וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מתעצמת: בתי ספר יסודיים ב-70 יישובים ישבתו היום

פורום ועדי ההורים היישוביים ישבית את הלימודים במחאה על הצפיפות בכיתות. יו"ר הוועד בירושלים: "רוצים לחולל שינוי". משרד החינוך: "בבתי הספר יעבדו כרגיל". מי שובת? הרשימה המלאה בפנים

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(הפגנה בנושא מחאת הסרדינים מול משכן הכנסת, ביום שני האחרון)

הלימודים בבתי הספר היסודיים יושבתו היום (ראשון) בכ-70 יישובים ומועצות אזוריות במחאה על הצפיפות בכיתות וכחלק מ"מחאת הסרדינים". מדובר בהחרפת מאבקם של פורום ועדי ההורים היישוביים, המייצג 120 יישובים, נגד שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"לית המשרד מיכל כהן.

זו לא השביתה הראשונה בנושא. לפני כשלושה שבועות שיבשו חברי הפורום את השעתיים הראשונות ללימודים בבתי ספר יסודיים בכמה ערים ברחבי הארץ. לאחר דיון חירום שהתקיים בנושא בוועדת הכנסת, זומנו בשבוע שעבר לראשונה חברי הפורום לפגישה עם מנכ"לית משרד החינוך. זאת, בניסיון לגשר על הפערים ולמצוא את הדרך לצמצם את היחס מורה-תלמיד בכיתה. השיחה הסתיימה ללא החלטות אופרטיביות.

לאחר הדיון בין הצדדים נמשכו השיבושים בלימודים. פורום ההורים הכריז כי שנת הלימודים הבאה לא תיפתח כסדרה אם לא ימצאו פתרונות למצב. כמו כן, משרד החינוך הודיע מאז התפוצצה הפגישה, כי הוא ממשיך בדיונים בנושא רק עם ארגון ההורים הארצי, הארגון היציג אשר נבחר על ידו וממומן ברובו מתקציב המשרד. חברי ארגון ההורים הארצי פועלים במקביל והודיעו כי לא יצטרפו לשביתה, שכן הדיונים מול מנכ"לית המשרד נמשכים. עם זאת, יודגש כי הוא מייצג 19 יישובים בלבד, בהם העיר חיפה, שאינה שובתת מחר.

עוד על המחאה:
"מחאת הסרדינים" התחדשה: "זה ילדים, אי אפשר לעשות להם את זה"
"מחאת הסרדינים" הגיעה לכנסת: עשרות הורים וילדים הפגינו
"לא עוד פלסטר - מטפלים מהשורש": ההורים מאחורי "מחאת הסרדינים"

"מחאת הסרדינים" בבית הספר גבריאלי בתל אביב, 21 ביוני 2015. הורי תלמידים בבית הספר גבריאלי בתל אביב, באדיבות המשפחה
"פשוט מנותקים!"/באדיבות המשפחה, הורי תלמידים בבית הספר גבריאלי בתל אביב

יצחק מנחם, יו"ר ועד הורים בגדרה ונציג הפורום בוועדה המקצועית לבחינת צמצום יחס מורה תלמיד, אמר לוואלה!NEWS: "אנחנו מחריפים את המאבק מתוך אילוץ. פורום ועדי ההורים נהג במתינות ואחריות לאורך שנה וחצי של מאבק למען ילדינו, מאבק שאין צודק ממנו. המתנו, האמנו שהמלצות ועדת שמחון יישמו כפי שהוצהר על ידי כל הגורמים במשרד החינוך. אנחנו מאמינים בני מאמינים, עד שמתברר שפשוט מהתלים בנו, משקרים אותנו מתנהלים כנגד כל היגיון ומחויבות שלטונית בסיסית, מנציחים פגיעה בהתפתחות ילדינו, עתידנו. פשוט מנותקים!".

יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, התייחס גם הוא להשבתה המתוכננת. "הזכות למחאה היא חלק מהעולם הדמוקרטי אבל על ההורים לזכור כי הנושא החשוב והמרכזי הוא באיכות ההוראה ולא במספר התלמידים בכל כתה", אמר. "הפחתה של מספר תלמידים ובמקביל העלאת איכות צוותי ההוראה, תוך השקעה מתמדת בפיתוח ההון האנושי חינוכי - הם המפתח ליצירת אקלים חינוכי מיטבי". עוד הוא הוסיף כי "נושא הצפיפות בכיתות הוא בהחלט חשוב, אך יש מקום להתייחס בהקשר זאת לזמן ויחס מורה תלמיד. כמו כן, חשוב לזכור כי בעת שכל העיניים מתבוננות לכיתות, שכחנו להזכיר את גני הילדים, שם מחויב השינוי ביתר שאת".

מחאת הסרדינים: תלמידי בית הספר היסודי "שמיר" בחולון מתארגנים לשביתה בראשון, 27 ביוני 2015. סמדר הרמתי, מערכת וואלה! NEWS
תלמידי בית הספר היסודי "שפיר" בחולון מתכוננים להפגנה/מערכת וואלה! NEWS, סמדר הרמתי

ההכרזה על השביתה פורסמה ביום שלישי האחרון על ידי ועד ההורים היישובים. זאת, כמה ימים לאחר שהדיונים בין משרד החינוך לחברי הפורום הופסקו. "פורום ועדי ההורים היישוביים מביע את הסתייגותו המוחלטת מהתנהלות משרד החינוך, בימים האחרונים, בהם בחר לנוחיותו להפסיק להידבר עם הגוף הגדול בארץ המייצג את ההורים מ-120 רשויות", נמסר.

רשימת היישובים שבהם יושבתו הלימודים

רשימת היישובים שבהם יושבתו הלימודים בבתי הספר היסודיים: אלפי מנשה, אשקלון, אשדוד, אופקים, בית דגן, בנימינה/גבעת עדה, בת ים, באר יעקב, באר שבע, בקה אל-גרביה, גבעתיים, גבעת שמואל, גדרה, גני תקווה, דימונה, דליית אל-כרמל, הרצליה, הוד השרון, הר אדר, זכרון יעקב, חדרה, חולון, חיפה והקריות (שביתה חלקית), טירה, טמרה, טבריה (שביתה חלקית), יהוד, ירושלים, בית הספר "סלמאן פרג" בינוח, כוכב אבו אל-היג'ה, כפר יונה, כפר סבא, כפר שמריהו, כפר תבור, כרם מהר"ל, לוד, להבים, מגדל העמק, מגילות, מודיעין/מכבים/רעות, נהריה, נצרת, נצרת עילית, נתניה, סנדלה, סביון/גני יהודה, נס ציונה, עומר, ערד, עפולה, פרדס חנה-כרכור, פתח תקווה (שביתה חלקית), קלנסוואה, קריית אונו, קריית גת, ראשון לציון (שביתה חלקית), רחובות, רמת השרון, רמת גן, רעננה, שמשית, שער הנגב, תל אביב
ותל מונד.

כמו כן, יושבתו הלימודים במועצות האזוריות הבאות: אשכול, בני שמעון, ברנר, זמר, לב השרון, מטה בנימין, מנשה, עמק חפר, גזר, הכרמל, מגידו, ויזרעאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים מול משכן הכנסת ביום שני האחרון. מחאת הסרדינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחאת הסרדינים כוללת בתוכה גם מאבק בין שני ארגוני הורים: פורום ועדי ההורים היישובים וארגון ההורים הארצי. בעוד זה האחרון מתנגד לשביתה, הסתדרות המורים הודיעה כי היא תומכת בה. "הסתדרות המורים תפתח במשא ומתן לקראת הסכם חדש בשבועות הקרובים. הסתדרות המורים הודיעה זה מכבר לשר החינוך שאחת הדרישות העיקריות במשא ומתן היא צמצום מספר התלמידים בכיתות ובגני הילדים", נמסר.

במקביל לשביתה יתקיימו מחר בשעות הבוקר והצהריים עצרות בנושא ברחבי הארץ: בחולון ברחבת המדיטק; ברמת השרון בכיכר העירייה; בירושלים ברחוב ורדינון בשכונת גילה; ברמת גן, בבית הספר ערמונים; ברחובות, בבית הספר פרחי המדע; במועצה אזורית עמר חפר, בצומת העוגן; בהרצליה, בשדרות חן שבמרכז העיר; באשדוד; ובתל אביב החל משעה 13:00 בצהריים מול משרד החינוך.

מחאת הסרדינים: תלמידי יסודי במועצה האזורית אשכול מתכוננים לשביתה מחר, 27 ביוני 2015. ועד הורים מועצה אזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הסרדינים: תלמידי יסודי במועצה האזורית אשכול מתכוננים לשביתה מחר, 27 ביוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, ועד הורים מועצה אזורית אשכול

פז כהן, יו"ר ועד ההורים העירוני בירושלים וממקימי פורום ועדי הורים יישוביים, סיפר על דרישות הארגון: "הציבור במדינת ישראל מבקש מהממשלה ומהכנסת - פתרו את בעיית הצפיפות והשקיעו בחינוך. הצפיפות בכיתות חייבת להיפתר - וניתן את כל הגיבוי הנדרש לשר החינוך מול הממשלה ובגיוס הכנסת. המחיר האישי שנשלם מחר הוא גבוה. אנחנו משלמים אותו כי אנחנו מאמינים בכל מאודנו שיש סיכוי לחולל שינוי".

מחאת הסרדינים: תלמידי בית הספר היסודי "שמיר" בחולון מתארגנים לשביתה בראשון, 27 ביוני 2015. סמדר הרמתי, מערכת וואלה! NEWS
תלמיד בית הספר היסודי "שמיר" בחולון נושא שלט בעד מחאת הסרדינים/מערכת וואלה! NEWS, סמדר הרמתי

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד פועל בהתאם להחלטת הממשלה משנת 2008 ולפיה התקן לכיתה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בכל המגזרים נקבע בהתאם למדד הטיפוח של בית הספר, והוא עומד בטווח של בין 40-32 תלמידים לכיתה. בחטיבה העליונה – התקן הוא עד 36 תלמידים בכיתה.

"לצד זה יצוין כי משרד החינוך מקיים הידברות שוטפת עם נציגות ארגון ההורים הארצי במטרה לתת את המענה הטוב ביותר לתלמידי ישראל. לצורך כך הוקם צוות עבודה משותף לארגון ההורים הארצי ולמשרד החינוך. המשרד קורא להורים שלא לנהל את המאבק תוך פגיעה בשגרת הלימודים של הילדים. בתי הספר יהיו פתוחים וצוותי ההוראה יפעלו כרגיל".

מארגון ההורים נמסר: "אנו הארגון המוכר והיציג, מייצגים דיונים עם אנשי משרד החינוך בנושא הצפיפות בכיתות. אנו מאמינים בהידברות ולא משביתים את המערכת בשלב זה".

(עדכון ראשון: 20:30)

מחאת הסרדינים הגיעה לכנסת. מערכת וואלה!
מפגינים מול משכן הכנסת ביום שני האחרון. מחאת הסרדינים/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully