וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי "מחאת הסרדינים" לווינשטיין: חקור את שרי החינוך מ-2008

בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה דרש פורום ועדי ההורים לבדוק מה נעשה בתקציב שהוגדר לצמצום הכיתות ולהורות למשרדי הממשלה "לא ל'קבור' את התחייבויותיהם כלפי הציבור". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום סטילס: מגד גוזני, עריכה: יאיר דניאל

"מחאת הסרדינים" מגיעה לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה: פורום ועדי ההורים היישוביים פנה הבוקר (שני) ליועץ יהודה וינשטיין בדרישה שיורה למשרד החינוך, למשרד האוצר ולממשלת ישראל למלא אחר התחייבויותיהם על פי החלטת הממשלה מ-2008 ופסיקת בית הדין הארצי לעבודה, שלפיהן לא ילמדו יותר מ-32 תלמידים בכיתה.

עוד דרשו ההורים מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד שרי החינוך ומנכ"לי המשרד מ-2008 ועד היום על כך שפעלו לכאורה בניגוד לחוק כשלא יישמו את ההחלטה, שלשמה הוגדר תקציב, ולבחון אם תקציב זה הועבר לשימושים אחרים. "הפורום מצפה מהיועץ המשפטי לממשלה לתת את דעתו ולעמוד על כך שמשרדי הממשלה יתנהלו לפי סדרי המנהל התקין ויעמדו בהתחייבויותיהם והבטחותיהם כלפי הציבור מבלי ל'קבור' את ההחלטות וההבטחות בתוך ועדות על גבי ועדות", נכתב בפנייה.

עוד על "מחאת הסרדינים":
שולחנות צמודים למורה, יציאה חסומה: כך נראית הצפיפות בכיתות
"לא עוד פלסטר - מטפלים מהשורש": ההורים מאחורי "מחאת הסרדינים"
"מחאת הסרדינים" מתרחבת: "אין התקדמות מול משרד החינוך"

מחאת הורים ותלמידים על הצפיפות בכיתות, חולון. יוני 2015. מגד גוזני
הפגנה נגד הצפיפות בכיתות בחולון/מגד גוזני

פורום ועדי ההורים כבר הזהיר כי אם לא יינתן מענה הולם לבעיית הצפיפות בכיתות, צפויה שביתה בפתח שנת הלימודים הבאה. כמו כן, בחודשים יולי ואוגוסט, בזמן חופשת הקיץ, צפויות פעולות מחאה בכל רחבי הארץ. "פורום ועדי ההורים היישוביים חוזר ומדגיש את החשיבות במציאת פתרון מידי לסוגיה הבוערת של הצפיפות בכיתות", נכתב בהודעה שפרסם אתמול הפורום. "שנת הלימודים מסתיימת בעוד יומיים ומנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים מחכים ככל עם ישראל לבשורה גדולה בעניין. הפורום קורא לראש הממשלה ולשר החינוך לגלות מנהיגות ואחריות ולדאוג לפתרון ומענה ראויים עבור כל ילדי ישראל".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הורים ותלמידים מוחים מול משכן הכנסת בירושלים, יוני 2015. צילום מסך, עומר מירון
הפגנה מול הכנסת בשבוע שעבר/עומר מירון, צילום מסך

במסגרת המחאה על הצפיפות בכיתות בבתי הספר הושבתו אתמול הלימודים במאות בתי ספר יסודיים בכ-70 יישובים. במקביל התקיימו עצרות ברחבי הארץ. בין היתר, הפגינו תלמידי יסודי בתל אביב והוריהם מחוץ למשרדו של שר החינוך נפתלי בנט כשהם אוחזים בקופסאות סרדינים. "אני דג זהב, לא סרדין", "בנט תתעורר" ו-"כשצפוף לי, עצוב לי", נכתב על הקופסאות. "המטרה לא הייתה הפגנה אלא להעביר מסר, לומר לו שיצאנו לחופשה ועכשיו שיתחיל לטפל בסרדינים", אמרה שרון בקר, בין מארגני ההפגנה מול משרדיו של בנט.

בשבוע שעבר הגיעו עשרות הורים וילדים תושבי ירושלים להפגין מול משכן הכנסת בבירה. יו"ר ועד ההורים בירושלים וחבר בפורום ועדי ההורים היישוביים, פז כהן, השתתף בהפגנה ואמר כי אינם רוצים שחברי הכנסת יצאו לפגרה לפני שהם עושים כל שהם יכולים כדי שכבר מהשנה הבאה לא ייפתחו הלימודים כשבכיתות יותר מ-32 ילדים. "עכשיו אנו פונים לכנסת, זה בידיים שלהם", אמר כהן. "אנו מבינים שממשרד החינוך לא קיבלנו בשורה. אנו פונים לממשלה ולכנסת: הפעילו את כל הכלים שיש לכם. אלה הילדים שלכם, אלה הילדים שלנו, שבשנה הבאה לא יידחסו 40 תלמידים בכיתה".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully