וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה על בנט: "דיבר לראשונה בצורה דמוקרטית ושוויונית"

25.6.2015 / 22:07

יו"ר הרשימה המשותפת ציין לחיוב את שר החינוך, לאחר שיצא נגד סגן שר הפנים שאמר כי ישראל "עושה טובה" לערבים בכך שהיא מעניקה להם אזרחות. "אמרתי לו שאני מקווה שימשיך בכיוון זה", אמר לוואלה!NEWS

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב היום (חמישי) לדבריו של שר החינוך, נפתלי בנט, אתמול במליאת הכנסת, ואמר: "זו הפעם הראשונה שנפתלי בנט מדבר בצורה דמוקרטית ושוויונית, ושמתי לב לכך". זאת אחרי שהשר בנט יצא נגד דבריו של סגן שר הפנים ירון מזוז, שאמר כי "ישראל עושה טובה לערבים" בכך שהיא מעניקה להם אזרחות.

בשיחה עם וואלה!NEWS הוסיף עודה כי "כשהוא התיישב חזרה במקומו, פניתי אליו ואמרתי לו 'הקשבתי היטב לדברייך, אני מקווה שתמשיך בכיוון הזה', והוא אמר לי: 'תודה'". בנט אמר אתמול בתגובה לדבריו של סגן השר כי "המדינה תקיים שויון זכויות גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין. זו זכותם של ערבים ויהודים. ואף אחד לא עושה טובה לאזרח שהוא אזרח. נקודה".

עוד בנושא פוליטי-מדיני
דרעי סירב לחתום, ההחלטה על מתווה הגז תעבור לממשלה
היועמ"ש לשר אריאל: ביטול שירות לאומי ב"בצלם" – לא בסמכותך
בהלול: "אבו מאזן תהה למה נתניהו אמר שהערבים נוהרים לקלפיות"

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ושר החינוך נפתלי בנט. ראובן קסטרו
ח"כ איימן עוד ושר החינוך נפתלי בנט/ראובן קסטרו

על אף שהודה כי העריך את דבריו של בנט, טען ח"כ עודה כי "הבית היהודי וישראל ביתנו הן מפלגות גזעניות". לדבריו, ההבדל ביניהן הוא "שהדגש של הבית היהודי מופנה כלפי השטחים וישראל ביתנו הוא נגד ערביי ישראל". הוא לא התייחס ישירות לאמירה של מזוז, ואמר כי "השאלה היא אם אנחנו רוצים חברה דמוקרטית או שאנחנו רוצים חברה גזענית שמפלה. לא רק נגד הערבים: נגד העמותות, נגד בג"ץ, זו השאלה. באיזה צד אנחנו צריכים להיות?

יו"ר הרשימה המשותפת עוד אמר כי "אני בן המקום. לא באתי למדינת ישראל, היא באה אליי ועליי. האזרחות שלי באה מהשייכות שלי למולדת הזו ואני חפץ בדמוקרטיה ושוויון גם ברמה הקולקטיבית וגם ברמה הפרטנית". הוא הדגיש כי "כל מי שחרד לדמוקרטיה ולערכים האוניברסליים צריך להיות אתנו נגד המגמה האנטי-דמוקרטית מצד הממשלה".

עודה נשאל גם אם הוא תומך בצעד השנוי במחלוקת של חבר סיעתו, באסל גטאס, שבחר להשתתף במשט לעזה, והשיב: "אם באסל היה נוסע במשאית ולא במשט, אף אחד לא היה פוצה פה. אין ספק שעזה חיה במצב מחפיר. כל בנאדם צריך לקום ולעשות מעשה כדי שהמצור יוסר". הוא נמנע מלהשיב לשאלה מפורשת אם הוא עומד מאחורי הצעד. "אני בטוח שבאסל לא יבחר בשום פנים בדרך אלימה, ושבעוד שלושה ימים ההר יוליד עכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully