וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לא נתמוך בהעברת הסמכויות על מתווה הגז לממשלה"

29.6.2015 / 15:46

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי למרות שהוא תומך במתווה, הוא לא יאפשר לחברי סיעתו להצביע עם הקואליציה. בשל אי השתתפות שלושה שרים בשל ניגוד עניינים, נתניהו שוקל להפוך ההצבעה לאי אמון בממשלה. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: אוריה תדמור, עומר מירון, עריכה: מרום שפיצר

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע היום (שני) כי סיעתו לא תתמוך בממשלה בהצבעה הערב במליאת הכנסת על העברת הסמכויות בנושא מתווה הגז משר הכלכלה אריה דרעי לידי הממשלה. "שוחחתי עם כל הנוגעים בדבר – כולל שר התשתיות שטייניץ, ואני חושב שההסכם הוא טוב. אני תומך בו בכל ליבי. מה שלא טוב זה ההשתלטות העוינת של קבוצה פופוליסטית על השיח הכלכלי. מה שאנחנו שומעים מהשמאל הרדיקלי זה שילוב של פופוליזם ובולשביזם", אמר ליברמן.

עם זאת, לאחר מכן הבהיר ליברמן כי למרות ש"ברמה העקרונית אני מסכים עם הממשלה, ברמה המעשית, מה שהממשלה עושה בהצבעה היום זה בריחה מאחריות. עד כאן - אני בעד משחק פוליטי הוגן. לכן, אנו לא נתמוך היום בממשלה. מי שלא רוצה לקחת על הגב שלו את האחריות שלא יצפה שאני אקח את זה על הגב שלי".

עוד על מתווה הגז:
השרים אישרו: ההחלטה על מתווה הגז עוברת לממשלה
4 נעצרו בהפגנת האלפים בתל אביב נגד מתווה הגז
עד אדי הדלק האחרונים: הפעילים שנאבקים על טריליון השקלים שלכם

אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, אפריל 2015. טלי מאייר
"הממשלה בורחת מאחריות". ליברמן/טלי מאייר

מוקדם יותר מסרו גורמים בליכוד לוואלה!NEWS כי בניסיון להבטיח רוב בהצבעה הערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להפוך את ההצבעה להצבעת אי-אמון בממשלה. מטרת המהלך היא לחייב את שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי יואב גלנט ושר הרווחה חיים כץ להצביע בעד ההצעה, אף שאתמול הבהירו השלושה כי אינם מעוניינים להשתתף בהצבעה בשל ניגוד עניינים. ללא שלושת השרים לא תוכל הקואליציה להעביר את העברת הסמכויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההצבעה היום תעסוק בהעברת סמכותו של שר הכלכלה, אריה דרעי, להפעלת "סעיף 52" לחוק הממונה על ההגבלים העסקיים למליאת הממשלה במסגרת הדיונים על המתווה בין הממשלה לחברות "דלק" ונובל אנרג'י. סעיף זה קובע כי במקרה שבו הממונה על ההגבלים העסקיים פוסל מהלך של הממשלה משיקולי תחרות במשק אך הוא מוגדר חיוני לצורכי הביטחון האסטרטגיים של ישראל, הרי ששר הכלכלה יכול לבטל את החלטתו של הממונה ולהעביר את ההכרעה לידי הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
רוצה לחייב את השרים לתמוך בהצעה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

(עדכון ראשון: 13:46)

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully