וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו: פצוע מירי במצעד הגאווה; שני חשודים נעצרו

במהלך חגיגות הגאווה בעיר, ששולבו יחד עם השמחה על הפסיקה ההיסטורית מיום שישי שמאפשרת נישואים חד-מיניים בכל ארצות הברית, נשמעו היריות. המשטרה: מדובר בסכסוך; האירוע לא קשור למצעד הגאווה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

גבר בן 64 נורה ונפצע הלילה (ראשון) בסמוך למצעד הגאווה בסן פרנסיסקו שבקליפורניה, לאחר ששני גברים התווכחו בסמוך למקום ופתחו באש. המשטרה השיבה אש לעבר מקור הירי, שהיה ככל הנראה בבניין של האו"ם, ועצרה שני חשודים. כמו כן, נתפסו בזירת הירי שלושה אקדחים, וחקירת האירוע נמשכת. לטענת המשטרה, לירי לא היה כל קשר לאירועי הגאווה.

חילופי הירי מגיעים יומיים לאחר שבית המשפט העליון בארצות הברית פסק כי נישואים חד מיניים בכל 50 המדינות הם חוקיים. בסן פרנסיסקו הפכו את חגיגות הגאווה לכפולות ומכופלות ושילבו בתוכן גם את השמחה הרבה על החלטת בית המשפט העליון, אולם בסרטון שהוקלט על ידי אחד העדים לירי ניתן לראות כי החגיגות מתחלפות במהרה בבהלה ובריצה למקום מחסה.

חגיגות הגאווה בסן פרנסיסקו, יוני 2015. טוויטר, צילום מסך
החגיגות במצעד הפכו במהרה לבהלה. חגיגות הגאווה בסן פרנסיסקו/צילום מסך, טוויטר

רגעי הירי כפי שתועדו על ידי עדים:

"כל האמריקנים שווים בפני החוק. בני אדם צריכים לקבל יחס שווה, ולא משנה מי הם, או את מי הם אוהבים", אמר ביום שישי הנשיא ברק אובמה, בהצהרה מיוחדת אחרי פסיקת בית המשפט. "אם אנחנו באמת שואפים לשוויון, האפשרות שלנו לאהוב זה את זה צריכה להיות שווה באותה המידה". לדברי הנשיא, שהביע במהלך שנות כהונתו את תמיכתו בנישואים גאים המשיך ואמר כי הפסיקה "היא ניצחון לזוגות של הומואים ולסביות שנלחמו במשך כל כך הרבה זמן. היא ניצחון לילדים שהמשפחות שלהם יוכרו עתה, כמו כל המשפחות. היא ניצחון לבעלי הברית ולתומכים שלחמו במשך דורות כדי לשנות את התפיסה. היא ניצחון לאמריקה. כשכל האמריקנים מקבלים יחס שווה, אמריקה חופשייה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully