וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול אחר: מאות בז'נבה יפגינו בעד ישראל במהלך דיון על דוח האו"ם

29.6.2015 / 0:15

במקביל לכינוס מועצת זכויות האדם של האו"ם, תיערך היום מחאה נגד "הדוח המוטה נגד ישראל". חברי פרלמנט פרו-ישראלים ממדינות אירופה צפויים לנאום וישראלים מעוטף עזה, שיתנגדו ל"השוואה בין ישראל לחמאס"

צילום: רויטרס, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, ליאור קירשנר

מועצת האו"ם לזכויות אדם תחדש היום (שני) את דיוניה בנושא דוח ועדת החקירה ללחימה בעזה בקיץ האחרון. בשעה שבתוך בניין האו"ם בז'נבה, שוויץ, יתקיים דיון, ממול צפויה להתקיים הפגנה פרו-ישראלית בהשתתפות מאות בני אדם מרחבי אירופה. המפגינים ימחו על ההטייה של מועצת זכויות האדם כנגד ישראל, ועל מה שהם מגדירים כהשוואה בין ישראל לחמאס בדוח שהוצג בשבוע שעבר.

בשעות הצהריים מתכוונת השופטת מארי דייוויס-מקגאוורן, שהחליפה את פרופ' ויליאם שייבאס, בראש ועדת החקירה מטעם האו"ם, להציג חלק מהממצאים שלה בדיון מתוקשר של המועצה. ההפגנה תתקיים במקביל לדבריה של מקגאוורן, ובמהלכה ינאמו חברי פרלמנט פרו-ישראלים מכמה מדינות באירופה, וגם הקולונל (מיל') ריצ'ארד קמפ, לשעבר מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן וכיום אחד הפעילים הבולטים למען ישראל בבריטניה.

עוד בנושא בוואלה!NEWS
מומחה משפטי: דוח האו"ם לא קביל משפטית, אבל גרם נזק תדמיתי
דוח האו"ם: עימות או התעלמות - איזו אופציה עדיפה לישראל?
לאחר הדוח: צה"ל יחקור פלילית את אירועי יום שישי השחור?

הפגנת תמיכה בישראל מול השגרירות בלונדון, נובמבר 2012. AP
הפגנה פרו-ישראלית/AP

במהלך ההפגנה ישאו דברים גם שני ישראלים תושבי היישובים בגבול עזה, שימחו על הטענה המופיעה בדוח ועדת החקירה, שלפיה המנהרות שנחפרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שימשו אך ורק לתקיפת מטרות צבאיות לגיטימיות. ועדת החקירה כתבה בדוח כי לא היה ביכולתה לקבוע מה הייתה המטרה של חמאס בהקמת המנהרות שנחפרו לתוך שטח ישראל, ושהגיעו סמוך לקיבוצים ומושבים הצמודים לגדר הגבול עם עזה.

התגובה הישראלית הרשמית לדוח הייתה שלילת הלגיטימיות שלו ושל מועצת זכויות האדם שהזמינה אותו, בטענה שהמועצה הינה גוף אנטי-ישראלי מובהק, שהקדיש בשנים האחרונות יותר דיונים לישראל מאשר לכל שאר המדינות בעולם, שיש יסוד להאשימן בפגיעה בזכויות האדם. עם זאת, בישראל התנחמו בעובדה שבניגוד לדוחות קודמים מסוג זה, הפעם הוועדה מצאה לנכון להאשים גם את חמאס בביצוע פשעי מלחמה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully