשך. דאעש פרסם תיעוד של רצח שופטים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

התובע הכללי של מצרים, הישאם ברכאת, מת היום (שני) מפיצוץ של מכונית תופת שפגעה בשיירה שבה נסע מקהיר – כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. בפיצוץ המכונית, שהופעלה מרחוק, נפצעו גם שני אזרחים ושני שוטרים. בתחילה דווח כי ברכאת נפצע באורח קל בלבד, אולם בהמשך נמסר כי מצבו הידרדר עד שמת מפצעיו.

ארגון לא מוכר שמכנה את עצמו "ההתנגדות העממית של גיזה" קיבל אחריות על המתקפה בעמוד הפייסבוק שלו. עם זאת, כעבור כמה שעות, הוא הסיר את ההודעה.

סגנו של ברכאת, זכרייה עבד אל-עזיז, טען הבוקר, עוד בטרם מת ברכאת מפצעיו, כי המתקפה הייתה ניסיון התנקשות. מכונית התופת הופעלה לאחר שעזב התובע הכללי את ביתו בדרכו למשרדו שבמרכז כהיר. עדי ראייה דיווחו כי הפיצוץ היה כה חזק עד שגרם לניפוץ זכוכיות בחנויות ובבתים הסמוכים.

מאז עלה הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי לשלטון, הפכו השופטים וגורמים רשמיים נוספים למטרה עבור ארגוני הטרור האיסלאמיים, שזועמים על העונשים הכבדים שהוטלו לאחרונה על הנהגת תנועת "האחים המוסלמים" ועל הנשיא המודח מוחמד מורסי. החודש אושר עונש המוות שנגזר על מורסי ועל בכירי התנועה בגין בריחתם מבית הכלא במהלך המהומות במדינה ב-2011, שהובילו להדחתו של הנשיא חוסני מובארק.

זירת הפיגוע בקהיר שבו הותקפה השיירה של התובע הכללי של מצרים, 29 ביוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע בקהיר, היום/רויטרס

בחודש שעבר קראו תומכי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לתומכים לתקוף שופטים ובכך פתחו חזית חדשה בהתקוממות האיסלאמית במדינה הערבית. בחודש שעבר אף נורו למוות שלושה שופטים בעיר אל-עריש שבצפון חצי האי סיני כמה שעות לאחר שנגזר עונש המוות על מורסי.

היום פורסם סרטון שמתעד את ההתנקשות בשופטים. כלי רכב שבו נסעו חמושים המזוהים עם דאעש נצמדו למכונית שבה נסעו השופטים ואז הם החלו לרסס אותו בכלי הנשק שלהם. בסרטון נראות גופותיהם של השופטים שוכבות בשלוליות של דם בתוך כלי הרכב המחורר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

צפו בסרטון ההתנקשות של דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully