וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטה פזיזה": הוותיקן חתם על אמנה שמהווה הכרה ברשות

27.6.2015 / 0:15

הרשות הפלסטינית והוותיקן ברכו על האמנה, שעיקרה נוגע בפעילות הכנסייה בשטחי הרשות ושמהווה הכרה רשמית של הוותיקן בפלסטין כמדינה. בישראל גינו את הצעד: "החלטה שתפגום בקידום השלום"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

הוותיקן חתם אתמול (שישי) על אמנה ראשונה עם הרשות הפלסטינית שמשמעותה הכרה רשמית של הוותיקן ברשות כמדינה. זאת, לאחר שכבר ב-2012 הכריז הוותיקן כי הוא מכיר בה. בצדדים שיבחו את החתימה והכריזו עליה "החלטה אמיצה שיש בידה להביא לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני". במשרד החוץ, מנגד, הביעו צער על ההחלטה. "מדובר בהחלטה פזיזה שתפגום בקידום הסכם השלום ותזיק לניסיון הבינלאומי לשכנע את הפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן", נמסר.

"אנו מצרים גם על הניסוחים החד-צדדיים בהסכם, שמתעלמים מזכויות העם היהודי בארץ ישראל ולמקומות הקדושים ליהדות בירושלים",הוסיפו במשרד החוץ. כמו כן, הזהירו כי הדבר עלול לפגום ביחסיה הדיפלומטיים עם הוותיקן. "ישראל תלמד את פרטי ההסכם ואת השלכותיו על טיב שיתוף הפעולה העתידי בין ישראל לוותיקן".

עוד בוואלה!NEWS:
היסטוריה בארה"ב: נישואים חד-מיניים הפכו חוקיים בכל המדינה
טרור בעיירת נופש בתוניסיה: 27 הרוגים, רובם תיירים
מה מאותת חמאס לישראל על תכניותיו למלחמה הבאה?

הוותיקן חתם על אמנה ראשונה עם הרשות הפלסטינית. רויטרס
"האמנה תשמש מודל למדינות נוספות". שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי עם הארכיבישוף פול גלאגר/רויטרס

עיקר האמנה נוגע בפעילות הכנסייה בשטחי הרשות. הארכיבישוף פול גלאגר, שר החוץ של הוותיקן, אמר במעמד החתימה כי הוא מקווה שהסכסוך ארוך השנים יגיע לסיומו, מאחר ש"הוא גורם נזק וסבל לשני הצדדים". הוא קרא למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים וכן קרא ליישום פתרון שתי המדינות. "זה דורש אומץ, אבל זה בהחלט יתרום ליציבות באזור", אמר.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי שנכח במעמד החתימה אמר כי הוא מקווה שהאמנה תעזור להכיר בזכותו של העם הפלסטיני ל"הגדרה עצמית ולעצמאות וכן תסייע לשחרור בעתיד מכבלי הכיבוש". גלאגר הוסיף: "ההסכם עשוי לשמש מודל והשראה למדינות ערביות ומסלמיות נוספות בעולם בכל הנוגע לחופש דת ומצפון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הוותיקן חתם על אמנה ראשונה עם הרשות הפלסטינית. רויטרס
ריאד אל-מלכי חותם על האמנה/רויטרס

בחודש שעבר נפגשו האפיפיור פרנציסקוס ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך ביקורו של האחרון בוותיקן. האפיפיור ציין את היחסים החמים בין הכס הקדוש לפלסטינים, והעניק לאורחו מדליה המייצגת את השלום. כמו כן, הוא כינה את אבו מאזן "מלאך של שלום, שמשמיד את הרוח הרעה של המלחמה", מה שעורר סערה רבה בקרב ישראל. כמה ימים לאחר מכן, התנצל פרנציסקוס והבהיר כי לא הייתה בכוונתו לפגוע בישראל. "היה זה רצון ליצירת הרמוניה בין הצדדים", הסביר פדריקו לומברדי, דובר הוותיקן, "ברור שלא הייתה כוונה לפגוע באיש".

(עדכון ראשון: 18:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully