וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרה סודית נחשפה ליד "הצינוק של דרקולה" - ולא ברור מה יש בסופה

29.6.2015 / 9:26

ארכיאולוגים עדיין לא לגמרי בטוחים לאן מובילה המנהרה הסודית שמתחת לטירה בה היה כלוא הרוזן דרקולה - ומזמינים את התיירים לא לפחד ולחקור זאת בעצמם

דרקולה: ההתחלה

בסרטון - הטריילר לסרט "דרקולה: ההתחלה"

ארכיאולוגים עדיין אינם בטוחים לגמרי להיכן מובילה מנהרה סודית שנמצאה לאחרונה מתחת לטירת טוקאט בטורקיה, אבל תיירים כבר מוזמנים לבקר בה ולחקור אותה בעצמם, כך דווח השבוע ב-AOL. הטירה נמצאת לא רחוק מהמקום שזכה לשם "הצינוק של דרקולה" כיוון ששם נמצא תא הכלא הקטן שבו ככל הנראה הוחזק במאה ה-15 הרוזן ולאד דרקול השלישי - שליט ולאכיה בדרום רומניה, לאחר שנתפס בידי השלטון העות'מאני והפך לאסיר פוליטי. הרוזן ולאד נודע בכינוי דרקולה, או ולאד המשפד, כיוון שצורת ההוצאה להורג החביבה עליו הייתה השחלת שיפוד: תקיעת ישבנו של אדם קשור על מוט מחודד והשארתו שם, עד שמשקלו יגרום לחדירת המוט לגופו ולמותו בייסורים. המוניטין שלו התפשט ברחבי אירופה, ושימש כהשראה למיתוס על הערפד דרקולה.

המנהרה הסודית מובילה, לפי השערות בלבד, לאמבט ציבורי מתקופת הרנסנס. 30 המטרים הראשונים של המנהרה - שאורכה מוערך בכ-350 מטרים - נחשפו לאחר עבודות שיקום שבוצעו בטירה שתפתח בקרוב למבקרים.

"מאחר שהמנהרה היא בזווית של 45 מעלות, קשה להסיר ממנה אבנים ואדמה. אנחנו מתקדמים, אבל לאט", הסביר ממונה המחוז לענייני תרבות ותיירות, אבדורמן אקיוז שהוסיף לגבי המסתוריות שבה כי "אנו מעריכים שהיא נסגרה בעבר כדי למנוע סכנה אפשרית". לדבריו, "ספרי ההיסטוריה מעידים שהמנהרה מובילה לאמבט ציבורי, אבל נכון לעכשיו אנחנו עדיין לא יודעים בבירור לאן היא מובילה", הוא סיפר לחדשות Daily Sabah. על פי מומחים בנושא, בנותיו של המלך המקומי השתמשו במנהרה הזאת - הנקראת גם "מעבר גאזל" - כדי לגשת לאמבט הנמצא במרכז העיר טוקט.

מנהרה מסתורית נמצאה ליד הצינוק בו הוחזק הרוזן דרקולה. DHA, צילום מסך
המנהרה הסודית: אתם מוזמנים לגלות בעצמכם מה מסתתר בסופה/צילום מסך, DHA

מי שייבקר במנהרה יוכל ליהנות גם מביקור בצינוק של דרקולה ומפסל שעווה של הרוזן דרקולה - שהוכן במיוחד לתיירים. "דרקולה הוא מותג ידוע ואני חושב שהגיע הזמן להתחיל לנצל את זה", אמר נשיא מועצת העיר של טוקט, כשהכריז על התוספת החדשה בתחילת השנה.

עוד באותו נושא

אחרי שנים של חיפושים: התגלה פרצוף מסתורי על צלע הר נידח

לכתבה המלאה

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully