וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס בטרם עלייתו למשט לעזה: "זו חובתי המוסרית"

שבתי בנדט ואלי אשכנזי

25.6.2015 / 12:27

לאחר עיכוב בשל תקלה באחת הספינות, יצא היום "משט החירות השלישי" מיוון לרצועה, שכולל 5 ספינות. בין היתר ישתתפו בו חברת פרלמנט ספרדייה ונשיא תוניסיה לשעבר. גטאס: "הדיון על עזה לא צריך להיפתח רק במלחמה"

עריכה: ניר חן

(ריאיון מראשית השבוע עם גטאס)

"משט החירות השלישי" לרצועת עזה, שבו משתתפים פעילים פרו-פלסטינים, יצא בשעות הקרובות (חמישי) לדרך מיוון. ח"כ באסל גטאס (הרשימה המושתפת), שישוט על סיפון ספינת "מאריאן", אמר לוואלה!NEWS בטרם הפליג: "זוהי זוכותי וחובתי המוסרית להגיד לעולם הנה, תראו, בעזה יש מצור ושני מליון אנשים על סף פיצוץ. צריך לפתור את הבעיה הזאת ולמצוא את הדרכים לסיום המשבר ההומינטארי בעזה. הדיון על עזה צריך להיפתח לא רק כשיש מלחמה, וישראל חייבת לעמוד בהתחייבות שלה בהפסקת המצור הימי מיד".

דרור פיילר, אחד ממארגני המשט, סיפר כי יציאת המשט התעכבה בשל תקלה באחת הספינות, שאילצה את החלפתה בספינה אחת. בסך הכול משתתפות במשט חמש ספינות, ועל סיפונן ישהו, בין היתר, ח"כ גטאס, חברת הפרלמנט האירופי הספרדייה אנה מריה מירנדה פאזה ונשיא תוניסיה הזמני לשעבר ופעיל זכויות האדם מונסף מרזוקי.

ביום ראשון האחרון פנה גטאס לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתיר את כניסת המשט לעזה. במכתב, שפרסמה בפומבי לשכתו, כתב ח"כ גטאס: "משט החירות לעזה יוצא מאתונה לכיוון עזה בעוד זמן קצר. אני אהיה על הסיפון עם הרבה משתתפים, ובהם עשרות חברי פרלמנט ואנשי ציבור מכל העולם. המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים, כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה, שמהווה עונש קולקטיבי והפרה בוטה של המשפט ההומניטרי".

עוד בוואלה!NEWS:
ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה''"
הלינץ' בפצועים הסורים: שלושה חשודים נוספים נעצרו
משכילים פחות, מרוויחים פחות: מאבק יוצאי אתיופיה עוד ארוך

ח"כ באסל גאטס לפני יציאת המשט לעזה, יוני 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
נערך ליציאה. באסל גאטס, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בריאיון לאולפן וואלה!NEWS התחייב ח"כ גטאס לכך שהמשתתפים לא יפעלו באלימות כלפי כוחות צה"ל. "עשיתי עבודה רצינית לפני שהחלטתי להצטרף, על טיב האנשים, על טיב המארגנים, על סוג הציוד שיובא, ואחרי שביררתי את הכול אני החלטתי להצטרף", הוא אמר. "זה משט לא אלים, משט אזרחי, משט של שלום, המביא גם בשורה וגם ציוד לבית חולים בעזה".

לדבריו, הוא וידא מבעוד מועד כי הציוד שיהיה על סיפון הספינות יהיה הומניטרי בלבד ולא יכלול כלי נשק. כשנשאל אם יהיה מוכן לרדת לבטן הספינה כדי לבדוק את הציוד, אמר ח"כ גטאס: "אני לא אהסס לעשות את זה, אף שאני בוטח באנשים ובארגונים שמנהלים את זה. החלטנו שלא תהיה שום אלימות מצדנו גם כשצה"ל או חיל הים יעצרו את הספינות ויעלו על הסיפון, אני מקווה שזה לא יקרה".

בזמן הסערה סביב הצטרפותו של ח"כ בסאל גטאס למשט לעזה, אישרה הכנסת לערוך שני דיונים מהירים בוועדות הכספים והכלכלה בנושאים שהעלה. ועדת הכספים תדון בקרן הון סיכון אל בואדר, המתמקדת בסקטור הפרטי במגזר הערבי.
לבקשת גטאס, תדון הוועדה על המשך דרכה של הקרן, מדיניות חלוקת דמי הניהול והגשת מטרותיה. הנושא השני, שבו תדון ועדת הכלכלה, הוא המחסור בזמינות מבחני הנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully