וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: חיל הים השתלט על הספינה "מריאן"; אין נפגעים

לפי דובר צה"ל, ההשתלטות בוצעה "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים". פורסם תיעוד ראשון של לוחמי שייטת 13 בלב ים. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי חיל הים השתלטו הלילה (שני) על הספינה "מריאן", שהייתה בדרכה לרצועת עזה במסגרת "משט החירות השלישי" – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה הרשמית, ההשתלטות בוצעה "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים". עוד נמסר כי תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים.

"משהבהירו המפליגים כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט ולהשיטו לנמל אשדוד", נמסר. הלוחמים מלווים את הספינה לנמל אשדוד.

מוקדם יותר דיווחו מארגני המשט כי שלושה כלי שיט התקרבו לספינות "משט החירות" והזדהו כספינות של חיל הים הישראלי. על פי הדיווח, "מריאן", שמפליגה תחת דגל שוודיה, קיבלה קריאה מכלי השיט, שהקרוב ביותר בהם נמצא במרחק של כ-500 מטרים ממנה.

עוד בוואלה חדשות:
נתניהו לנוסעי המשט: "טעיתם בדרך, סוריה זקוקה לכם יותר מעזה"
ח"כ גטאס פנה לנתניהו מהמשט: "אפשרו את הגעתנו לעזה"
"משט החירות" לרצועת עזה יצא לדרך, יגיע בתחילת השבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספינה "מריאן" עם צאתה משוודיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר עם הספינות נותק במרחק של פחות מ-200 קילומטרים מחופי רצועת עזה. כמו כן, הלילה מסרו המארגנים כי רק "מריאן" תמשיך לעבר רצועת עזה, ואילו הספינות "ג'וליאנו 2", "ויטוריו" ו"רייצ'ל" ישובו לנמלי המוצא שלהן. כ-50 המשתתפים קיבלו בכל יום במהלך הימים האחרונים תדרוכים בנוגע לאופן שבו יש "להתנגד לאלימות של הכוחות הישראליים" בעת המעצר הצפוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חיל הים משתלט על הסירה "מריאן" שהייתה בדרכה לעזה, יוני 2015. דובר צה"ל
לוחמי הקומנדו הימי במהלך פעילותם הלילה/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להשתלטות על הספינה "מריאן" ומסר: "אני מבקש לשבח את חיילי ומפקדי חיל הים על הביצוע הנחוש והיעיל במעצר נוסעי הספינה שניסתה להיכנס לחופי עזה בניגוד לחוק". לדבריו, "במשט הזה אין דבר מלבד מפגן של צביעות ושקרים שרק מסייע לארגון הטרור חמאס ומתעלם מכל הזוועות באזורנו. איננו מוכנים לאפשר הכנסת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה כמו שנעשה בעבר באמצעות הים".

נתניהו הוסיף: "אין סגר על רצועת עזה. ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה, כ-800 משאיות מידי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. בנוסף ישראל מסייעת למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים לרבות הקמת מרפאות ובתי חולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון משה יעלון בירך הבוקר את חיל הים על המהלך. "המשט הזה לא היה הומניטרי ולא דאג לרווחתו של איש, ורצונם של המשתתפים בו היה להמשיך במסע הדה-לגיטימציה כלפי מדינת ישראל", מסר יעלון והוסיף כי מדובר בחלק מ"מפגן הצביעות והשקר" של גורמים שונים בעולם התומכים בחמאס. "אין מצור על עזה, וישראל היא הגורם היחיד באזור שמאפשר הכנסה קבועה של סחורות שונות וקיום פרויקטים הומניטריים", הדגיש השר, "אך אין לנו כל כוונה לאפשר לכל גורם שהוא להבריח אמצעי לחימה שיופנו נגדנו. אנו מחויבים בראש ובראשונה לביטחונם של אזרחי ישראל".

שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר בתגובה להשתלטות: "הפלסטינים מזכירים לנו ממשט למשט כי הם לא פרטנר לשלום אלא פרטנר לטרור. בים באוויר וביבשה – ויחד עם המשטים גם הסיכוי של הפלסטינים לקבל מדינה ירד למצולות. ישראל תמשיך להגן על עצמה, אנחנו ננצח".

"מבטיחים דבר אחד: עוד נשוב"

במסר שהוקלט מראש, קרא הישראלי לשעבר דרור פיילר: "הישראלים שוב הפרו את החוק הבינלאומי. הם עצרו אותנו כמו שודדי ים. שוב, הם מנעו מאתנו להגיע לעזה, לפלסטין. אנחנו כעת יושבים ומחכים שתפעלו. אנו מחכים שהממשלות שלנו יפעלו, אולם אנחנו יכולים להבטיח דבר אחד: עוד נשוב".

נציגי אגף המבצעים וחיל הים הציגו אתמול לשר הביטחון משה יעלון את התכניות השונות לטיפול במשט, בהתאם למגוון תרחישים מהקל ביותר ועד לאפשרות של הפעלת אלימות נגד הכוחות. עם זאת, בסופו של דבר, הלוחמים לא נתקלו בהתנגדות מצד המשתתפים.

גורמי צבא מסרו כי במבצע להשתלטות על "מריאן" נכח מפקד חיל הים אלוף רם רודברג על ספינת טילים בלב ים, ומשם הורה לפתוח במבצע ההשתלטות בקוד ההפעלה "פעל", וכן פיקד על המבצע. "ההשתלטות עברה ללא התנגדות מיוחדת. את נוסעי כלי השיט מלווה צוות רפואי למקרים חריגים, ולפי ההערה כלי השיט יגיע בשעות הלילה המאוחרות", מסר גורם צבאי.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

(עדכון ראשון: 3:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully