וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנצלים, הצבא כשל": עשרות קצינים חתמו על מכתב למאי פאטל

25.6.2015 / 14:40

במכתב ובו ביקורת נוקבת על אופן הטיפול של המערכת הצבאית בפגיעות מיניות, התנצלו הקצינים בפני החיילת שהתלוננה על סא"ל חג'בי. "השוביניזם הצה"לי צועק מכל בניין. מזל שיש נשים כמוך". פאטל: "לא לבד יותר"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

(אלופים העידו לטובת סא"ל חג'בי בטיעונים לעונשו, לפני שבוע)

עשרות קצינים במילואים פרסמו היום (חמישי) מכתב התנצלות ויראלי שעליו ניתן לחתום באמצעות "גוגל דוקס", ומיועד למאי פאטל, החיילת שהתלוננה כי מפקד גדוד צבר לשעבר, סגן-אלוף לירן חג'בי, הטריד אותה מינית. המכתב מגיע שבוע לאחר הטיעונים לעונשו של חג'בי בבית הדין הצבאי שבקריה, שם הוא התעקש שלא להתנצל בפני פאטל. "הייתי מתנצל בפניה אם לא היה מסע השמצות שהקשר בינו לכתב האישום שקרי ופוגעני", אמר אז חג'בי, שהגיע לבית הדין בליווי מפקד הגיס המטכ"לי אלוף יוסי בכר שהעיד לטובתו, ועם המלצות מטעם מפקד פיקוד דרום אלוף סמי תורג'מן ומטעם קודמו בתפקיד אלוף (במיל') טל רוסו.

אלא שעשרות הקצינים הביעו היום את תמיכתם בפאטל ואת סלידתם מהגיבוי שקיבל חג'בי מהקצינים הבכירים. "הנדון: התנצלות", פתחו הקצינים את המכתב שבו ביקורת נוקבת על המערכת הצבאית וההתייחסות שלה לתופעה של תקיפות מיניות בצה"ל. "נתחיל בעיקר, אנחנו מתנצלים. אנחנו מצטערים שנאלצת לחוות את שחווית, שנאלצת לשרת תחת פושע כלירן חג'בי ולחוות את הגיבוי שנתנו לו מפקדיו", נכתב.

עוד בנושא:
חג'בי הורשע, פאטל בדיון: "מוכנה להסדר, אבל שיצוין שהטריד"
מג"ד צבר לשעבר נאשם בהתנהגות שאינה הולמת
פרשת גבעתי: מג"ד חדש מונה לגדוד צבר במקום לירן חג'בי

מאי פאטל, בית הדין הצבאי בקריה,יוני 2015. צילום מסך, צילום מסך
"מתנצלים שנאלצת לשרת תחת פושע כלירן חג'בי". פאטל/צילום מסך, צילום מסך

בהמשך, התייחסו הקצינים לאופן הטיפול הלקוי של המערכת הצבאית בפאטל. "נכון, זה לא חדש ולצערנו גם לא מפתיע, אבל חשוב לנו שתדעי שזה לא חייב להיות ככה. אנחנו רוצים לספר לך שיש גם קצינים אחרים, אשר מגנים התנהגות כזו, אשר מתביישים במפקדיך וחושבים שאת אמיצה וגיבורה לא פחות מכל לוחם שנכנס לעזה או ללבנון", כתבו. "בעינינו, הצבא כשל בחינוך של קציניו וחייליו ובהתייחסותו למקרה הנ"ל. השוביניזם הצה"לי צועק מכל בניין והטרדות מיניות קורות בכל בסיס. בעולם זה, מזל שיש נשים כמוך, ואנו רוצים להצטרף אליך ולאומץ ליבך ולהגיד די, מספיק, זו התנהגות פסולה, פלילית ובזויה. זו התנהגות אשר חייבת לחלוף מהעולם ויש לנקוט בכל אמצעי כדי להבטיח זאת".

בסיום המכתב, קראו הקצינים למפקדיו של חג'בי לחזור בהם מהבקשה להשאיר את דרגותיו. "אנו מתביישים במערכת אשר מוכנה לגבות את קציניה על חשבון חיילותיה ומעיזה לשים את מצוינותו של קצין בקרב לפני החופש של חיילת סדיר. אנו קוראים בזאת לקצינים הבכירים לחזור בהם מהקריאה להשאיר ללירן חג'בי את דרגותיו ולהבהיר לכולם כי התנהגות כזו לא מקובלת, וכן דורשים מהדרג הגבוה ביותר להילחם בתופעה בכל הכוח. בדיוק כפי שצה"ל יודע להילחם כלפי חוץ למען האזרחים והאזרחיות, עליו להילחם כלפי פנים, למען חייליו וחיילותיו".

עורכת הדין של פאטל, רוני אלוני-סודובניק, מסרה כי "מאי מאוד הופתעה והתרגשה לנוכח המחווה הקולגיאלית". לדבריה, "היא חשה שהיא לא לבד יותר. המסר שמאי רצתה להעביר הוא שברגע שחיילת מגישה תלונה, המערכת צריכה לעטוף ולחבק אותה כדי שהיא לא תרגיש לבד".

מפאטל נמסר: "התרגשתי מאוד לנוכח המחווה של הקצינים ואני מקווה שזה תהיה מנת חלקה של כל חיילת שתעיז להתלונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully