וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוביל מחאת "באים לבנקאים" הורחק ממנכ"ל בנק הפועלים

25.6.2015 / 19:00

בית המשפט הוציא צו הרחקה לעורך הדין ברק כהן, אחרי שהמנכ"ל ציון קינן התלונן שהוא "חושש לחייו בעקבות מעשי ההטרדה שלו". כהן, שנאסר עליו גם לכתוב בפייסבוק נגד קינן: "מקיים מאבק לגיטימי"

צילום מסך

(האזינו: השיר שכתב ברק כהן על רכז המשטרה)

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (חמישי) להוציא צו הרחקה לעורך הדין והפעיל החברתי ברק כהן, וקיבל את בקשתו של מנכ"ל בנק הפועלים בעניין. על פי החלטת השופטת אפרת בוסני ייאסר על כהן, ממובילי מחאת "באים לבנקאים", "להטריד את קינן ואת בני משפחתו בכל דרך ובכל מקום". זאת, בין היתר, אחרי שקינן התלונן כי כהן הגיע על בית העסק של בנו וכינה אותו "בן של גנב". כהן, המנהל קמפיין חברתי נגד צמרת הבנקאות בישראל, בטענה לעבירות של גניבה, יידרש להישאר במרחק של 200 מטרים לפחות מקינן או מבני משפחתו.

בנוסף, החליטה השופטת כי לא יותר לכהן לפרסם תכנים כתובים באינטרנט או ברשתות החברתיות נגד קינן. עוד נקבע כי ייאסר עליו להגיע למקום החתונה של בנו של קינן, זאת לאחר שפעילי מחאת "באים לבנקאים" הצהירו כי בכוונתם להפגין שם. הצו, כך פסקה השופטת בוסני, יהיה בתוקף עד סוף 2015, ועל כהן הוטלו הוצאות שכר טרחה בסך 4,500 שקל.

עוד בנושא
מנכ"ל בנק הפועלים התלונן: עו"ד ברק כהן מטריד אותי
מנכ"ל בנק הפועלים ביקש להרחיק פעילים; צפו בקבלת הפנים בביהמ"ש
פעילים צעקו לעבר מנכ"לית בנק לאומי: "גנבת, תתביישי לך". צפו

בתצהיר שהוגש שלשום לבית המשפט הסביר קינן כי עו"ד כהן מטריד אותו ואת בני משפחתו זה תקופה ארוכה, מתנכל, מציק ומסית נגדם, וקרא "לשים קץ למסכת ההצקות וההטרדות ולהשיב לו ולבני משפחתו את שלוות חייהם". עוד הצהיר עורך דינו ערן שמעוני בשמו של קינן כי ישנו "חשש כבד לחייו אם יימשכו מעשי ההטרדה".

החלטה זו מגיעה לאחר שביום שלישי האחרון כ-40 פעילי חברתיים קיבלו את פניו של קינן, שהגיע לדיון בבקשת ההרחקה, בקריאות "גנב" ו"בוז".

עו"ד ברק כהן, יוזם מחאת באים לבנקאים, בית משפט השלום ת"א. יוני 2015. מגד גוזני
עו"ד ברק כהן/מגד גוזני

בתגובה לצו ההרחקה אמר הערב כהן: "במציאות קיימים שני צווים מנוגדים. צו המצפון וצו המשטר. אנחנו והרחוב מייצגים את צו המצפון. מערכת המשפט, רשויות השלטון והבנקאים מייצגים את צו המשטר. העתיד ישפוט לאיזה צו תוקף מכריע. בית המשפט נקט במהלך חריג ביותר שכל כולו השתקת ביקורת לא אלימה כלפי עושק ממוסד. יחד עם זאת, הפעילות נגד העושק והגזל של הבנקאים תימשך על אפם, חולשתם וצוויהם".

"מעולם לא הייתי מעורב באלימות"

"לקרוא 'בוז' ולקרוא בשמות כמו אלה שאני מכנה, זה בתחום הלגיטימי"

מוקדם יותר טען כהן בפני בית המשפט כי הוא מייצג את קולם של כל אזרחי הארץ שנפגעים מהפעילות הבנקאית של קינן. "אני עומד כאן אחד, ויחד איתי שמונה מיליון בני אדם יושבי הארץ", אמר. "כל מנהלי הבנקים צריכים כל יום להגיד תודה שמי שמנהל נגדם מאבק אזרחי זה אני ולא אנשים אחרים. אני מכיר את הדין, מחויב לו, מעולם לא הייתי מעורב באלימות. אני העמדתי מודל למאבק לא אלים שעולה בקנה אחד עם הדין, לא רק במאבק מול המערכת הבנקאית".

עוד הסביר כהן כי המאבק שאותו הוא מנהל מול המערכת הבנקאית הוא מאבק פוליטי לגיטימי. "לקרוא 'בוז' ולקרוא בשמות כמו אלה שאני מכנה, זה בתחום הלגיטימי", אמר. "אני קיבלתי החלטה לצאת במאבק פוליטי, לצאת במאבק מול מקבלי ההחלטות. אני עומד במאבק הזה מול מערכת המשפט, המשטרה, המערכת הבנקאית - בזירה הזאת אני ניצחתי. האווירה הציבורית לא קשורה לדברים שיוצאים מפי, יש אווירה ציבורית שהיא תולדה של הפעילות של המערכת הבנקאית ואני מביע את קולם. הרגשות שהוא (ציון קינן, ד"י) מייחס לי קיימים גם בלי הפעילות שלי". כהן הצהיר כי הוא מתכוון להמשיך במאבק כמתוכנן.

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן בחתונה של עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
יכול לחוש מרוצה. קינן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully