וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלמאות: גוף אחד ב"הפניקס" אישר תשלום לנכה, השני סירב

ב-2013 אובחנה טליה כסובלת מדיכאון. הביטוח הלאומי קבע לה 100% נכות ואובדן כושר עבודה. בעוד "הפניקס ביטוח" משלם לה בגין אובדן כושר עבודה ב"הפניקס פנסיה וגמל" מסרבים לפנסיית נכות. "מצב אבסורדי"

טליה, שם בדוי, נכה שלא מקבלת פיצויים מהפניקס פנסיה. ניב אהרונסון
"התקפים עד לכדי מצב שבו לא יכולתי לנשום". טליה בביתה/ניב אהרונסון
"היו לי התקפים עד לכדי מצב שבו לא יכולתי לנשום. היו רגעים שממש לא יכולתי לצאת מהבית"

חלמאות נוסח ישראל: המוסד לביטוח לאומי קבע לטליה (שם בדוי) 100% נכות ואובדן כושר עבודה בשל דיכאון. אולם, בעוד שגוף אחד בחברת הביטוח "הפניקס", "הפניקס ביטוח", הסכים עם המוסד ומשלם לה תשלום בגין אובדן כושר עבודה, גוף אחר בחברה, "הפניקס פנסיה וגמל", קבע כי אין לה שום בעיה לשוב לעבודה סדירה, ועל כן מסרב לשלם לה תגמולי פנסיית נכות.

עד לפני שנתיים הייתה טליה מנהלת שיווק מצליחה בחברה גדולה והחיים האירו לה פנים. עם זאת, ב-2013 אושפזה בתה בבית החולים אברבנאל, דבר שהשפיע עליה מאוד. "היו לי התקפים עד לכדי מצב שבו לא יכולתי לנשום. היו רגעים שממש לא יכולתי לצאת מהבית", היא מספרת. "אבחנו שאני סובלת מדיכאון, אגרופוביה (פחד ממקומות הומי אדם - דו"פ) והפרעה טורדנית-כפייתית (OCD)".

במאי 2014 הכיר הביטוח הלאומי בטליה כנכה בעלת אובדן כושר עבודה של 100% למשך שנה. נקבע כי היא זכאית לקצבה של 2,400 שקל בגין הנכות ו-2,000 שקל נוספים קצבת תלויים. ההכרה נקבעה רטרואקטיבית ליולי 2013.

עוד בוואלה!NEWS:
קרב בלימה ישראלי: הנקודות שיהפכו את הסכם הגרעין לנסבל
השרים אישרו: ההחלטה על מתווה הגז עוברת לממשלה
"הכיר צעירה בפאב בשדרות - ואנס אותה על ספסל בדרכה הביתה"

המוסד לביטוח לאומי. ראובן קסטרו
בביטוח הלאומי קבעו לטליה 100% נכות ואובדן כושר עבודה/ראובן קסטרו
"רק ניסיתי להסביר שמחר אשמח לצאת לעבודה כי אני מרוויחה הרבה יותר בעבודה, אז רק שיגיד לי איך אני עושה את זה"

כמבוטחת ב"הפניקס" פנתה טליה לחברה בבקשה לקבלת תגמולי ביטוח בגין אובדן כושר עבודה וכן פנסיית נכות - הפרשות עובד ומעביד לפנסיה. לאחר בדיקה מטעם החברה החלה טליה לקבל בספטמבר 2013 תגמולי ביטוח חודשיים: 2,900 שקל בגין אובדן כושר עבודה ו-5,300 שקל בגין הפרשות לפנסיה. מדי שלושה חודשים עברה טליה אבחונים, שקבעו כי מצבה לא השתפר - ואף החמיר.

אחרי כמה חודשי תשלום ביקשה חברת "הפניקס" לשלוח את טליה לבדיקה נוספת, חמישית במספר. "הבדיקה הייתה חוויה קשה ומשפילה", היא מתארת. "לצד העובדה שדוח הבדיקה כלל טעויות עובדתיות של תרופות שאני כלל לא לוקחת, הרופא טען שאין דבר כזה אגרופוביה ושאין דבר כזה דיכאון. אני רק ניסיתי להסביר שמחר אשמח לצאת לעבודה כי אני מרוויחה הרבה יותר בעבודה, אז רק שיגיד לי איך אני עושה את זה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"מה יהיה בעתיד?"

"הרופא אמר לי: 'אלו מחלות מומצאות, אולי את בחורה שאוהבת לנקות את הבית'"

בעקבות הבדיקה הודיעה חברת "הפניקס" במאי 2014 כי היא מפסיקה לשלם לטליה הן את תגמולי אובדן כושר העבודה וכן את תשלומי הפנסיה. טליה לא ויתרה וערערה על ההחלטה. בינתיים, הוארכה במוסד לביטוח לאומי ההכרה בה כנכה לשנה נוספת. בעקבות הערר החליטה "הפניקס" להחזיר את תגמול אובדן כושר העבודה.

במקביל, שלחה החברה את טליה לבדיקה נוספת, באותו מכון בדיקה. בקשתה לכניסת מלווה לבדיקה סורבה תחילה, ורק אחרי עימות הוסכם על כך, בתנאי שהמלווה לא תדבר. "גם הבדיקה הזו הייתה חוויה קשה, אפילו יותר מהקודמת", נזכרת טליה. "הרופא לא מפסיק לדבר איתי ואומר לי 'תתגברי וצאי לעבוד', ובמקום לפעול כפסיכיאטר ולייעץ לי מה לעשות כדי שמצבי ישתפר ואוכל לחזור לשגרה, הוא יורה סיסמאות כמו 'תתבגרי ותתגברי' ואומר לי 'אלו מחלות מומצאות, אולי את בחורה שאוהבת לנקות את הבית'".

"זה מצב אבסורדי כשמדובר באותה חברה שקובעת שתי החלטות סותרות", אומרת טליה. "הרי אם אני יכולה לצאת לעבוד מדוע הם משלמים לי אובדן כושר עבודה? שלא לדבר על כך שגם המוסד לביטוח לאומי קבע שאיני יכולה לצאת לעבוד. אני נאבקת עכשיו על תשלום פנסיה כי מה יהיה בעתיד?".

"הפניקס": "נאפשר לה לערער בשנית"

מחברת הפניקס נמסר: "על פי תקנון קרן הפנסיה (בדומה לתקנוני קרנות הפנסיה האחרים), הועדה הרפואית תקבע האם המבוטח נכה בהתאם לתקנון, את דרגת הנכות, את תאריך תחילת הנכות לרבות קביעת מחלה קודמת, ואת תקופת הנכות הצפויה.לאור זאת הרי שהחלטת הפניקס פנסיה וגמל בע"מ אינה כפופה להחלטת גורמים אחרים כגון הפניקס ביטוח בע"מ (שהן חברות נפרדות) וכן המוסד לביטוח לאומי.

יש לציין כי הקריטריונים לקביעת נכות בקרן הפנסיה שונים מהקריטריונים לקביעת נכות בחברת הפניקס ביטוח והמוסד לביטוח לאומי. הוועדה הרפואית לעררים בחנה את הממצאים והתרשמה כי לא התפתחה המחלה הרלוונטית ולכן דחתה את הערר. כמו כן החליטה על בסיס המסמכים הרפואיים בתיקה ובדיקה של המבוטחת כי הינה כשירה לחזור לעבודה מתאריך 01/07/2014. בפניה הנוכחית המבוטחת מעלה לראשונה את טענתה להביא רופא מטעמה. מכיוון שעל פי תקנון קרן הפנסיה יש למבוטחים זכות להשתתפות רופא מטעמם, אשר שכרו ישולם על ידי החברה המנהלת עד לגובה רופא מטעם החברה, והרי שהמבוטחת לא מצתה את זכותה זו, אנו נאפשר לה לערער בשנית עם רופא מטעמה".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully