וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בחתונה: האחראי על התאורה באולם היה חסר הכשרה מקצועית

25.6.2015 / 15:11

לפי המשטרה, אורן זרוג, מנהל התפעול באולם "עדיה" ביבנה, שנעצר בחשד לגרימת מותה של אישה במקום, הוא שתכנן את גוף התאורה שקרס, אף שלא היה מוכשר לכך. מהנדס הבטיחות, עתניאל מאדר, חשוד גם בשיבוש חקירה. צפו בדיווח מבית המשפט

צילום: יותם רונן, יבנה נט; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בארבעה ימים את מעצרם של מהנדס הבטיחות ומנהל התפעול באולם "עדיה" שביבנה, החשודים בגרימת מוות ברשלנות לאחר שקרס גוף התאורה במקום במהלך חתונה והביא למותה של אביבה חיון לפציעת 21 בני אדם נוספים. במהלך הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, אמר חוקר המשטרה כי מנהל התפעול, אורן זרוג, שהיה אחראי על הפעלת מתקן התאורה, היה חסר הכשרה מקצועית בתחום, ועבד בעברו כמתווך דירות וכתקליטן.

מדברי החוקר בדיון עולה כי זרוג הוא גם זה שהגה את הרעיון להתקין במקום גוף תאורה שכזה ותכנן אותו. על פי החוקר, הוא ראה מתקן דומה באולם אחר והחליט לבנות כזה באולם "עדיה", בחר את המנורות, את המוטות וטת שאר חלקי המתקן והביא את אנשי המקצוע שבנו אותו.

בנוגע למהנדס הבטיחות, עתניאל מאדר, אמר החוקר בדיון כי נוסף על גרימת מוות ברשלנות, הוא חשוד שניסה לשבש את חקירת האסון. על פי החוקר, המהנדס הגיע לאולם האירועים על דעת עצמו בשעה שהיה סגור, ועשה פעולה שיש בה לשבש את החקירה. החוקר הוסיף כי מומחים הגיעו היום פעם נוספת לזירה על מנת לבחון את הממצאים בשטח, וכי יש ממצא ראשוני בדבר הגורם לקריסת גוף התאורה, אולם המשטרה ממשיכה להמתין לחוות דעת מקצועית.

עוד על האסון בחתונה:
"התאורה נפלה על אנשים, בואו דחוף": השיחה למד"א אחרי האסון בחתונה
אביבה נהרגה בחתונה: "המדינה אשמה באוזלת היד"
במוקד החקירה: מדוע כבלי הבטיחות לא מנעו את קריסת גוף התאורה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף התאורה כפי שנראה ב-2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטו של מאדר, עו"ד ירון פורר, אמר בדיון כי למרשו לא הייתה אפשרות לראות שהמתקן הוא דינמי ולא סטטי. "רק מהנדס חשמל ומהנדס מכונות יכלו לאשר את זה", טען עורך הדין. לכך השיב החוקר כי היה עליו לבדוק את יציבות המתקן על ידי עלייה לגג ובחינת אופן קיבועו לתקרה.

בחקירתו הסיר מעצמו המהנדס אחריות לאירוע, אולם השוטרים הצליחו לשים את ידם על ראיות שהפריכו את גרסתו. לדברי מאדר, לאחר שהנפיק את האישור לגוף התאורה באולם אחרי שהותקן, שינו אותו אנשי האולם, הוסיפו לו אלמנטים אחרים, ובכך הביאו לכשל שגרם לאסון. חוקרי המשטרה מיהרו לבדוק את יומן ההזמנות של האולם והצליחו לשים יד, באמצעות אנשים שקיימו אירועים במקום וכן באמצעות הפייסבוק, תצלומים של המקום בכל האירועים ממועד החתימה על אישור הבטיחות ועד היום. מהתמונות עלה כי גוף התאורה לא עבר שינוי כלשהו מהמועד שבו הותקן ועד לקריסתו.

אין זו הפעם הראשונה ששמו של מאדר נקשר בפלילים סביב עבודתו. בפברואר 2005 הוא הורשע בביצוע עבודות בנייה ללא היתר. הרשעתו בוטלה לאחר מכן, אולם נגזרו עליו 80 שעות לתועלת הציבור כמורה למתמטיקה לבני נוער. בבית המשפט אמר המהנדס כי ברגע שעודכן על חריגות הבנייה במבנים שבהם עבד – הוא פנה לרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הארכת מעצר לעתניאל מאדר, מהנדס הבטיחות המהנדס ואורן זרוג ,אחראי התאורה באולם האירועים עדיה ביבנה, יוני 2015. יותם רונן
מאדר/יותם רונן

אתמול נחקר באזהרה שותף נוסף בבעלות על האולם בחשד לגרימת מוות ברשלנות. שני בעלי האולם, תושבי אשדוד, שנחקרו אתמול ושלשום, שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירתה באזהרה.

מהמשטרה נמסר אתמול כי נשקלת האפשרות לערוך עימות בין בעלי האולם למהנדס הבטיחות בשל הסתירה בין גרסאותיהם. במקביל, במשטרה ממשיכים בבדיקות הנדסיות של גוף התאורה ומשווים אותו לזה המותקן בחלקו השני של האולם.

מהחקירה עולה כי הגוף שקל 350 קילוגרמים ללא ארבעת המנועים, ושהחזיקו אותו ארבעה כבלים בקוטר שישה מילימטרים וארבעה כבלים שחוברו למנועים. עוד נמצא כי ארבעת התפסנים של הכבל המרכזי נתלשו מסיבה שטרם התבררה וגרמו לאסון. "לא ברורה הסיבה שארבעת העיגולים נתלשו במקביל. הם אמורים להחזיק משקלים הרבה יותר גדולים מהמשקל של הקונסטרוקציה, וגם ארבעת הכבלים העשויים פלדה אמורים לשאת משקל של כמה טונות. לא ברור איך דבר כזה התנתק", אמר אחד מבעלי המקצוע שעבד באולם השמחות.

(עדכון ראשון: 12:46)

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • יבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully